Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 420 Di 1998] głośniejsza praca po wymianie rozrządu?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 420 Di 1998] głośniejsza praca po wymianie rozrządu?
Autor Wiadomość
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Lut 07, 2008 16:39   [R 420 Di 1998] głośniejsza praca po wymianie rozrządu?

dzisiaj sie szarpnąłem i wymieniłem rozrzad kompletny + pasek wielorowkowy razem z rolka równiez. Gdy wracałem to podczas ostrzejszego przyspieszania i przy prędkości 130 silnik zaczyna glosno pracowac, nie wyje ale przed mialem duzo ciszej, przy 140 sluchac bylo delikatny pomruk silnika i szum powietrza. pytanie nastepujace czy podczas wymiany rozrzadu odkreca sie rure wydechowa od kolektora bo moze to wina niedokreconej rury. czy cos pokrecili. chociaz osiagi chyba sie nie zmienily przyspieszenie porównywalne v maks 185km/h i moze jeszcze z 5km wiecej bym sie roztoczyl :grin:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 07, 2008 16:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Lut 07, 2008 17:09   

Sprawdź kąt wtrysku. PS Ile Cię wyniosła wymiana ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Lut 07, 2008 17:15   

chcieli 800 zł za wszystko cześci + wymiana ale przy kasie zapytalem o jakis rabat czy znizke i w minute opuscili bez problemów na 713 zł. dodam ze oprócz rozrzadu jest w tej cenie pasek wieloklinowy i rolka do niego. a o ten kat wtrysku pytałem to mówil mechanior ze dobry jest ale ustawial go bez komputera. hmmm. no nic trzeba chyba na komputer jutro pojechac. a jak jest zły kat to kontrolka z silnikiem nie powinna swiecic?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Lut 07, 2008 17:22   

mi_sza1 napisał/a:
a jak jest zły kat to kontrolka z silnikiem nie powinna swiecic?
Może ale nie musi (jeżeli nie ma zbyt dużej odchyłki od prawidłowych parametrów) wyskakiwać błąd cewki czasu wtrysku. Głośniejsza praca spowodowana złym kątem raczej powinna występować w całym zakresie prędkości (ale nie daję głowy za to ;) ).
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Lut 07, 2008 17:25   

A dymi, kopci autko ? Są problemy z odpaleniem na zimnym silniku ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Lut 07, 2008 17:29   

ok. dzięki bardzo jutro zobacze jak odpali na zimno jeszcze, bo moze lepiej bedzie. A zły kąt ma jakis negatywny jeszcze wplyw na silnik.

dodano; no własnie na zimno jutro sprawdze a silnik pracuje ladnie i równo tylko głosniej przy przysopieszaniu i na wyzszych obrotach powyzej 2500tys. a co z ta rura wydechowa moze ja odkrecali silnik uniesc czy cos takiego.
Ostatnio zmieniony przez mi_sza1 Czw Lut 07, 2008 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Lut 07, 2008 17:31   

Cytat:
A zły kąt ma jakis negatywny jeszcze wplyw na silnik.
Raczej nie. Oprócz głośniejszej pracy, spadku mocy, niedopalania paliwa, utrudnionego zapalania, to nic się nie powinno złego dziać ;) .
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Lut 07, 2008 17:32   

mi_sza1 napisał/a:
ok. dzięki bardzo jutro zobacze jak odpali na zimno jeszcze, bo moze lepiej bedzie. A zły kąt ma jakis negatywny jeszcze wplyw na silnik.


Silnika raczej złym kątem wtrysku się nie zepsuje, więc spokojnie - relax :mrgreen: Przekulaj się Polonezem, potem znów wsiądź do Roverka i wszystkie problemy i niedogodności prysną :D
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Lut 07, 2008 18:13   

własnie przyjechala żona od kolezanki. no i twierdzi ze rzeczywiśce isilnik pracuje jak typowy diesel(trator powiedziala :mad: ). znaczy jest gloniej niz bylo. a tam gdzie jezdzila to watpie czy zdazyła osiagnac predkość wyzszą niz 50 km/h. czyli jutro reklamacja i niech mi to przestawiaja tak jak trzeba. dzieki za pomoc.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Lut 07, 2008 18:21   

Mam nadzieję, że posiadają "normalnego" kompa, który zczyta ustawienie kąta wtrysku. Ustawianie na słuch też jest możliwe, ale byle mechaniorowi z tym bym nie zaufał :/ Ogólnie to powinni stosować blokady ...
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Lut 07, 2008 23:17   

Ja przy wymianie rozrządu miałem ustawiany kąt "na oko".
Niby wszystko gra - ale czasami przy ostrym gazowaniu zostawiam za sobą chmurę spalin (Eddek doświadczył tego na spocie w Zielonej :mrgreen: :twisted: :twisted: ), dlatego jutro na 10 jestem umówiony w servisie Boscha i mam nadzieję zlikwidować tę chmurę.
Poza tym u mnie występuje takie zjawisko, że na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach czuć takie delikatne falowanie pracy silnika. Nic strasznego - może dlatego że mam muzyczne to to słyszę i mi przeszkadza - zjawisko to pojawiło się po wymianie rozrządu - wcześniej nie było. Stąd też moja wycieczka na komputer i mam nadzieję że jest to po porostu zły kąt wtrysku.

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 13:58   

bylem dzisiaj z reklamacja dodam ze tez jest to serwis bosha ale kat ustawiali bez komputera. wjechalem na kanal i okazalo sie ze przyczyna glosnej pracy bylo; poluzowana i niesczelnie zalozona rura ta która doprowadza powietrze do filtra. przy wejsciu do filtra zle osadzona. ale nawtorek mam jeszcze przyjechac maja mi kompem sprawdzic ten kat ale jest o niebo lepiej nie slychac juz " traktora spod maski" tylko gwizd turbiny i szum powietrza. i jedzie sie o wiele przyjemniej i ciszej. ot taka byla przyczyna glosnej pracy. ale kat niech mi sprawdza na wszelki wypadek.
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 15:49   

Nie wiem jak w Twoim servisie Boscha - ale w moim mimo szczerych chęci nie zdołali sie KTSem wpiąc do mego R. Nie bylo komunikacji z komputerem.
Więc sie nie dziwie że ustawiali bez komputera. Jesli nie posiadają Testbooka, to chyba marne szanse żeby to zrobili dobrze. Skończylo sie na tym ze wypiłem darmową kawę i Szef Servisu powiedział że nie zdołają tego zrobic porządnie bez odczytów z kompa. Pozostała mi wycieczka do PHJOWI, Przemo285 lub Osowa Sień :cry: Tobie radzę także namierzyć kogoś z Testbookiem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 15:51   

Dobry tester wystarczy do odczytu kąta wtrysku ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 16:05   

no co to za partacze w AS Boscha w zielonej ?? kumba, teraz to się zeźliłem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sebakevin 



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 1
Skąd: szczecin



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 18:04   

witam jestem nowym klubowiczem i od razu potrzebna pomoc jak sie wymienia glosniki w drzwiach i na tylniej pulce. i co do silnika to ile oleju do wspomagania chodzi zeby wymienic ??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 18:08   

1- a rąsiów bozia nie dała, żeby poszukać??
2- przeczytałeś chociaż temat do którego się podpiąłeś, i widzisz w nim coś wspólnego ze swoim pytaniem??
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Głośniejsza praca silnika
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sie 16, 2010 09:30
sobrus
Brak nowych postów [R400] Po wymianie paska rozrzadu.
colorone Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Pon Lis 26, 2007 16:59
piter34
Brak nowych postów [420 sdi] Po wymianie rozrządu dymi jak raca
hektorone Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Wto Sie 23, 2011 10:01
Brt
Brak nowych postów [R420] Po wymianie rozrządu - małe resume.
String Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Lip 27, 2007 13:02
String
Brak nowych postów [R414 1.4 98r]Po wymianie rozrządu samochód nie chodzi.
Julian85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Maj 16, 2010 22:00
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink