Wysłany: Nie Lut 10, 2008 16:08 [R420] Wymiana uszczelki pod pokrywą
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Zabieram się do wymiany uszczelki pod pokrywą przedniego wałka rozrządu.
Rozumiem, że:
1. Odkręcam 12 śrub, które zaznaczyłem na obrazku
2. Zdejmuję pokrywę
3. Czyszczę/usuwam starą uszczelkę
4. Czyszczę rowki którymi przepływa olej (przeczytałem o tym na http://forums.mg-rover.org)
4. Zakładam nową uszczelkę bez stosowania past i silikonów
5. Dokręcam śruby
Pytanie, w jakiej kolejności i z jakim momentem je dokręcić? Boję się, że zrobie to za słabo lub co gorsze, pourywam śruby lub zerwę gwint jak przesadzę.
Silnik to 20T4H.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 22:47, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 10, 2008 16:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Lut 11, 2008 22:05
Fajnie by było gdybyś zrobił zdjęcia tych uszczelek, wręcz jakiś skan jak uszczelka wygląda. i przy okazji małe foto story z opisem. Przeciekające pokrywy zaworów to nie tylko two problem - niestety ten model tak ma.
A skany to po to by wyciąć takie podkładki na ploterze z jakiegoś ciekawego materiału, tak na przyszłość. InterCars nie ma tych uszczelek na stanie coś widziałem w FOCIE ale do końca nie wiem czy na pewno to. Daj znać gdzie kupiłeś i za ile
Co tu gadać - jak będziesz miał jakiekolwiek informacje pisz śmiało - np w tym temacie by nie zaśmiecać forum.
nie da sie po momencie 8Nm ciagnac jeszcze 6 bo przeciez dynamometr bedzie "przeskakiwal"
chyba ze do 8 dodac 6, z drugiej strony wtedy napisaliby odrazu 14 Nm
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Jak to nie masz? Każdy silnik serii T ma zapłon rozdzielaczowy (z kopułką i palcem)
Poza tym sTERYD pisał o "osłonie tylnej wałka rozrządu" (timing cover backplate)
Czy ona przypadkiem nie jest od strony rozrządu, a nie od "strony zapłonu"?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Mar 14, 2008 19:02
W zasadzie po "fejsliftingu" R600 na przełomie 96'/97' kopułka zniknęła z silnika serii T - i to chyba nie tylko z R600 ale również i w R400 i w R800. Szczerze powiem że nie widziałem jeszcze R400 (w nowszej budzie a'la civic) z 2.0 serii T posiadającego kopułkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum