Wysłany: Sro Lut 13, 2008 19:27 [Rover 216 97r B+g] Jak sprawdzić, czy klocki są OK?
Witam
jak mozna sprawdzis czy kllocki z prezodu sa jeszcze sprawne????
bo jka jade w dłuzsza trase np 200km to przy hamowaniu zciaga na lewo i słychac obcieranie tarczy i jak sie nacisnie delikatnie hamulec to znika to obcieranie.
w miescie jak sie jezdzi to wszystko jet ok
pozdrawiam
_________________ Reju
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Lut 14, 2008 11:27, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 13, 2008 19:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zdjąc koła i obejrzeć w jakim są stanie klocki i tarcze. Zobaczyc, czy któreś z kół czasem bardziej się nie grzeje, co moze być spowodowane niewłasciwą pracą zacisków.
zdjąc koła i obejrzeć w jakim są stanie klocki i tarcze. Zobaczyc, czy któreś z kół czasem bardziej się nie grzeje, co moze być spowodowane niewłasciwą pracą zacisków.
ale co oznacza ze klocki sa dobre?? czy maja miec okreslona min. grubosc??
faktycznie grzeje sie kolo po dłuzszej jezdzie od strony na ktora sciaga przy hamowaniu:(:(
co proponujesz w zwiazku z tym???
pozdrawiam
_________________ Reju
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Lut 14, 2008 20:46, w całości zmieniany 1 raz
tak mają okresloną grubość minimalną. Jak sie koncza, to powinienes słyszeć pisk od takiej "specjalnej blaszki".
Podnieś tą stronę i pokręć kołem i zobacz, czy się lekko kręci. Pozatym zdejmij kolo rozkręć wyjmij zacisk oczyśc wszystko, zobacz czy na tarczy jest rant i jaką ma grubość. Naciśnij na hamulec i popatrz czy tloczek się wyciska i czy troszkę cofa po puszczeniu hamulca. Póxniej poskładaj wszystko, na prowadnice dając odrobinę smaru miedziowego no i na jazdę testową
_________________ Pozdrawiam - Brt
Yassu [Usunięty]
Wysłany: Czw Lut 14, 2008 23:27
Dokładnie tak jak Brt pisze
Sprawdź też przy okazji grubość tarcz jaka jest - minimalna to 11 mm tarcze pełne,
i 19 mm dla tarcz wentylowanych - o ile się nie mylę
Jak będziesz wymieniał klocki zwróć uwagę na gumę przy zacisku czy nie ma przecieków i gumki przy prowadnicy (zdejmij gumkę, wyczyść do sucha posmaruj smarem miedziowym, złóż). Jak jest któraś gumka uszkodzona to wymieniaj bo dostanie się syf do środka i będzie się zacierało.
Tłoczki sprawdź tak jak pisze kolega Brt...
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum