Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Wysprzęglik - do czego służy ???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Wysprzęglik - do czego służy ???
Autor Wiadomość
pzwmichal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Gozdnica



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 09:07   [R620] Wysprzęglik - do czego służy ???
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

jakieś pół roku temu wymieniłem sprzęgło, jednak mechanik powiedział mi ze musiałbym wymienić jakiś wysprzęglik bo jest wyrobiony. Wczoraj rano po odpaleniu auta i wrzuceniu 1 biegu sprzęgło zachowywało się bardzo dziwnie - bardzo szybko złapało i w górnej partii miało bardzo duży luz - czy to wina tego wysprzęglika? Jaki jest koszt i trudnośc w wymianie tego elementu. Z góry thx :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 18, 2008 09:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 18, 2008 09:50   

Tak. Na 99% to kwestia wycieku z hydrauliki układu sprzęgła.

Wysprzęglik to element hydrauliczny (taki siłownik) przenoszący siłę z pedału sprzęgła na łapę - służy wysprzęglaniu.

Jeśli jest wyrobiony to między tłoczkiem, a obudową zaczyna puszczać płyn i układ się zapowietrza - objawy, które podałeś dokładnie na to wskazują.

Metoda na "krótką metę" to dolewanie płynu DOT4 do układu sprzęgła (mały zbiorniczek koło zbiorniczka płynu układu hamulcowego - po lewej stronie komory silnika na ścianie grodziowej), ale jeśli układ cieknie (a wysprzęglik jest wyrobiony), to i tak trzeba go wymienić.

Warto też od razu sprawdzić pompę sprzęgła, bo ona nawet częściej niż wysprzęglik cieknie.

Za www.tomateam.pl :
Pompa sprzęgła naped J2504002 125.49 PLN
Pompa sprzęgła naped LUC PNB240 243.18 PLN
Wysprzęglik naped J2604001 79.82 PLN
Wysprzęglik naped LUC PJD117 176.80 PLN
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
pzwmichal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Gozdnica



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 14:35   

Wielkie dzięki Maciej, a mógłbyś mi jeszcze napisać, czy sama operacja wymiany jest skomplikowana?
Jak się do tego zabrać?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 18, 2008 14:39   

W Rave masz dokładny opis wraz z instrukcją odpowietrzania układu ...
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 18, 2008 14:51   

No ja mam dwie lewe ręce, więc zawsze korzystam z pomocy mechaników, ale jeśli chcesz to robić sam, to tak jak napisał Skiba - Rave Twoim przyjacielem. :)

[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 14:53 ]
Dodam jeszcze, że istnieją jeszcze reparaturki wysprzęglika i pompy sprzęgła, ale jeśli te części są wyrobione, tak jak powiedział Twój mechanik, to reparaturka na pewno nie pomoże.
Reparaturki pomagają jeśli pompa lub wysprzęglik są w dobrym stanie, a tylko części gumowe się posypały.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
pzwmichal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Gozdnica



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 15:17   

ok, dzięki, jednak nie zauważyłem żadnego ubytku płynu. Sprzęgło po nagrzaniu auta wróciło do normy, ale muszę to sprawdzić, bo jeżdżę za dużo, żeby spotkała mnie jakaś niespodzianka w trasie :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 18, 2008 15:27   

Jak nie chcesz się martwić niespodzianką w trasie, to wykup sobie za kilkadziesiąt zł pakiet Assistance :P
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 18, 2008 15:38   

pzwmichal napisał/a:
ok, dzięki, jednak nie zauważyłem żadnego ubytku płynu. Sprzęgło po nagrzaniu auta wróciło do normy, ale muszę to sprawdzić, bo jeżdżę za dużo, żeby spotkała mnie jakaś niespodzianka w trasie

To raczej nie przez nagrzanie.
Prawdopodobnie masz niewielką nieszczelność i układ się zapowietrza, a kilkakrotne wciśnięcie sprzęgła powoduje odpowietrzenie i przywrócenie normalnej pracy.
Miałem tak, jak po montażu nowej pompy sprzęgła mechanicy mi nie dokręcili głównego przewodu pompa-wysprzęglik.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
pzwmichal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Gozdnica



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 10:05   

No to dzisiaj sytuacja się powtórzyła, ciężko w ogóle było włączyć którykolwiek bieg. Sprawdziłem ten zbiorniczek i nastała w nim głęboka susza. Jaki to znak? pompa sprzęgła czy wysprzęglik? Płynu dolałem i jest lepiej.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 10:56   

pzwmichal napisał/a:
Jaki to znak? pompa sprzęgła czy wysprzęglik?

Pompa albo wysprzęglik...

Przez internet nie da się zdiagnowować... :(

Musisz obejrzeć po kolei:
- Pompa jest tuż pod zbiorniczkiem - łatwo obejrzeć czy się z niej leje, z pompy może też się lać do kabiny - trzeba obejrzeć czy okolice pedału sprzęgła nie są wilgotne (u mnie w dwórch R600 ciekła pompa, a w żadnym wysprzęglik)
- Wysprzęglik jest przy skrzyni - trudniej go obejrzeć - takie małe cuś dość nisko, do czego wchodzi przewód hydrauliczny
- Warto obejrzeć sam przewód - wychodzi z pompy i biegnie w dól pod silnikiem i wchodzi do wysprzęglika

Dolewanie płynu będzie pomagać dopóki wyciek będzie mały, ale potem to dwa wciśnięcia sprzęgła i koniec, więc bierz się szybko do roboty. :(

A przy okazji, to na Twoim miejscu obejrzałbym stan przewodów hamulcowych pod podwoziem, bo z moich doświadzczeń z R600 wynika, że czas rdzewienia tych przewodów jest dość podobny do czasu zużywania się pompy (wiem, że to nie ma kompletnie żadnego związku, ale ma potobny czas zużycia i warto to sprawdzić).
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
pzwmichal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Gozdnica



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 13:56   

maciej napisał/a:
pzwmichal napisał/a:
Jaki to znak? pompa sprzęgła czy wysprzęglik?

Pompa albo wysprzęglik...

Przez internet nie da się zdiagnowować... :(

Musisz obejrzeć po kolei:
- Pompa jest tuż pod zbiorniczkiem - łatwo obejrzeć czy się z niej leje, z pompy może też się lać do kabiny - trzeba obejrzeć czy okolice pedału sprzęgła nie są wilgotne (u mnie w dwórch R600 ciekła pompa, a w żadnym wysprzęglik)
- Wysprzęglik jest przy skrzyni - trudniej go obejrzeć - takie małe cuś dość nisko, do czego wchodzi przewód hydrauliczny
- Warto obejrzeć sam przewód - wychodzi z pompy i biegnie w dól pod silnikiem i wchodzi do wysprzęglika

Dolewanie płynu będzie pomagać dopóki wyciek będzie mały, ale potem to dwa wciśnięcia sprzęgła i koniec, więc bierz się szybko do roboty. :(

A przy okazji, to na Twoim miejscu obejrzałbym stan przewodów hamulcowych pod podwoziem, bo z moich doświadzczeń z R600 wynika, że czas rdzewienia tych przewodów jest dość podobny do czasu zużywania się pompy (wiem, że to nie ma kompletnie żadnego związku, ale ma potobny czas zużycia i warto to sprawdzić).


dzięki wielkie, na pewno sprawdzę te przewody. trochę sie martwię tym sprzęgłem a dzisiaj mam jeszcze do zrobienia 300 km - lece na Szczecin :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 14:02   

pzwmichal napisał/a:
dzięki wielkie, na pewno sprawdzę te przewody. trochę sie martwię tym sprzęgłem a dzisiaj mam jeszcze do zrobienia 300 km - lece na Szczecin

No to często dolewaj płynu i powinienneś dojechać.
Na szczęście DOT4 jest tani. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
pzwmichal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Gozdnica



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 14:13   

maciej napisał/a:
pzwmichal napisał/a:
dzięki wielkie, na pewno sprawdzę te przewody. trochę sie martwię tym sprzęgłem a dzisiaj mam jeszcze do zrobienia 300 km - lece na Szczecin

No to często dolewaj płynu i powinienneś dojechać.
Na szczęście DOT4 jest tani. :)


Dolewać nie muszę, po prostu nigdy do tego zbiorniczka nie zaglądałem i możliwe, że ten płyn po prostu zużył się z czasem. Dzisiaj rano zrobiłem już 150km i nie ubyło ani kropli, także jest nadzieja ze to tylko przez to :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 14:22   

pzwmichal napisał/a:
Dolewać nie muszę, po prostu nigdy do tego zbiorniczka nie zaglądałem i możliwe, że ten płyn po prostu zużył się z czasem. Dzisiaj rano zrobiłem już 150km i nie ubyło ani kropli, także jest nadzieja ze to tylko przez to

On nie ubywa "z czasem", ani nie paruje - ten układ powinien być idealnie szczelny.

A wyciek nie zależy od ilości km, tylko od czasu (jeśli kapie gdy sprzęgło jest puszczone) lub od ilości wciśnięć sprzęgła.

Jeśli jechałeś te 150 km w trasie, to mogłeś sprzęgła prawie nie naciskać.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
pzwmichal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Gozdnica



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 14:49   

maciej napisał/a:
pzwmichal napisał/a:
Dolewać nie muszę, po prostu nigdy do tego zbiorniczka nie zaglądałem i możliwe, że ten płyn po prostu zużył się z czasem. Dzisiaj rano zrobiłem już 150km i nie ubyło ani kropli, także jest nadzieja ze to tylko przez to

On nie ubywa "z czasem", ani nie paruje - ten układ powinien być idealnie szczelny.

A wyciek nie zależy od ilości km, tylko od czasu (jeśli kapie gdy sprzęgło jest puszczone) lub od ilości wciśnięć sprzęgła.

Jeśli jechałeś te 150 km w trasie, to mogłeś sprzęgła prawie nie naciskać.


Oczywiście masz racje, może kapać - przekonam sie za kilka dni jak sprawdze czy cos uciekło :) W sumie jak stoję na jakichkolwiek światłach w mieście to zawsze mam wciśnięte sprzęgło - wiem, że to nie jest zdrowe ale robie tak od około 500 tys przejechanych km :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 14:51   

pzwmichal napisał/a:
wiem, że to nie jest zdrowe ale robie tak od około 500 tys przejechanych km

Złe odruchy należy zwalczać... :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
pzwmichal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Gozdnica



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 16:11   

no to zrobiłem 800 km i jest spokój, tzn sprzęgło chodzi lepiej niż wcześniej i nic płynu nie ubywa, także chyba dobry znak :) dobrze czasami zajrzeć do zbiorniczków do których nigdy się nie zaglądało :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 27, 2008 11:03   

Mimo wszystko sprawdzaj poziom razez z poziomem oleju - powoli Ci to uniknąć przykrej niespodzianki. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R623] Problem! Do czego to służy?
KatoSBE Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Gru 07, 2012 08:01
arczi83
Brak nowych postów [R600] Do czego służy kontrolka z kluczykiem w zegarach
yanos16 Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Gru 14, 2010 07:49
Darulek
Brak nowych postów [R620] Wysprzęglik padł
michal_s. Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Sty 09, 2008 18:04
michal_s.
Brak nowych postów [R620] Jak wymienić wysprzęglik?
chdn Rover serii 600, Honda Accord 6 Nie Cze 02, 2013 21:23
szopen81
Brak nowych postów [R620] Wysprzęglik czy pompa sprzęgła?
wiruwa Rover serii 600, Honda Accord 13 Czw Lip 03, 2008 23:57
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink