jesli w ogóle nie ma ciśnienia to klika km i już po ptokach. Jeśli jest ciśnienie, ale za niskie, to juz trudno powiedzieć. Silnik ma spory margines bezpieczeństwa pod tym względem, ale lepiej nie przeginać pały.
Bo jest tak... jak sie go zapali dopoki nie nagrzeje sie olej to kontrolka nie swieci i powoli zaczyna zarzyc i co raz mocniej i mocniej az sie zapala...
Hmm...
Kiedy olej był zmieniany?
Bo jeśli olej był zmieniony i ma właściwą lepkość, to typowałbym zużycie panewek (tak z wspomnień z FSO 125p).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lut 19, 2008 16:03
Cytat:
Olej hmmm 15w40 średniej klasy a olej wraz z nowym filtrem byl zmieniany wczoraj;/
A wcześniej nic takiego się nie działo? Nie wiem jak w benzyniakach, ale w dieslu czujnik ciśnienia oleju jest w okolicach filtra i pompy, może przy wymianie filtra mechanik poruszał/uszkodził lekko któryś z przewodów czujnika lub odpinał je i usmarował olejem? Zanurkuj tam i sprawdź .
A wcześniej nic takiego się nie działo? Nie wiem jak w benzyniakach, ale w dieslu czujnik ciśnienia oleju jest w okolicach filtra i pompy, może przy wymianie filtra mechanik poruszał/uszkodził lekko któryś z przewodów czujnika lub odpinał je i usmarował olejem? Zanurkuj tam i sprawdź .
Ktoś już miał taki problem z uszkodzonym czujnikiem.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ja mam ten samochod nawet nie miesiac wiec dlatego jest dla mnie nowoscia nie znam sie za bardzo na mechanice samochodowej jutro zaprowadze go go mechanika zeby zmierzyl cisnienie oleju bo jesli bedzie ono prawidlowe to juz nie bede sie martwil bo najgrozniejsze bedzie za mna a sprawy elektryczne to juz mniejszy wydatek.
Jeśli objawu nie było wcześniej, to podejrzewałbym uszkodzenie kabelków do czujnika.
Gorszy wariant jest taki, że przed sprzedażą ktoś zalał silnik jakimś gęstym syfem, żeby zatuszować zły stan silnika.
Czy przy wymianie oleju mechanik nie mówił, że jakiś dziwny, gęsty?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
no jak to zawsze jest ze z czasem olej w silniku gestnieje ale jakies 50 km bylo zrobione na starym oleju no i bylo go troche wiec zmieniono olej i kontrolka zarzy...
no jak to zawsze jest ze z czasem olej w silniku gestnieje ale jakies 50 km bylo zrobione na starym oleju no i bylo go troche wiec zmieniono olej i kontrolka zarzy...
Tak szczerze to nic nie zrozumiałem...
Przydałyby się jakieś przecinki i kropki, bo na prawdę nie wiem co chciałeś napisać...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
no ale gdyby przypuscmy wlal taki gesty syf to czy cisnienie byloby inne?? wydaje mi sie ze czujnik musialby tez swiecic ale nie wiem... silniczek chodzi ladnie cichutko i z ta zarzaca kontrolka juz zrobil pewnie z 10km...
[ Dodano: Wto Lut 19, 2008 16:48 ]
no jak to zawsze jest ze z czasem olej w silniku gestnieje. ale jakies 50 km bylo zrobione na starym oleju. bylo go malo, wiec zmieniono olej i kontrolka zarzy...
no ale gdyby przypuscmy wlal taki gesty syf to czy cisnienie byloby inne??
Tak - to tak jak na zimnym silniku masz znacznie wyższe ciśnienie niż na ciepłym, bo olej jest gęstszy, a dodatkowo uszczelnia ewentualne miejsca gdzie może coś być nie tak...
Kic7aj napisał/a:
ale jakies 50 km bylo zrobione na starym oleju
I rozumiem, że wtedy się nie żarzyło...
No nic. Na razie poczekajmy na wynik pomiaru ciśnienia i sprawdzenie czujnika, a potem będziemy główkować.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
od miejsca kupna do mojego domu bylo 35 km, wiec chyba na takim odcinku olej by sie juz rozgrzal?!
Tak, ale jeśli auto zostało zalane czymś gęstym to ciśnienie nadal byłoby wyższe niż przy rozgrzanym, właściwym oleju.
Zobaczymy jak wszystko sprawdzisz.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
trudno powiedziec ile wytrzyma, gdzies na necie jest filmik z palowania 125p ze spuszczonym olejem i plynem chlodzącym i to przy duzych obrotach
z tego co pamietam to chodzil tak co najmniej 10 min
musisz manometrem sprawdzic cisnienie oleju, podejrzewam ze to nie jest czujnik,
a to dlatego ze tak jak pisal Maciek, kontrolka najpierw sie nie swieci, bo olej jest gesty, dopiero potem sie żarzy jak olej zaczyna sie rozgrzewac
oczywiscie czujnik tez sprawdź
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum