Wysłany: Nie Lut 17, 2008 23:46 [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
RafałG napisał/a:
Sprecyzuj swoje pytanie bo chodzi ci o wyloty powietrza górne dolne czy może na szybę? Jak masz ustawiony klimatronik? Co na nim jest włączone?
WITAM NA PRZYKłAD MAM USTAWIONY KLIMATRONIK NA 28 ST.C A WLOTAMI NA SZYBE I NA NOGI STRONą KIEROWCY LECI CIEPłE POWIETRZE TAK JAK MA TO BYć A STRONą PASAżERA LECI CHłODNE POWIETRZE CZY TO NORMALNE?
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Lut 18, 2008 00:04
odłącz tryb auto i wtedy zobacz możliwe że klima ma za ciepło i schładza drugą strone , zobacz jeszcze drugą stronę na jakiej pozycji masz suwak pod zegarkiem .
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Wysłany: Pon Lut 18, 2008 00:08 [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
PHJOWI napisał/a:
odłącz tryb auto i wtedy zobacz możliwe że klima ma za ciepło i schładza drugą strone , zobacz jeszcze drugą stronę na jakiej pozycji masz suwak pod zegarkiem .
OK JUTRO TO SPRAWDZE ATAK WOGóLE NA JAKIEJ POZYCJI POWINIEN BYć USTAWIONE SUWAK POD ZEGARKIEM
Mi to wygląda na uszkodzenie silniczka serwo prawego nawiewu, albo zablokowanie "klapki".
Możesz zrobić test:
Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu
Kody błędów to:
00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".
Co prawda nie spotkałem się z przypadkiem, aby komuś wyświetliły się tu jakieś błędy, ale sprawdzić możesz - może będziesz pierwszy .
Jak test nic nie pokaże to będziesz musiał "zanurkować" pod schowek pasażera i sprawdzić, czy silniczek pracuje.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Wysłany: Wto Lut 19, 2008 09:27 [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
Marian_K napisał/a:
Mi to wygląda na uszkodzenie silniczka serwo prawego nawiewu, albo zablokowanie "klapki".
Możesz zrobić test:
Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu
Kody błędów to:
00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".
Co prawda nie spotkałem się z przypadkiem, aby komuś wyświetliły się tu jakieś błędy, ale sprawdzić możesz - może będziesz pierwszy .
Jak test nic nie pokaże to będziesz musiał "zanurkować" pod schowek pasażera i sprawdzić, czy silniczek pracuje.
Pozdrawiam!
witam sprawdziłem to i wyskoczył mi błąd 21 oraz 22 czy to możliwe?
sprawdziłem to i wyskoczył mi błąd 21 oraz 22 czy to możliwe?
Skoro Ci wyskoczył to znaczy, że możliwe . Sprawdzałeś w nocy, albo w garażu?
Jeśli żaden błąd silniczka serwo nie jest sygnalizowany, to ja sprawdziłbym go "naocznie". Musisz odkręcić wylot powietrza na nogi po stronie pasażera (ten mały czarny plastik - 1 śrubka), wyjąć ściankę (zatrzask) i zerknąć na silniczek serwo. Podczas zmiany temperatury po stronie pasażera (na panelu klimatyzacji) silniczek powinien poruszać takie białe plastikowe ramie połączone z "klapką" wewnątrz kanałów powietrznych. Klapka ta reguluje ilość powietrza kierowanego na nagrzewnicę.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
sprawdziłem to i wyskoczył mi błąd 21 oraz 22 czy to możliwe?
Skoro Ci wyskoczył to znaczy, że możliwe . Sprawdzałeś w nocy, albo w garażu?
Jeśli żaden błąd silniczka serwo nie jest sygnalizowany, to ja sprawdziłbym go "naocznie". Musisz odkręcić wylot powietrza na nogi po stronie pasażera (ten mały czarny plastik - 1 śrubka), wyjąć ściankę (zatrzask) i zerknąć na silniczek serwo. Podczas zmiany temperatury po stronie pasażera (na panelu klimatyzacji) silniczek powinien poruszać takie białe plastikowe ramie połączone z "klapką" wewnątrz kanałów powietrznych. Klapka ta reguluje ilość powietrza kierowanego na nagrzewnicę.
Pozdrawiam!
jeżeli te błędy wyskoczyły 21 i 22 to znaczy że muszę wymienić te czujniki? i co to są za czujniki pozdrawiam
jeżeli te błędy wyskoczyły 21 i 22 to znaczy że muszę wymienić te czujniki? i co to są za czujniki
To jest podwójny czujnik nasłonecznienia. Znajduje się pomiędzy nawiewami na przednią szybę - taki czarny, okrągły plastik. Pytałem czy test klimy robiłeś wieczorem albo w garażu, bo przy słabym oświetleniu/ogrzaniu tego czujnika na teście wyjdą błędy. Jak test zrobisz w dzień, na słońcu to prawdopodobnie błędów nie będzie. Tak więc nie przejmowałbym się tym .
Tak jak pisałem wyżej - ja sprawdziłbym silniczek serwo. W załączniku na fotce zobacz jak on wygląda (w zielonym okręgu). Oczywiście na zdjęciu jest on odkręcony. U Ciebie będzie przykręcony do kanału i powinien poruszać tą białą, plastikową dźwignię w kierunkach zaznaczonych czerwoną strzałką.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Wysłany: Sro Lut 20, 2008 18:21 [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
Marian_K napisał/a:
tom_kos1 napisał/a:
jeżeli te błędy wyskoczyły 21 i 22 to znaczy że muszę wymienić te czujniki? i co to są za czujniki
To jest podwójny czujnik nasłonecznienia. Znajduje się pomiędzy nawiewami na przednią szybę - taki czarny, okrągły plastik. Pytałem czy test klimy robiłeś wieczorem albo w garażu, bo przy słabym oświetleniu/ogrzaniu tego czujnika na teście wyjdą błędy. Jak test zrobisz w dzień, na słońcu to prawdopodobnie błędów nie będzie. Tak więc nie przejmowałbym się tym .
Tak jak pisałem wyżej - ja sprawdziłbym silniczek serwo. W załączniku na fotce zobacz jak on wygląda (w zielonym okręgu). Oczywiście na zdjęciu jest on odkręcony. U Ciebie będzie przykręcony do kanału i powinien poruszać tą białą, plastikową dźwignię w kierunkach zaznaczonych czerwoną strzałką.
Pozdrawiam!
witam silniczek pracuje otwiera i zamyka klapke jak jest ustawiona temp. na 28 st. c. to strona kierowcy leci ciepłe powietrze a stroną pasażera leci chłodniejsze nie zimne ale zdecydowanie chłodniejsze od drugiej strony.pozdrawiam
to jeszcze sprawdź wąż wylotowy od nagrzewnicy, czy jest gorący.
U mnie po pierwszm płukaniu nagrzewnicy było podobnie, po wypłukaniu po raz drugi po miesiącu już wszystko w normie
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum