Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4 Si LPG 16v 97r.]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 1.4 Si LPG 16v 97r.]

olej w zbjorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia
Autor Wiadomość
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 13:00   

sTERYD napisał/a:
kqba napisał/a:
Jeszcze jedno. Czy TA uszczelka jest nowego typu?

nie, uszczelka nowego typu ma zamiast tych czerwonych silikonowych pasków paski stalowej blachy :cool:


Niestety już ją zamówiłem, ale... Uszczelka którą otrzymałem jest inna niż ta na zdjęciu. Jest cała aluminiowa (czarna). Być może firma Victor Reinz zmieniła w międzyczasie technologię produkcji, a zdjęcie w aukcji jest nieaktualne?
Poniżej zdjęcia uszczelki którą otrzymałem:



Dla świętego spokoju odżałowałem jeszcze 200 zł na nowe sruby (Victor Reinz). Miałem już rozkręcany silnik 2x - raz pierwszy właściciel zmieniał rozrząd (o czym nie wiedziałem), a drugim razem ja.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 08, 2007 13:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 10:49   

kqba napisał/a:

Poniżej zdjęcia uszczelki którą otrzymałem:


Witam,

Jest to wlasnie uszczelka MLS.
Czyli ta najnowsza/najlepsza :]

Pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 20:11   

Mam nadzieję, że to ostatni tak poważny wydatek na "serce" Rovera (zrobiłem kompletny rozrząd z uszczelniaczami, a teraz uszczelka HG i pozostałe), bo inaczej go pogonię (albo moja żona mnie). Oby jeszcze mechanik go nie spartaczył.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 13:16   

kqba napisał/a:
Dla świętego spokoju odżałowałem jeszcze 200 zł na nowe sruby (Victor Reinz). Miałem już rozkręcany silnik 2x - raz pierwszy właściciel zmieniał rozrząd (o czym nie wiedziałem), a drugim razem ja.

Ale przecież wtedy głowicy się nie zdejmuje i tych śrub nie odkręca. :cool:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 16:54   

piter34 napisał/a:
kqba napisał/a:
Dla świętego spokoju odżałowałem jeszcze 200 zł na nowe sruby (Victor Reinz). Miałem już rozkręcany silnik 2x - raz pierwszy właściciel zmieniał rozrząd (o czym nie wiedziałem), a drugim razem ja.

Ale przecież wtedy głowicy się nie zdejmuje i tych śrub nie odkręca. :cool:


Wiem, że mechanik zdejmował pokrywę zaworów. A do wymiany uszczelniacza wału korbowego też nie trzeba rozbierać? W każdym razie napewno były odkręcane śruby, bo wydać po łebkach.

Dziś oddałem auto do warsztatu. Głowica już po planowaniu i sprawdzeniu szczelności. Mechanik jeszcze zamówił nowe uszczelki zaworów. Największy problem będzie teraz z wypłukaniem oleju z układu chłodzenia. Najpierw zaleją jakiś stary płyn, pojeżdżę trochę, a później zaleją nowy.

Kurcze. Kupiłem "atestowaną" linkę do holowania, żeby zaciągnąć auto na warsztat. Cztery razy strzeliła w ciągu 3 km po mieście. Taka prowizorka że szkoda gadać - taka rozciągliwa gumowa.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 17:48   

- do plukania to sa plyny specjalne - dostepne powszechnie w sklepach motoryzacyjnych, lejesz mieszanke takiego plynu z woda destylowana i spuszczasz....instrukcja powie wszystko.. potem tylko nowka plyn chlodniczy

- kqba, nie myl srub do skrecenia dwoch polowek glowicy ze soba - glowica jest rozpolowiona na wysokosci walkow rozrzadu ze srubami-szpilkami trzymajacymi dolna czesc glowicy do bloku silnika

- kqba, pamietaj koniecznie zeby mechanik skladajac glowice uzyl uszczelniacza typu loctite albo ewentualnie dobrego silikonu termicznego (rozwaznie!!) na wysokosci walkow rozrzadu - bo sie bedzie pocic. w tym temacie AndewS i Senn wiedza co z kim gdzie i jak ;-) wal do nich

- majac otwarta glowice wymien uszczelniacze zaworow, jest to miejsce ktorym roverkowe silniki o prebiegu w okolicach 150tkm zaczynaja popijac olej, pierscienie dluzej nie puszczaja oleju, ale po takim typowym 8-10 letnim przebiegu olej potrafi sie spalac przez te uszczelniacze - wymienic!

zasadniczo jestem zdania: jesli dopadlo kogos HGF to kupic komplet uszczelek do glowicy bo to bedzie taniej i pewniej na raz wymienic :)
-uszczelke glowicy - najnowszy metalowy model
- uszczeke koletorow dolotowego i wydechwego
- uszczelke pokrywy zaworow - chociaz to mozna olac bo dostep jest prosty i mozna wymieniac objawowo
- uszczelniacze walkow jak nie byly robione z paskiem rozrzadu
- uszczelniacze zaworow, bo tedy silnik popija olej
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 21:40   

rzeczywiście nie zajarzyłem, że pokrywa zaworów jest przykręcona innymi śrubami. Dla tych którzy mylą te śruby tak jak ja :razz: zamieszczam schemat silnika z Rave:
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 22:53   

de facto w silniku sa 3 "rzedy" srub

patrzac na rysunek
- elementy nr8 - sruby pokrywy glowicy
- elementy nr12 - laczace dwie polowki glowicy
- wlasciwe elementy nr13 mocujace glowice do bloku i to te podlegaja wymianie jesli sie wyciagna/pekna i to one trzymaja uszczelke :)

pozdrawiam
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 22:42   

Już jestem po wymianie. Wszystko jak na razie gra, ale kosztowało mnie to wszystko około 1300zł (w tym wymiana pompy wspomagania).
Na ten koszt złożyło się w sumie:
- uszczelka pod głowicę
- uszczelka pokrywy zaworów
- uszczelka kol dolotowego
- uszczelka kol wydechowego
- uszczelniacze zaworów
- uszczelniacze wałków rozrządu
- 2 x płyn chłodniczy (jeden do płukania układu)
- detergent do czyszczenia układu chłodzenia
- masa uszczelniająca
- olej 10/40
- filtr oleju
- filtr powietrza
- pompa wspomagania od R25
- olej Dextron
- szlif głowicy
- robocizna

Ciężki wydatek, tym bardziej przed świętami. Mam nadzieję że ostatni tak poważny.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 14, 2007 13:43   

kqba napisał/a:
Wszystko jak na razie gra, ale kosztowało mnie to wszystko około 1300zł (w tym wymiana pompy wspomagania).

...jak również oleju, filtru oleju, filtru powietrza, płynu w układzie wspomagania.

Tak tylko dołożyłem, aby potem nikt nie myślał, że HGF to obowiązkowy wydatek ponad 1kPLN. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
slaszysz
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 31, 2008 23:32   

No i mnie też trafił się HGF.
Dla zainteresowanych - koszty wyszły następująco:
- uszczelka głowicy 170 zł
- uszczelka kolektora ssącego 30 zł
- uszczelka kolektora wydechowego 36 zł
- płyn chłodzący 40 zł
- preparat do czyszczenia - 94 zł
- planowanie głowicy - 80 zł
- robocizna - 400 zł (ale w tym była i wymiana cewki wysokiego napięcia, której zachciało się zepsuć przy okazji)

Razem 850 zł. A cewka 250 zł. :roll:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 01, 2008 01:00   

slaszysz napisał/a:
A cewka 250 zł.

o kurde balans to sporo
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=849

a BTW na cewce od zwyklego poloneza jedzi kolega Bocian_s w swoim poldoroverze :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 04, 2008 09:48   

slaszysz napisał/a:
Dla zainteresowanych - koszty wyszły następująco:
- uszczelka głowicy 170 zł
- uszczelka kolektora ssącego 30 zł
- uszczelka kolektora wydechowego 36 zł
- płyn chłodzący 40 zł
- preparat do czyszczenia - 94 zł
- planowanie głowicy - 80 zł
- robocizna - 400 zł (ale w tym była i wymiana cewki wysokiego napięcia, której zachciało się zepsuć przy okazji)

A uszczelka pokrywy wałków? Zacznie Ci się lać z niej niedługo, jeżeli nie była zmieniana.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 04, 2008 15:55   

Ja delikatnie smarowalem ta uszczelke silikonem z dwóch stron.
Nalezy pamietac tez o otworach swiec, bo do nich tez moze sie zaczac saczyc :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sro Lut 13, 2008 18:14   

Mam takie pytanie. Czy po wymianie uszczelki i po przejechaniu iluś tam kilometrów trzeba dociągać śruby głowicy, czy coś innego regulować? U mnie wygląda że jest wszystko ok. Silnik suchutki, nic się nie poci. Przed wymianą było gorzej.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 13, 2008 19:32   

nie trzeba, ja nic takiego nie robilem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 14, 2008 11:12   

AndrewS napisał/a:
nie trzeba, ja nic takiego nie robilem

Potwierdzam, nie trzeba.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 27, 2008 18:10   

Posty mmelvisa wydzieliłem do nowego wątku.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214]Gdzie zdobyć korektor siły hamowania do R214 z ABS
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Sie 25, 2016 12:42
Aful89
Brak nowych postów [R214]felgi do R214
davidp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Sty 08, 2012 20:24
Zlotowa
Brak nowych postów [r214 si 16v 97r.] bak
klakier0301 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Mar 29, 2010 17:31
joni_25x
Brak nowych postów [R214 Si 1.4 16V]
Analizator spalin
gorgoroth80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Mar 02, 2010 08:49
gorgoroth80
Brak nowych postów [R214 16v]
ahhh te plastikiii i inne
DeeBo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 27, 2007 12:02
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink