Potrzebuje wymienic uszczelki w skrzyni bo strasznie mi cieknie ale nie bardzo wiem jakie by lo byly w senscie nazwy a najlepiej jakiegos nr katalogowego. Bylem na stronie tomateam ale nic tam takiego nie moglem znalezc.
Chodzi mi o dwie uszczelki:
1) to ta ktora jest miedzy skrzynia biegow a blokiem silnika
2) ta ktora jest na skraju skrzyni biegow w kierunku na koło, tam jest taki element wystajacy tak jakby pokrywa(nie wiem jak to nazwac)zrobiona z innej "blachy" niz blok skrzyni biegow
Najbardziej mi zalezy na tej drugiej bo mam spore podejrzenia ze to przez jej nieszczelnosc (albo bezszczelosc ) strasznie mi zarzygalo kolo od wewnetrzej strony)
Czy tez po prostu potraktowac to silikonem odpornym na wysokie temperatury?...
To jest jedna sprawa i druga:
Czy jesli suto stoi, silnik nie pracuje hamulec nie jest nacisniety, to w jakiej pozycji powinny byc klocki hamulcowe? powinny dotykac tarczy a co za tym idzie stawiac lekki opor czy powinny nie dotykac tarczy? bo tak dzisiaj zauwazylem sciagajac kolo ze u mnie dotykaja i nawet stawiaja lekki opor przy kreceniu kolem.
to tyle
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 27, 2008 17:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
chodzi o kolo zamachowe
jesli tak to pewnie potrzeba ci tylnego uszczelniacza walu korbowego, jest dosyc duzy,
byl podawany jego wymiar tu na forum, zdaje sie uzytkownik Seen go podawal
uzyj szukajki
uszczelniacz jesli cieknie, jest do wymiany
tarcza moze krecic sie z lekkim oporem
klocek nie cofnie sie tak zeby byla szpara miedzy klockiem a tarcza
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
nie nie. moze zle sie wyrazilem. chodzi mi o kolo dzieki ktoremu auto sie porusza
narysowalem maly schemat co i jak. czerwnone kreski to miejsca w ktorych sa te uszczelki ktore musze wymienic.... chyba ze tam nie ma uszczelek tylko jest silikon....
na styku bloku silnika i skrzyni biegow nie ma uszczelki, tam w srodku jest sprzeglo, no i powinno byc tam sucho,
jesli pojawia sie olej to wlasnie moze swiadczyc o uszkodzeniu uszczelniacza, o ktorym pisalem wyzej,
wtedy olej z silnika jest rozchlapywany przez kolo zamachowe po calej obudowie sprzegla
chyba ze olej dostaje sie ze skrzyni biegow, tez przez uszkodzony uszczelniacz,
co jest z drugiej strony to nie wiem, ale pewnie tez jakis uszczelniacz
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Czw Lut 28, 2008 22:32, w całości zmieniany 1 raz
Jestem juz po konsultacji m.in z moim znajomym mechanikiem. Potrzebuje uszczelki pod pokrywe 5-ego biegu.
Jednak tu sie zaczynaja schody i to spore. Po rozmowie z Tomi'm ciezko z dostepnoscia tej uszczelki. najblizsza znajduje sie w magazynie w anglii .... nie ukrywam swojego podłamania i wogole
ale nasuwa mi sie takie pytanie. czy ta uszczelke mozna zastapic silikonem?
mozna sobie uszczelke odrysowac i wyciac, dodatkowo smarujac silikonem
ja osobiście również by tak właśnie zrobił, tym bardziej, że cała operacja będzie trwała kilka godzin , a nie kilka dni jak w przypadku zamówienia oryginalnej uszczelki
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
mozna sobie uszczelke odrysowac i wyciac, dodatkowo smarujac silikonem
ja osobiście również by tak właśnie zrobił, tym bardziej, że cała operacja będzie trwała kilka godzin , a nie kilka dni jak w przypadku zamówienia oryginalnej uszczelki
troche za pozno juz.zamowilem jednak ta uszczelke u przemo285 troche droga ale trudno. bedzie w przyszla sobote
teraz powstaje pytanie. czy zabieg wymiany tej uszczelki mozna wykonac samemu? rozumiem ze przed odkreceniem wszelkich srub (chyba sa 3 albo 4) trzeba przygotowac wiaderko na olej ktory wyleci po zdjeciu tej pokrywy. ale jak pozniej ten olej "wprowadzic" do skrzyni gdy juz bedzie nowa uszczelka?
Czy zastosowac rowniez silikon łącznie z uszczelką? mam jeszcze ten czerwony silikon co jest odporny na wysokie temperatury(pozostal mi jak wymienialem termostat w CC ), czy ten bedzie dobry?
Czy zastosowac rowniez silikon łącznie z uszczelką?
możesz, ale wcale nie musisz ...
tam łączenie elementów uszczelnione jest tylko poprzez samą uszczelkę, natomiast zastosowanie silikonu nie wpłynie negatywnie na cokolwiek, a na pewno zwiększy Twoje dobre samopoczucie
xROnx napisał/a:
mam jeszcze ten czerwony silikon co jest odporny na wysokie temperatury... czy ten bedzie dobry?
nawet aż za dobry
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
trzeba przygotowac wiaderko na olej ktory wyleci po zdjeciu tej pokrywy. ale jak pozniej ten olej "wprowadzic" do skrzyni gdy juz bedzie nowa uszczelka?
nie wiem jak to tam jest dokladnie, ale dobrze by bylo samochod przechylic troche w przeciwna strone, bo olej bedzie caly czas sie saczyl ze skrzyni i utrudnial ci czyszczenie powierzchni i montaz nowej uszczelki,
olej potem wlewasz przez korek do wlewania oleju skrzyni, moze przed rozbieraniem sprobuj go odkrecic
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum