Sprawa wydaje mi sie oczywista. Otóż : amortyzator służy do przechwycenia i rozproszenia energi działającej na zawieszenie samochodu. Zapobiega on odrywaniu sie kół od nawierzchni poprzez tlumienie działania spreżyny.
Amortyzator sportowy w połączeniu ze zwykłą sprężyną bedzie działał nie wiele lepiej od niesportowego. Amortyzator nie ma wpływu na sprężystość sprężyny tylko na szybkość porotu jej ze scisku do rozprężenia.
Jeśli kolega założy proponowane przez Ciebie amorki + standardowe spreżyny i do tego felgi 17 calowe bedzie mial następujący problem. przy ostrych zakrętach autko bedzie się gibać na lewo i prawo, przechylać tak jak przy standardowych amorkach.
Moja opcja sportowe sprezyny + standardowe amorki tez nie jest idealna, gdyż wpływ sportowych sprężyn skróci żywot amorków gdyż nie są one tak odporne jak sportowe.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 309 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Mar 03, 2008 19:26
michone napisał/a:
Sprawa wydaje mi sie oczywista. Otóż : amortyzator służy do przechwycenia i rozproszenia energi działającej na zawieszenie samochodu. Zapobiega on odrywaniu sie kół od nawierzchni poprzez tlumienie działania spreżyny.
Tak, zgadza się.
michone napisał/a:
Amortyzator sportowy w połączeniu ze zwykłą sprężyną bedzie działał nie wiele lepiej od niesportowego. Amortyzator nie ma wpływu na sprężystość sprężyny
Tak, nie ma wpływu na sprężystość sprężyny
michone napisał/a:
tylko na szybkość porotu jej ze scisku do rozprężenia.
No właśnie. Więc jeśli dzięki sportowym amorkom sprężyna szybciej się rozpręża, oznacza to, że aby ugiąć się musi pokonać także zwiększony opór na amortyzatorze, a co za tym idzie przechyły na zakrętach będą jednak mniejsze w porównaniu do konfiguracji fabrycznej. Nie zmieni się zakres całkowity skoku zawieszenia, ale zawieszenie będzie twardsze.
michone napisał/a:
Jeśli kolega założy proponowane przez Ciebie amorki + standardowe spreżyny i do tego felgi 17 calowe bedzie mial następujący problem. przy ostrych zakrętach autko bedzie się gibać na lewo i prawo, przechylać tak jak przy standardowych amorkach.
Niestety nie zgodzę się - wyjaśnienie powyżej
michone napisał/a:
Moja opcja sportowe sprezyny + standardowe amorki tez nie jest idealna, gdyż wpływ sportowych sprężyn skróci żywot amorków gdyż nie są one tak odporne jak sportowe.
Odporne to chyba nie najlepsze słowo. Bardziej pasowałoby OPORNE
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum