Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] BLOS do instalacji LPG? TAK czy NIE?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] BLOS do instalacji LPG? TAK czy NIE?

Zakładać czy nie zakładać, oto jest pytanie?
Autor Wiadomość
manius_620si 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Miechów



  Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 21:10   [R600] BLOS do instalacji LPG? TAK czy NIE?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1993

Mam roverka 620 z 93 roku na silniku accorda 16V 131 KM. mam założoną instalacje gazową z elektronika, silniczkiem krokowym. Ostatnio byłem u mechanika na wymienie płynów, filtrów i takich innych pierdułek. Powiedział, żebym pomyślał nad założeniem sobie BLOS-a, ponieważ ma on podnieść dynamike jazdy i zmniejszyć o kilka procent spalanie :shock: no ale.......... Niestety nie mam nikogo znajomego kto miałby coś takiego założonego :cry: więc jeśli ktoś wie coś na ten temat to HELPPPPPPP. Z góry dzięki za ppomoc. Pozdrowionka
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 26, 2011 21:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 21:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 21:41   

Blos jest dobry z tego co wiem chwalą sobie ludzie:) i faktycznie podnosi moc i jest lepsza dynamika jazdy mój kolega w Mondeo 2.0 16V w seri 136KM po założeniu blosu hamownia pokazała 141 KM

Kolega w Hondzie Civic Coupe seria 101 KM po blosie 103KM czyli cos to daje :) i się sprawdza:)



Czyli podnosi to moc i polepsza dynamikę ogólnie to BLOS wychodzi na ++++
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pon Wrz 10, 2007 00:53   

Ja właśnie jestem na etapie zakładania BLOSa, ale akurat pod moją maską jest tak ciasno że mam duży problem. będę musiał zbudować kompletny nowy dolot pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą. Za przepustnicą kolanko 90' pózniej blos, później znów kolanko 90', później kolanko 45', następnie znów kolanko 45' i filtr powietrza. Więc bardzo dużo zakrętów ale inaczej się nie da:( za same kolanka wyjdzie mnie polowe ceny blosa.
 
 
manius_620si 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Miechów



Wysłany: Pon Wrz 10, 2007 17:51   

po założeniu prosze o opisanie jakie są wrażenia z jazdy z tym urządzonkiem i jeśli można to prosze o jakieś namiara gdzie Pan kupił i w jakiej cenie.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pon Wrz 10, 2007 18:34   

manius_620si napisał/a:
po założeniu prosze o opisanie jakie są wrażenia z jazdy z tym urządzonkiem i jeśli można to prosze o jakieś namiara gdzie Pan kupił i w jakiej cenie.

kupilem na allegro od Jacek_1975 za 300zl, a zakladal bede moze za tydzien jak dostane urlop. Narazie kompletuje podzespoły.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 16:59   

kolin, nie rozumiem dlaczego Blos ma podnosić moc auta ponad fabryczne wartości.

ZTCW to Blos po prostu w mniejszym stopniu zabiera KMy niż zestaw mikser + elektronika sterująca LPG (silnik krokowy z komputerem).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 20:10   

piter34 napisał/a:
kolin, nie rozumiem dlaczego Blos ma podnosić moc auta ponad fabryczne wartości.

ZTCW to Blos po prostu w mniejszym stopniu zabiera KMy niż zestaw mikser + elektronika sterująca LPG (silnik krokowy z komputerem).


wiadomo że na benzynie ma więcej mocy i powinien mniej palic niz na gazie. Tylko że komputer do benzyny pracuje na podstawie danych z roznych czujnikow, pelno jest w silniku roznych czujnikow temp, cisnienia, podcsinienia, sklad spalin itp. przynajmniej u mnie pod maską jest chyba kilkadziesiąt różnych gumowych rurek które wszystkie dostarczają kompowi jakichś danych. i jesli samochod ma kilkaset tys przebiegu i kilkanascie lat, to spalanie na benzynie wzrasta, dynamika maleje, np gdy sondy lambda podaja zle wartosci.

A BLOS nie potrzebuje zadnej elektroniki, jest kompletnie nie zalezny od wszelakich czujnikow, spalanie na blosie zalezy tylko od jego regulacji, najlepiej na analizatorze spalin. I mysle ze właśnie stąd biorą się takie różnice w spalaniu że np ktoś pisze że na blosie mu pali mniej lub tyle samo co na benzynie.
Komputer benzynowy moze byc przez producenta nastawiony na osiągi , ale za to więcej pali. Natomiast BLOSa użytkownik może sobie wyregulować na ubogą mieszankę i mieć małe spalanie.

Lub komputer benzyny może być nastawiony na oszczędność, przez co samochód jest ekonomiczny, ale mało zrywny. natomiast BLOSa można wyregulować na hamowni na maksymalną moc, bogatą mieszankę , mieć pewnie przy tym duże spalanie gazu, ale zato więcej mocy. taka moja teoria.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 21:29   

Cytat:
kolin, nie rozumiem dlaczego Blos ma podnosić moc auta ponad fabryczne wartości.



Honda 1.5 16v Serja 101KM
wyszło 103 KM

W fiescsie z silnikiem Mondeo 136KM seria dokładnie wyszło 142,5 KM i 203 NM

Wczesniej przed swapem miał w fieście silnik 1.6 16 V seryjnie 90KM

Blos wyszło mu 93KM

Zagadam do kumpli zeby poskanowali wykresy,jak mi się uda to powklejam je tutaj:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 10:36   

Ale sens miałoby tylko wykresy porównawcze tego samego silnika na benzynie i LPG.
Inaczej to nawet drobne niezestrojenie hamowni fałszuje wynik - rozmawiamy o różnicach 2-3%, a większość nielegalizowanych urządzeń pomiarowych ma marginesy do 5%. :)
Kiedyś był już taki wątek po Roverkowej wizycie na hamowni.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 13:49   

blue827 napisał/a:
Tylko że komputer do benzyny pracuje na podstawie danych z roznych czujnikow, pelno jest w silniku roznych czujnikow temp, cisnienia, podcsinienia, sklad spalin itp. przynajmniej u mnie pod maską jest chyba kilkadziesiąt różnych gumowych rurek które wszystkie dostarczają kompowi jakichś danych. i jesli samochod ma kilkaset tys przebiegu i kilkanascie lat, to spalanie na benzynie wzrasta, dynamika maleje, np gdy sondy lambda podaja zle wartosci.

Wzrost spalania wraz ze wzrostem zużycia silnika wynika moim zdaniem wyłącznie z faktu zużywania się tego silnika. Nie jest on już taki sprawny jak kiedyś i musi wykonywać większą pracę, aby w tym samym czasie co kiedyś pokonać jakiś tam dystans.
Sonda oczywiście może się popsuć, tego nie neguję. Wtedy jest mały zonk.

blue827 napisał/a:
A BLOS nie potrzebuje zadnej elektroniki, jest kompletnie nie zalezny od wszelakich czujnikow, spalanie na blosie zalezy tylko od jego regulacji, najlepiej na analizatorze spalin. I mysle ze właśnie stąd biorą się takie różnice w spalaniu że np ktoś pisze że na blosie mu pali mniej lub tyle samo co na benzynie.

Zaraz, zaraz. Dobrze ustawiony BLOS, to taki na którym mamy mieszankę stechiometryczną w pełnym zakresie obciążeń silnika.
Zresztą BLOS jest jak gaźnik. ;-)

blue827 napisał/a:
Komputer benzynowy moze byc przez producenta nastawiony na osiągi , ale za to więcej pali. Natomiast BLOSa użytkownik może sobie wyregulować na ubogą mieszankę i mieć małe spalanie.

Komputer benzynowy jest zawsze ustawiony tak, aby mieszanka była prawidłowa, a co za tym idzie emisja substancji toksycznych niska.
Regulowanie gazu/gaźnika na ubogą mieszankę powoduje spadek dynamiki, zarżnięcie głowicy... mniejsze spalanie.

blue827 napisał/a:
Lub komputer benzyny może być nastawiony na oszczędność, przez co samochód jest ekonomiczny, ale mało zrywny. natomiast BLOSa można wyregulować na hamowni na maksymalną moc, bogatą mieszankę , mieć pewnie przy tym duże spalanie gazu, ale zato więcej mocy. taka moja teoria.

Czy zalewanie silnika dodatkowym paliwem przy takiej samej jak wcześniej ilości powietrza da nam dodatkowe KM?

W BLOSie istotnie coś jest. Wiele silników benzynowych, które przeszły z gaźnika na zasilanie wtryskowe miało potem te kilka KM mniej.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 22:06   

Piter34, no to w takim razie jakie Ty masz wytłumaczenie że na Blosie można uzyskać więcej mocy? co zostało potwierdzone wyżej w topicach.
Wiadomo że zużycie silnika ma wpływ na osiągi silnika, ale taki sam wpływ gdy silnik pracuje na benzynie czy na gazie. Więc muszą być jakieś inne czynniki, IMO komp który steruje, dawkuje paliwo.

Dobrym testem było by, gdyby porównać osiągi fabrycznie nowego samochodu na benzynie, a następnie z Blosem. To by wykluczyło zużycie silnika, i wadliwe sterowanie, np z powodu sond lambda itp. Jedynie pozostała by kwestia nastawów komputera benzyny przez producenta.

A odnośnie optymalnych ustawień, to gaźnikowce też były niby optymalnie nastawione przez producenta, a mimo to doborem dysz można było zwiększać sobie moc, i to dość wyraźnie. Akurat to przykład z motocykla, i nawet producent to pisze w instrukcji, że można iglice w gaźniku przestawiać wyżej, i wtedy jest więcej mocy. Analogicznie ludzie sobie zmieniają tego typu parametry w kompach, OBD-II to umożliwia np w fordach.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 22:29   

blue827 napisał/a:
Piter34, no to w takim razie jakie Ty masz wytłumaczenie że na Blosie można uzyskać więcej mocy? co zostało potwierdzone wyżej w topicach.

Nie zostało IMO potwierdzone, bo zabrakło wykresów z hamowni dla benzyny, sprzed założenia BLOSa. :wink:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 22:54   

Wtam wszystkich. No więc stało się. Dziś założyłem Blosa. Miałem Instalację II generacji ze sterownikiem Autronic AL-600 i była tragiczna. Auto zamulone i ciągłe problemy z wolnymi obrotami, gaśnięciem po wrzuceniu na luz w trakcie jazdy i ogólnie zachowaniem na gazie. Miałem już tego dosyć, więc po przeczytaniu wielu wypowiedzi na temat Blosa postanowiłem się skusić. Znalazłem warsztat, który oferował urządzenie oraz montaż. Umówiłem się na dziś na założenie i regulację. Przyjechałem na miejsce i zaczeło się. Mój Rovcio trafił na stół operacyjny.Pan najpierw wywalił mój stary mikser i wpasował blosa w dolot powietrza. Potem zaczeło się regulowanie. Pan podłączył analizator spalin i sobie pokręcał przy blosie jakieś 20min sprawdzając ciągle wyniki. Potem zapłaciłem i dostałem gwarancję na dwa lata, po czym ruszyłem w drogę. Przejechałem około 30 km więc za wcześnie na pisanie o spalaniu, ale mogę opisać jak się autko zachowuje. A różnica jest kolosalna. Nie wiedziałem ze na gazie może silniczek tak działać. Chodzi niesamowicie równo, nie przygasa, nie gubi wolnych obrotów i wkręca się idealnie. Dynamika też niesamowita. W skrócie działa jak na benzynie. Gdy poznam spalanie napewno napiszę jak się zmieniło. Mogę dodać tylko że na poprzedniej instalacji poalił mi jakieś 14l LPG po warszawskich ulicach i korkach. Podsumowując - naprawdę polecam montaż blosa tym, którzy chcą zapomnieć o problemach z gazem a nie mają kasy na montaż wtrysku LPG.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 13, 2008 09:10   

Jaki jest koszt?
A 14 l LPG po Wawie, to nie jest jakiś dramatyczny wynik. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 13, 2008 09:15   

maciej napisał/a:
A 14 l LPG po Wawie, to nie jest jakiś dramatyczny wynik. ;)

To jest zupełnie normalny wynik. Mnie moja 620-ka pali w Krakowie (mam "ciężki" dojazd do pracy) regularnie jakieś 14 litrów z hakiem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Czw Mar 13, 2008 10:30   

Napisałem że pali 14l po by potem było porównanie z nowym spalaniem przy lepszych osiągach. W weekend zrobię ponad 200km więc poznam wyniki spalania. Koszt Blosa wraz z założeniem i regulacją to w moim przypadku 420zł.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 13, 2008 13:20   

Kobi84 napisał/a:
Koszt Blosa wraz z założeniem i regulacją to w moim przypadku 420zł.

Tzn. koszt zwykłej instalacji + 420 zł za BLOS'a, czy tak?
A ile by kosztowała instalacja BLOS zakładana do auta bez instalacji?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 13, 2008 14:03   

maciej napisał/a:
A ile by kosztowała instalacja BLOS zakładana do auta bez instalacji?

To pewnie zależy, czy montujemy I gen. czy II-gą.
Moim zdaniem najtaniej jest wziąć I generację, tzn. tylko włącznik do kabiny, elektrozawór na reduktor, reduktor, wielozawór na butlę, butla, przewody, emulator sondy lambda, emulator wtrysków, no i sam BLOS.
Jak ktoś lubi lampkę "check engine", to można bez emulatorów...

Do tego wszystkiego kumaty gazownik posiadający analizator spalin.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Czw Mar 13, 2008 14:06   

420zł to koszt samego blosa z założeniem go i regulacją do instalacji II gen. która była juz założona wcześniej. Został wyrzucony mikser i założony blos. By założyć blosa musi być wcześniej założona instalacja gazowa. Nie wiem jaki jest koszt założenia instalacji razem z blosem od podstaw. Zakładając że zwykła instalka IIgen. to teoretycznie koszt 1400zł to trzeba doliczyć do niej potem koszt 420zł na blosa z regulacją i montażem. Chyba że ktoś montuje od podstaw gaz razem z blosem. Wtedy instalacja wychodzi taniej bo nie wlicza się miksera( załóżmy jakieś 1200zł) i do tego doliczamy blosa kosztującego około 330zł. Myślę że koszt jego założenia i regulacji jest już wliczony w cenę instalacji gazowej bo przy zastosowaniu miksera gazownicy też by musieli to zrobić.

[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 14:11 ]
Wszystko zależy od tego za jaką cenę instalację gazową założymy jako bazę pod Blosa.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 13, 2008 14:18   

Kobi84 napisał/a:
Chyba że ktoś montuje od podstaw gaz razem z blosem. Wtedy instalacja wychodzi taniej bo nie wlicza się miksera

...zbyteczny jest też silnik krokowy (montuje się śrubę w jego miejsce).

Kobi84 napisał/a:
Został wyrzucony mikser i założony blos.

Silnik krokowy od gazu został? Nie sądzę. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Blos,blos????
jabco Rover serii 600, Honda Accord 26 Pon Gru 10, 2007 10:37
piter34
Brak nowych postów [R600] Schemat instalacji SRS (AIRBAG)
Tomek1212 Rover serii 600, Honda Accord 3 Czw Mar 25, 2010 09:48
Mayson
Brak nowych postów [R620] Zwarcie instalacji elektrycznej
marek25 Rover serii 600, Honda Accord 13 Sob Sty 24, 2009 15:08
NEOSSS
Brak nowych postów [618i] Kostka instalacji haka
Mariusz27 Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Mar 15, 2013 13:31
Mariusz27
Brak nowych postów [R620] Zwarcie w instalacji elektrycznej
lukasz620sdi Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Gru 03, 2007 11:13
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink