Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sob Mar 15, 2008 15:28 SOLVED [r214Si] Auto gaśnie, wariują obroty, słabo odpala
Wygąda na to ze moj roverek umarł na chwilę poniewaz nie moge sobei z nim poradzić naprawde prosze o pomoc kogos kto sie zna... Rano roverek kiedy jest wilgotno nie odpalał... zmieniłem swiece dalej to samo.. az wkoncu padł całkiem jechalem sobie i zaczął swirować obrotomierz zaczeło strzelać z rury wydechowej i wyrazne słyszalne zwarcie gdzies pod maska.. tak sie działo jak byłzimny kiedy sie rozgrzał to jechał dalej normalnie az wkoncu za pare dni szlag go trrafił i nic odpalam go to z butem na gazie bo nie ma wolnych obrotow bo gasnie a jak juz czasem są to strasznie nierowne skaczą od 200rpm do 1500 strasznie gwałtownie po czym auto gasnie. BARDZO PROSZE O POMOC co to moze być czy wymiana kopołki cewki i kabli zaradzi temu czemuś mechanik mowi ze to elektryka i ze to albo kopolka albo cewka.. a jesli wymienei obydwie te rzeczy to dobrze zrobie? i jeszcze jest sugestia ze to moze byc cos z alarmem:( PROSZE O POMOC BO JUZ TYDZIEN AUTA NIE MAM a chce spowrotem swojego kociaka.... przepraszam za tak długiego posta!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Mar 27, 2008 16:54, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 15, 2008 15:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 97 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob Mar 15, 2008 16:11
A kable WN nie mają przebicia?.
Ja miałem podobnie też wariował, narazie właśnie wymiana kopułki, palca rozdzielacza, kabli WN (dobrze też sprawdzić świece) u mnie pomogło. Nie wiem jeszcze na jak długo. Należy sprawdzić pompe paliwa, filtr paliwa bo może być zbrudzony. Wtryski także . Sonda lambda także może podawać komputerowi złe dane. Wszystkie problemy związane z elektryką niestety wiążą sie ze sprawdzeniem łączy. Mogą być gdzieś luźne, a więc czujniki mogą źle odczytywać stan pracy silnika.
Zresztą koniecznie powinieneś go sprawdzić na komputerze.
_________________ 2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sob Mar 15, 2008 16:19
a gdzie w małopolsce mogl bym podpiac rovera do komputera? w krakowie jest moze?? Jakie jeszcze sugestie prosze psizcie!!
zamowilem dzis kopolke kable i cewke zaplonowa na wtorek bede mial nowe czesci. mam nadzieje ze pomoze
[ Dodano: Sob Mar 15, 2008 16:22 ]
świece wymieniłem i pompke paliwa tez bo myślałem ze smieci z baku pociagnelo ale nic nie pomoglo. a po wymianie swiecy na nowe jest jeszcze gozej:( auto aktualnie stoi..
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sob Mar 15, 2008 19:01
dzieki wielkie dodaje Ci punkcika za pomoc! mam nadzieje ze po wymianie cewki kabli i kopolki bedzie roverek chodzil, jesli nie to zawioze go do tego Pana do krk.
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
nadzieje ze po wymianie cewki kabli i kopolki bedzie roverek chodzil,
do sprawdzenia tego, to akurat podpiecie do kompa nic nie da,
komp nic nie pokaże, bo niby skad ma wiedziec, czy kopulka lub przewody maja przebicie,
malo tego, badanie komputerowe w naszym przypadku nie wykazalo uszkodzenia czujnika PWK
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 97 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon Mar 17, 2008 10:24
AndrewS napisał/a:
komp nic nie pokaże, bo niby skad ma wiedziec, czy kopulka lub przewody maja przebicie,
AndrewS, Jasne że nic nie da nie byłem precyzyjny chodziło o podpięcie do kompa i sprawdzenietego co się da. Wtryski też mogą szwankować zresztą u mnie właśnie jest podopnie. Myśle że powodem u mnie są spaprane wtryski. Pompa paliwa czyściutka filtr też cewka, kable WN kopułka - nowe a parska i nie da się ruszyć. Już miałem ten problem i znowu się pojawia.
Pozdrawiam
_________________ 2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 17:24 [r214si 97r] MASAKRA DALEJ NIC obrotywariuja
kto mnie uratuje i chociuaz podpowie co to moze byc ja juz nie mam sily i pieniedzy wlozylem 800 zl i nic zadnej poprawy =(((((((((((((((((((((((((((((((((((auto nie jezdzi wymienilem kable cewke swiece pompe paliwa kopolke palec i jeszcze jakies bzdety i nic auto odpala chwilke chodzi i gasnie a jak nei zgasnie to obrotomierz wariuje skacze itp co to moze byc moge was nakeirowac takim czyms jedynie ze kiedy zgasze autko to gdzies pod wtryskami slychac takie cykanie kopniecie albo stukniecie podobne do przebicia tak pyka poprostu i nigdy wczesniej tak sie nie dzialo ale zaden mechanik nie moze zlokalizowac co to jest jezdz eod 1 do 2 i nic (((((((((((((((((((((((((((((( JUZ NIE MAM SIL DO TEGO AUTA mimo ze je kocham to juz nie dam rady nie wie mco zrobic a kasy nie mam zaduzo a pewnie t obedzie jakas blachostka:( poradzcie cos:( to wyglada jakby na przrerwy w dostawie pradu albo cos takeigo no nie wiem moze alarm sie w to miesza?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
no to zostaje jeszcze wlasnie czujnik PWK, w nim ostatnia nadzieja
balem sie, sugerowac wczesnie,j ze to jego wina i pewnie blad zrobilem,
bo kolega wydal niepotrzebnie kase
ale do sprawdzenia tego czujnika najlepiej jest podmienic czujnik od innego kolegi
czesto w przypadku awarii PWK glupieje tez obrotomierz
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 20:18
Proponuję sprawdzić przewody zasilające tj. masa przy rozruszniku (osadzenie w końcówce), masa na wzmocnieniu czołowym itp.oraz plusowe przewody , ta usterka wskazuje na odcinanie zasilania.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
u mnie było podobnie:( komp nic nie pokazywał. Wymieniono kopułkę, palec, kable WN, świece. Następnie wzieliśmy się za większe rzeczy jak cewka i czunik położenia wału i dalej nic. W końcu chłopaki się poddali( miesiąc czasu) i zacholowali do dobrego elektryka i gość sprawdził wszsytko i znalazł że immo było uszkodzone. Koszt naprawy 150zł. Ale tak jak pisałem po nitce do kłębka w końcu ktoś znajdzie.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 21:47
nie wie mco z tym autem ale jedno co mnie martwi to to cykanie spod wtrysków
gdzies z doł usie t owydobywa jak jest otwarta maska odpale auto odpali i zgasnie to potem cyka pod maską pod wtryskami gdzies tam kurcz eni moge zlokalizowac co to jest i skad dokladnei cyka bo to czasem cyknie jak by zwarlo sie cos i mysle ze to jest to to jest na 100% w okolicach wtryskow a nawet pod nimi. juz umowilem sie z Panem Pawlem Midowiczem z krakowa na wtorek po swietach dopiero moge auto przwiezc.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2004 Posty: 76 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 09:45
Moj tato walczyl ze swoim 416 chyba z pol roku zamin zdiagnozowal co jest przyczyna. Autko normlanie odpalalo a po chwili wariactwo, albo samochod zaczynal skakac albo gasl zupelnie albo tracil moc itd otd. To co moge polecic to sprawdzenie wszystkich przewodów masowych. U mojego taty to byla wlasnie przyczyna - choc wczesniej wymienil kable, swiece a nawet kompa! A okazalo sie ze jeden z kabli masowych (tego kolo silnika) byl lekko niedokrecony. Po dokreceniu i zresetowaniu kompa autko smiga az milo. Powowdzenia!
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 18:24
Donmulanka, w rave są punkty masowe pięknie rozrysowane. Wydrukuj sobie stronkę i do dzieła. Wg mnie to też może być przyczyna, bo takie strzelanie i wariactwa obrotomierza występują np. przy rozładowanym akumulatorze. Może faktycznie gdzieś tracisz masę. Obadaj to, to nic nie kosztuje oprócz czasu i wytrwałości a może się okazać, że będzie strzałem w dziesiątkę .
a tak wlasciwie to chcialbym zobaczyc post w stylu
"chlopaki sprawdzilem i wyczyscilem wszystkie masy, ale dalej to samo"
tym czasem my sie produkujemy, a kolega cos kiepsko sie przyklada
no jedyne usprawiedliwenie to pogoda
bo jak sobie pomysle ze mialbym teraz isc do samochodu i szukac masy to .......
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 22:25
ja sie słabo produkuje? ale ok jezdze codziennie!! dzien w dzien conajmnie jdo 2 mechaników. Dziś 2 elektromechanikow sprawdzalo i mowil ize to napewno nie immo bo bym wogole auta nie odpalil nie bylo by nawet przekrecenia.. a teraz auto mi tak sie zje***#& ze wogole nie odpala. Chlopaki jutro bedziemy grzebać przy tych kablach przy rozruszniku zobaczymy czy to coś da mam nadzieje ze tak bo jak nie to samochodzik jedzie na lawecie we wtorek do krakowa do servisu Do pana P. Midowicza bo ja juz nie mam sily sie z tym uporać..
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum