Wysłany: Pon Mar 17, 2008 16:17 SOLVED [R216 '97] Głośny 1.6 benzyna "chodzi" jak
witam! Jestem posiadaczem od 2 dni Rovera 216 SI.Wszystko spoko ale silnik benzyna chodzi jak diesel!Jaka przyczyna?Z obserwacji zauwazyłem ze po odkreceniu korka tam gdzie olej sie wlewa do silnika jest suchutko!Czy problem tkwi w pompie olejowej?Brak smarowania moze powodowac głośną prace?Dodając silnik odpala normalnie tylko jakby mocy nie miał jak na swoje 1,6!!!Czy mozliwe ze silnik jest juz zatarty?Proszę o sugestje na temat czy warto sprawdzać pompe olejowa czy moze za silnikiem innym sie rozgladać?Dzieki
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Mar 27, 2008 15:41, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 17, 2008 16:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Poziom sprawdzony nawet dolałem ponad norme bo uznałem ze nie zaszkodzi!
Kupiłem juz takiego za bardzo niska cene dopiero dzis zaczołem sie zastanawiac co moze byc przyczyną!Nawet jak bym mial silnik wymienic to i tak nie strace nic!!!
[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 17:21 ]
Sorki a co do postów przesłanych od "Skiba"to przeszukałem juz całe forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi!
Silnik klekocze nawet czy zimny czy ciepły.Niema to znaczenia
Co moze byc przyczyna ?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 106 Skąd: Rybnik
Wysłany: Pon Mar 17, 2008 18:38
Po odkreceniu korka wlewu oleju nic nie zobaczysz poza "sucha" zaolejona troszke uszczelke pokrywy zaworow dlatego wydaje Ci sie ze nie masz odpowiedniego smarowania.
A w sprwie glosnego "klekotania " to masz powyzej dosc linkow do przegladniecia
Poczytałem, podzwoniłem po mechanikach i są pierwsze przypuszczenia!
Dwóch mechaników stawia na pompe wodną.Czekam na jednego w celu dokonania oględzin
mojego przypadku.
O dalszym postępie likwidacji mojego problemu będe informował.Może ja znajde rozwiązanie
na te dziwne klekotanie bo widze że problem jest to dość częsty!!!!!
Silnik nie grzeje sie ale i nie działa ogrzewanie w aucie wiec prawdopodobienstwo duze!!!
Brak ciepłego nadmuchu spowodowany może być np. przytkaną nagrzewnicą. Gdyby pompa wody nie działała nie miałbyś obiegu czynnika chłodzącego, co wiąże się z brakiem chłodzenia silnika.
PS Chyba, że mechanicy (zapewne anglojęzyczni) mówili o pompie oleju a nie pompie wody ?
Usterka zlokalizowana mam nadzieje
Po wizycie kilku specjalistów i po nasłuchaniu klekoclzacych odgłosów zapadła decyzja o regulacji zaworów a bynajmniej próby.Pozostaje mi czekac do soboty z nadzieja ze regulacja zaworków przyniesie porzadane skudki
Postanowiłem też wymienic kable wysokiego napiecia i swiece by wszystko było O.K
ponieważ zauwarzyłem przebicia widoczne w nocy
Niewiem czy przyniesie to ulge akustyczna mojemu autu ale juz nie mogę sie doczekac.
Jutro dla pewnosci zasiegne porad jeszcze innych specjalistów.
P.S Z nasłuch odgłosów przez tel.nie było az tak najgorzej wiec stawiali na pompe wody ale na real NIE
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>CDN...
.....................................
MARCIN
Rover 216 SI '97 blue
Angielskie autka i angielscy mechanicy a nie wiedzą o tak podstawowej rzeczy jaką są hydrauliczne popychacze w K series. To tak jakby byle jaki Polski mechanik szukał 3 i 4 cylindra w maluchu...
Tak jak wspomniał Brt szklanki zaworów, stary olej, może po HGF problem z uszczelką i jakiś kanał się przytkał...
A jeżeli chodzi o olej... Lanie oleju ponad stan może zaszkodzić bardziej niż stan minimalny. Tak żebyś pamiętał
Nastał dziś dzień poprawy dzwięków dla mojego R overka
Po zdjęciu pokrywy zaworów a i obudowy paska rozrzadu okazało sie ze pasek do natychmiastowej wymiany(poszarpany z pozrywanymi widocznymi nitkami)
Mam teraz lekki problem poniewaz poszukuje schematu ustawienia rozrzadu poniewaz był on przestawiony prawdopodobnie(Niezgadzają sie znaki na wale)-tak mechanik powiedział!!!
Czy przestawienie lub złe załorzenie paska o kilka ząbków moze powodować jakieś stuki????
Czy jest prawdopodobienstwo ze zawory się uszkodziły???
Odnośnie schematu to jak ktoś posiada schemat to proszę o kontakt. Thanks
Mam teraz lekki problem poniewaz poszukuje schematu ustawienia rozrzadu
Jest na stronie klubowej w dziale "Porady dot. eksploatacji"
kaziuMARCIN napisał/a:
Czy jest prawdopodobienstwo ze zawory się uszkodziły???
Nie sądzę.
Jakieś skutki zawsze to ma, bo silnik nie pracuje tak jak powinien. Mi kiedyś mechanik też źle ustawił rozrząd, pojeździłem tak z 1000km i nie miało to jakiegoś widocznego wpływu na silnik.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Problem definitywnie usunięty!!!!!
Powodem nieprzyjemnych dzwięków był źle ustawiony rozrząd!!!!
Po zmianie paska i oczyliście rolek i po prawidłowym ustawieniu silnik pracuje wydając przepiękne dzwięki zero klekotań nawet nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły!!!
Silnikowi oczyliście przywrucona została moc bo przedtem to z maluchem by przegrał W sobotę pozostaje mi zmienić tylko olej i filtr by wszystko było na cacy!!
Chyba temat można zamknąć bo problem został rozwiązany-ale ja tu administratorem nie jestem!!!
Ok może opieprz nie dostanę ale zadam to pytanie. Czy nie ma żadnej ale to żadnej możliwości wyregulowania zaworów w silniku K A jeśli nie to czy przy wymianie hydropopychaczy trzeba wymienić szklanki zaworów. Mój problem to dziwny dźwięk przy zimnym silniku (po rozgrzaniu jest cichszy) Dźwięk to jakby metaliczny odgłos stukotu bardziej po prawej stronie silnika, czy to zawory Kopa ma takiego samego, lata jak wcześniej ale to się ostatnio nasiliło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum