Dołączył: 17 Sie 2007 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Pon Mar 17, 2008 20:03 [R216 GTi 92'] Jaki olej do skrzyni biegów?
Witam
Tak mnie naszło, aby sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów. Nikt pewnie tego od nowości nie robił, więc coś pewnie będzie brakować. Zacząłem czytać RAVE i wyszło iż do skrzyni idzie normalny olej silnikowy półsyntetyk 10W40.
Czy faktycznie do tak starego samochodu stosuje się olej o tak niskiej lepkości? Zdawałoby się iż powinien to być jakiś specjalny do przekładni np. 75W90, a tu taka niespodzianka.
Silnik to D16A8, skrzynia manualna. Nie chcę aby po dolaniu oleju za jakiś czas skrzynia nadawała się do remontu, dlatego wolę zapytać. Jeżeli idzie tam faktycznie olej silnikowy to nie stanie się nic jak zamiast 10W40 wleje 15W40 (bo akurat taki mam i nie musiałbym kupować)?
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 17, 2008 20:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No nie do końca.
Nie znajdziesz nigdzie info, że do serii F (w R600) albo D (w kanciakach 200/400) stosowano PG1. Rave mówi o "honda gearbox" i nakazuje tam lać 10W40.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Elf to podobno najlepszy olej do skrzyni w Roverkach
Oleje zalecane przez ROVERa do skrzyni R65 (czyli tej powstałem w wyniku "kooperacji" z koncernem PSA [Peugeot-Citroen]) są podane w technicznym FAQ na stronie klubowej.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ty masz D16A8, jeżeli masz katalizator. Tam trochę nakłamali z tym SOHC, bo te SOHC występujące w R200/400 kanciakach to były:
D16 A6/Z2 - SOHC z katalizatorem, moc 112KM
D16 A7/Z2 - SOHC bez katalizatora, moc 117KM
DOHC to byly:
D16 A9/Z4 - bez katalizatora, montowany ze skrzynią automatyczną, moc 124KM
D16 A9/Z4 - bez katalizatora, montowany ze skrzynią manualną, 130KM
D16 A8 - z katalizatorem, 122KM
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
dzieki Piter patrzac na to zestawienie, po wywaleniu katalizatora powinieniem miec 130km??!! czytalem na forum hondy ze te silniki sie prawie niczym nie roznily....to jest mozliwe?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
te zaslepki do EGR np do Vectry sa dostepne na allegro wiec moze i do Rvr'a by sie znalazly pytanie tylko jedno jest...mam "sportowy" tlumnik, nie bardzo wiem jakiej firmy ale po wywaleniu kata i wspawaniu rury ( strumienica odpada chyba na starcie) napewno wzrosnie poziom dziweku, wiec pewnie pwasowalo by zalozyc standarowy tlumnik zeby glowa nie pekla w srodku
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum