Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [214i 1.4 98r.] Problem ze sprzęgłem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [214i 1.4 98r.] Problem ze sprzęgłem

Czasami biegi cężko wchodzą ...
Autor Wiadomość
tomash 



Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 3
Skąd: Krotoszyn



  Wysłany: Wto Mar 18, 2008 19:48   SOLVED [214i 1.4 98r.] Problem ze sprzęgłem

Witam. Posiadam Rovera 214i. Od pewnego czasu mam problem ze sprzęgłem a mianowicie: podczas wrzucania biegów zgrzyta tak, jak gdybym usiłował wrzucic bieg bez wcisnięcia pedału sprzegła. Nieraz podczas jazdy, innym razem przy ruszaniu. Pomaga kilkukrotne wcisniecie sprzęgła. Słychac nawet odgłosy podczas wduszania sprzegłą nawet na "luzie", lecz jak juz wspomnialem wczesniej, 2-3 razy wdusze sprzęgło i jest ok. Mylę, że to mozę być docisk, ale chciałbym zapoznać sie z Waszą opinią, ponieważ moja wiedza w tej dziedzinie jest ponizej przeciętnej. Zgory dziekuje za zainteresowani tematem. Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Mar 27, 2008 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 18, 2008 19:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 18, 2008 19:59   

A może warto sprawdzić samoregulator i linkę sprzęgła ? Zamontowany jest nad skrzynią biegów pod obudową filtra powietrza, tam gdzie linka jest zaczepiona do łapy sprzęgła powinien być taki śmieszny mechanizm zapadkowy, zazwyczaj nie jest specjalnie pozakrywany.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 20:25   

Skiba ma rację stawiam na linkę ale spróbuj pociągnąć za linkę chwytając za tą część pancerza w miejscu gdzie jest taka sprężyna (na pancerzu pod maską w komorze silnka w okolicy pompy hamulcowej) mocno naciągnij wtedy ona powinna się wyregulować / naciągnąć
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
tomash 



Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 3
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 20:30   

Pojutrze się tym zajmę...jutro wracam wieczorem do domu a wolałbym za dnia obadac sprawe :) Nie mniej jednak dziekuje za sugestie i rade. :) Pozdrawiam.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 20, 2008 12:10   

tomash napisał/a:
Pojutrze się tym zajmę...j

Poinformuj nas o efektach ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
tomash 



Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 3
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 12:30   

Witam ponownie. Dopiero dzis zbadałęm przyczyne, poniewaz nie bylo mnie w kraju i autko stało. Winny okazał sie samoregulator. Raz jeszcze dziekuje za pomoc i pozdrawiam :-)

[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 14:13 ]
Problem powrócił po przejechaniu 100km w warunkach miejskich....linka i samoregulator odpada wiec w tym przypadku. Wyglada na to, że czeka mnie wymiana całego sprzęgła. Kupuie więc używane i sprzedam padline bo za duzo juz pieniedzy mnie kosztowało. Co Wy o tym myslicie?
 
 
Kamil94 



Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 34
Skąd: Łomza



Wysłany: Pią Gru 02, 2011 19:04   

A w jaki sposob pociagnac za ta linke ? MOże ktoś podac dokładniejszy opis :D (chodzi o ten samoregulator żeby linka sie naciągneła i sprzegło nie brało pod koniec .
 
 
Jago 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 211
Skąd: Dzikowiec



Wysłany: Nie Gru 04, 2011 01:20   

linka ma samoregulator i tam poprostu to sie psuje i ja sam mialem problem ale ustawilem sprzeglo w odpowiedniej pozycji i skleilem i tyle
 
 
 
lucky 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 08:31   Rover 200 - mułowaty na wzniesieniach

Witam,
Podpinam się pod pierwszy z brzegu pasujący temat i proszę o podpowiedź w następującej sprawie.
Rover 200 1.400 cm3 103 KM. - traci moc i staje się mułowaty na wzniesieniach. Tam gdzie kiedyś bez problemu wyjeżdżałem na 5 biegu, teraz muszę redukować do 4, a nawet do 3. Przy czym kolejne redukcje na niższy bieg nie dają autu spodziewanego kopa i jest tylko ciut lepiej. Auto zachowuje się podobnie, jak wtedy gdy przez chwilę jeden cylinder nie palił. Sprawdziłem – palą wszystkie. Zastanawiam się czy nie jest to sprzęgło. Tym bardziej, że pedał sprzęgła jest bardzo wysoki - sprzęgło zaczyna łapać na samej końcówce ruchu wstecznego. Pedał jest tak wysoki, że aby sprawnie ruszyć lub manewrować przód-tył (jedynka- wsteczny), muszę stopę unosić, opierając ją tylko na pedale sprzęgła. Przy oparciu pięty o podłogę nie mam wyczucia. Czy jest możliwe, aby po niespełna 100 tys.km. (jestem pierwszym właścicielem auta od nowości) tarcza się już posypała. Nic poza tym się nie dzieje – żadnych niepokojących odgłosów. Nikt auta nie katował, ani się nie uczył na nim jeździć. W trakcie jazdy po mieście wydaje się, że jest OK. Czy da się to usunąć poprzez regulację linki sprzęgła, o ile jest taka regulacja (na lince wchodzącej do grodzi jest nawinięta dość długa sprężyna) lub jest jakiś inny sposób na pozbycie się problemu.

Dziękuję,
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Gru 19, 2011 17:54   

lucky napisał/a:
Czy jest możliwe, aby po niespełna 100 tys.km. (jestem pierwszym właścicielem auta od nowości) tarcza się już posypała.


po tylu latach pierwsze sprzęgło to bardzo możliwe, że sprzęgło na wykończeniu. Przebieg niewielki ale jeśli jeżdżone głównie po mieście to sprzęgło szybciej się zużywa
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
lucky 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Gru 23, 2011 10:11   

Kozik napisał/a:
lucky napisał/a:
Czy jest możliwe, aby po niespełna 100 tys.km. (jestem pierwszym właścicielem auta od nowości) tarcza się już posypała.


po tylu latach pierwsze sprzęgło to bardzo możliwe, że sprzęgło na wykończeniu. Przebieg niewielki ale jeśli jeżdżone głównie po mieście to sprzęgło szybciej się zużywa


Miałeś rację, tak było faktycznie. Mam już nowe sprzęgło Valeo + uszczelniacz od strony silnika i mogę znowu go zajeżdżać po mieście.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 10:21   

lucky, czyli można Cię już pisać na każdy spot w Krakowie? przekażę Tunersowi :D
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Roverian 



Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 33



Wysłany: Wto Sie 14, 2012 14:24   

Witam wszystkich!

Z racji tego, że jestem świeżym użytkownikiem forum z góry przepraszam za wszelkiego rodzaju gafy i błędy. Od tygodnia jestem właścicielem Roverka Streetwise 2.0 td. Powoli zaczynam się w niego wgryzać i przyzwyczajać. Przy okazji nabijania pierwszych kilometrów zauważyłem niepokojące skrzypienie podczas ruszania z pierwszego biegu, przy odpuszczaniu sprzęgła. Co ciekawe przy odpuszczaniu przy niewielkim dodawaniu gazu problemu nie ma, ale w momencie gdy chce szybciej ruszyć i tego gazu dodam więcej w końcowej fazie odpuszczania słyszę skrzypienie. Czy możecie zdiagnozować problem i ewentualnie wskazać mi na co mam zwrócić uwagę ?
[/b]
_________________
Miałem kupić pierwszy samochód, kupiłem kolejny ROVER :D
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 15, 2012 07:54   

Roverian, mi od czasu do czasu skrzypiał pedał sprzęgła, przesmarowałem WD40 i problem zniknął, musisz sprawdzić skąd dźwięk Ci dochodzi, jest bardzo możliwe że łapa sprzęgła Ci skrzypi, podobno typowy problem w pg1
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Roverian 



Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 33



Wysłany: Sro Sie 15, 2012 13:20   

Kozik, dzieki za odpowiedź. W czwartek umówiony jestem u mechanika, który ma sie temu przyjrzeć. Po wizycie napiszę jak się sprawy mają.
_________________
Miałem kupić pierwszy samochód, kupiłem kolejny ROVER :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [Rover 214i 96r] problem z odpaleniem
po czyszczeniu zbiornika
pakooo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Lut 21, 2008 21:54
Bocian_s
Brak nowych postów SOLVED [R 214i, 97'] Od czego to? dźwięki spod maski
Goktan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Pią Lut 29, 2008 09:17
truten23
Brak nowych postów [SOLVED 214i 1998r.] coś stuka/dzwoni z przodu
leszek95b Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pon Lut 23, 2009 13:29
leszek95b
Brak nowych postów SOLVED [Rover 214i 8v 96r] Zerwana śruba koła pasowego.
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Lis 19, 2007 20:44
AndrewS
Brak nowych postów [R25] problem ze sprzegłem
popcat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Lut 11, 2011 21:18
zegas11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink