Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Mar 20, 2008 21:39 [R827] Indeks prędkości opony
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994
Za jakiś czas będę musiał robić przegląd a opony mam już dosyć popękane, i nawet różne bieżniki z tyłu, myślę nad nowymi. Aktualnie mam opony o indeksie V (240km/h), i takie powinny niby być do tego modelu.
Ale zastanawiam się czy nie lepiej będzie niższy index H (210km/h), z tego co czytam w necie to im wyższy index tym sztywniejsze boki opony, a miększy bieżnik, czyli opona jest mniej komfortowa i jednocześnie szybciej się zużywa. A przyznaję moje autko jest dosyć sztywne, dlatego też myślę nad tymi H, i jeszcze na dłużej by starczyły. W cenie praktycznie nie ma różnicy pomiędzy H, V i W Nokian 205/55R16. Jeśli chodzi o rozwijaną prędkość to i tak bym jej nie przekroczył, tylko może są jakieś inne czynniki, jak np dostrojenie zawieszenia do konkretnych opon? Szukałem na różnych forach, ale są skrajne oponie. A na zagranicznych forach to wogóle się nie przejmują która opona jest bardziej komfortowa bo mają normalne drogi, a ja to mam wrażenie że mi się zaraz samochód rozleci, dlatego zastanawiam się nad tymi H, może zawieszenie by mniej dostawało w kość bo H powinny mieć miękksze boki. Z góry dzięki za ewentualne porady.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 03, 2011 23:45, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 20, 2008 21:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 204 Skąd: 33- 300 Nowy Sącz
Wysłany: Czw Mar 20, 2008 22:18
Jeżeli chodzi o "plotkę" z twardymi bokami to muszę Ci powiedzieć że jest to jakaś dziwna bajka. W indeksie opony w zależności od prędkości jest tylko dodatkowa warstwa ochrony, która pozwala na osiąganie danej prędkości przez kilka bądź kilkanaście minut. Jeżeli chodzi o twardość opony, czy też jej wytrzymałość to są dwa oznaczenia, mianowicie XL lub extra load. Obie opony posiadają dodatkowe wzmocnienia zarówno po bokach jak i z czoła i chodzi tu raczej o dziurawe drogi niż osiąganie dużych prędkości. Oczywiście takie opony najczęściej są w tych dużych prędkościach. Myślę, że śmiało możesz założyć opony w indeksie H bo ile razy w sezonie będziesz jechał te 210 km/h przez dłuższy czas? Możesz mi wierzyć pracuję w serwisie wulkanizacyjnym 7 lat. Pozdrawiam.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Mar 20, 2008 23:22
dzięki za odpowiedź! Właśnie te Nokiany H i V mają ten sam index nośności 94 XL, czyli jak rozumiem boki mają tak samo twarde? czyli róznicy w komforcie i tak nie będzie?
A jedyna różnica jest w mieszance gumy bieżnika, V jest miększa, czyli bardziej przyczepna i szybciej się zużyje? Właściwie dużych przebiegów nie robię, więc jeśli komfort jest taki sam, to wybrałbym te bardziej przyczepne czyli V.
---------------------------------------------------
24/03/08 edit: spojrzalem do user manuala a tam jest napisane ze opony mają mieć indeks Z. o shit! czyli jeszcze większy niż V:( chyba oleje te indeksy i kupie H.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum