Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Słabe przyspieszenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Słabe przyspieszenie

...po wymianie silnika
Autor Wiadomość
niemas28 



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 24
Skąd: chrzanów



  Wysłany: Nie Mar 09, 2008 21:16   [R420] Słabe przyspieszenie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

mam roverka 420 sdi 99 r w którym peknoł mi blok silnika ,kupiłem silnik tez miał byc sdi ale tamten silnik niemiał intercolera sprzedawca zapewniał mnie ze po założeniu mojego osprzętu bedzie to samo co miałem czyli 105 km ze one się nie różnią niczym od siebie tylko osprzetem



Następna sprawa stary silnik miał cztery świece zarowe a ten ma trzy

Jakie powinienem miec przyspieszenie na 4 biegu 60-100 mierzyłem i ja mam ok 11 sekund
prędkość max to 170 km/h osiąga wmiare szybko na prostej ale wiecej to tylko z górki autostrada A4 dzisiaj miałem 185 km/h i to wszystko

przyspieszenie 0-100 km/h 13.5 na komurce mirzone takie przyspieszenie ma ten słabszy disel :beczy:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 23:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 09, 2008 21:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 21:59   

niemas28 napisał/a:
Jakie powinienem miec przyspieszenie na 4 biegu 60-100 mierzyłem i ja mam ok 11 sekund
prędkość max to 170 km/h osiąga wmiare szybko na prostej ale wiecej to tylko z górki autostrada A4 dzisiaj miałem 185 km/h i to wszystko

przyspieszenie 0-100 km/h 13.5 na komurce mirzone takie przyspieszenie ma ten słabszy disel


60 - 100 powinien łapać w ok 8-9 sekund
max speed w R220SDi to licznikowe ponad 200km/h
0- 100 powinno byc poniżej 12 sekund.
Odepnij przepływomierz i zobacz czy będzie róznica w zachowaniu auta. Sprawdź czy nie ma gdzieś nieszczelności w dolocie. Sprawdź błędy kompa (sposób jest opisany na stronie Klubowej)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 09, 2008 22:14   

A mi się wydaje, że masz 86 KM a nie 105 .... A silniki się różnią, np. rurkami wysokiego ciśnienia ukł. paliwowego (te od pompy do wtryskiwacza).
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 22:18   

Brt - ty posiadasz SDI z interculerem i masz serie 200, czyli mniejszy i lzejszy samochod, natomiast "niemas28" ma serie 400 i silnik bez interkulera, a to mu odejmuje pare ladnych koni i nie wiem do konca jak to jest z przeplywomierzem w tych slabszych wersjach(czy one wogule je posiadaly)

niemas28 napisał/a:
Następna sprawa stary silnik miał cztery świece zarowe a ten ma trzy


Na to nie patrz

[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 22:20 ]
A, zapomnialem, czy nowy silnik ma cztery sroby na pokrywie, czy trzy?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 23:56   

ADAM1 napisał/a:
Brt - ty posiadasz SDI z interculerem i masz serie 200, czyli mniejszy i lzejszy samochod, natomiast "niemas28" ma serie 400 i silnik bez interkulera, a to mu odejmuje pare ladnych koni i nie wiem do konca jak to jest z przeplywomierzem w tych slabszych wersjach(czy one wogule je posiadaly)


Porównywalem się z R400SDi i jechalismy łeb w łeb ;) w R600 sie trochę czasy wydłużaja, ale w R400 różnica jest nieduża ;)

niemas28, liczbąświec się nie przejmuj. Jedna mają 3 inne 4 ale na odpalanie nie ma to jakiegoś szczególnego wpływu ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 08:42   

dla "spokojności" porównaj sobie mój silniczek i Twój (zdjęcia robione po sprowadzeniu)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 08:53   

Zapewne pokrywa silnika trzyma się na 4 śrubach, a nie na 3 (jak w mocniejszych jednostkach 105 konnych). Ja dalej stawiam na to, że kolega ma silniczek 86 konny i żaden osprzęt raczej nie pomoże :|
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 09:02   

Dlatego zamiesciłem fotki jedynej i najlepszej jednostki napędowej :twisted: :twisted:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
niemas28 



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 24
Skąd: chrzanów



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 20:16   

Witam wystapiła mała pomyłka jak czytam wasze posty ja miałem silnik 105 km i kupiłem silnik bez intercolera mechanik przełozył cały osprzet z starego silnika 105 km do tego bez intercolera powiem a pokrywa silnika jest na 3 śrubach

[ Dodano: Pon Mar 10, 2008 20:21 ]
Kupowałe silnik w PILZNIE (za Tarnowem) od chłopaczka który zajmuje się roverkami ale benzyniakami mówił ze to jego pierwszy disel i ze się wogóle niezna na dislach dzwnił osobiście przymnie do Tomiego i on zapewniał ze po załozeniu osprzetu mojego do tego silnika bede miał 105 km

[ Dodano: Pon Mar 10, 2008 20:26 ]
Jeszcze jedno odnośnie mojego roverka 2000 obr/min jade na 5 i mam na liczniku 90 km/h
3000 obr/min jade 135 km/h dodam ze jezdze na felgach R17 215/50
czy wy tez macie takie predkości przy takich obrotach
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 20:32   

niemas28, tzn masz założoną pompe wtryskową, kompa, czujniki i intercooler od poprzedniego silnika a od tego kupionego z pilzna tylko blok + głowica ?? Jeśli tak, to powinienes mieć te 105KM :roll:

Cytat:
Jeszcze jedno odnośnie mojego roverka 2000 obr/min jade na 5 i mam na liczniku 90 km/h
3000 obr/min jade 135 km/h dodam ze jezdze na felgach R17 215/50
czy wy tez macie takie predkości przy takich obrotach

te prędkosci nie zalezą od opon tylko od przełożeń skrzyni i wartosci które opisałeś są OK.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
niemas28 



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 24
Skąd: chrzanów



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 20:54   

Tak ma cały osprzet ze starego a z nowego tylko blok+głowica powiedzcie jeszcze mi jak mam odczytać błedy!!! bo zapala mi sie kontrolka z awaria silnika jak jade ze stałą predkościa 80 km/h zaswieca sie i dodam delikatnie gazu odrazu gasnie
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 21:54   

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#50
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 14, 2008 13:02   

niemas28 napisał/a:
Kupowałe silnik w PILZNIE (za Tarnowem) od chłopaczka który zajmuje się roverkami ale benzyniakami

Kupiłeś auto od "chłopaczka", który na forum działa jako Tomi114 ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
wacork 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: małopolska



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 14:23   

niemas28 napisał/a:
Kupowałe silnik w PILZNIE (za Tarnowem) od chłopaczka który zajmuje się roverkami ale benzyniakami mówił ze to jego pierwszy disel i ze się wogóle niezna na dislach dzwnił osobiście przymnie do Tomiego i on zapewniał ze po załozeniu osprzetu mojego do tego silnika bede miał 105 km


Kolego niemas28 możesz podać namiary na tego "chłopaczka", ma komputer potrzebuje wprogramować pilota?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 14:50   

Jeżeli chodzi o Tomiego114 to jeszcze chyba nie ma testbooka więc z pilotami nic nie poradzi. W ASO w Radzionkowie powinni Ci zaprogramować bez problemu.
 
 
KrzysiekS 



Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 23
Skąd: Klucze



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 20:42   

Z tym pilotem Thef ma racje tydzień temu ten zabieg robiłem ze swoim pilotem właśnie w Radzionkowie,a już na forum pytałem kto by mi mógł załatwić nowego pilota.na szczęście obyło się bez dodatkowych kosztów.Siemanko Wszystkim ROVERKOWICZOM. :mrgreen:
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Mar 15, 2008 01:22   

Twoim problemem jest moim zdaniem wiązka przewodów około silnikowych, a w zasadzie kostki przy pompie. Odczytaj kody błędów to będziemy pewnie bardziej pewni. Obroty względem prędkości masz ok.

[ Dodano: Wto Mar 25, 2008 20:58 ]
Odświeżę nieco wątek. Spotkałem się z kolegą Niemas'em i troszkę pogadaliśmy. Sprawdziliśmy komputer i wyszedł standardowy błąd cewki czasu wtrysku paliwa - kąt wtrysku do lekkiego opóźnienia i będzie grało imho (gwoli ścisłości, był on ustawiany "na słuch" bo roverek miał lekkie problemy z porannym odpalaniem, ale to mało ważne). Wg Niemas'a autko po wymianie silnika jest słabsze niż wcześniej. Porównując do mojej 600ki nie zauważyłem odczuwalnej różnicy, ale trochę mnie to zaciekawiło, bowiem sam mam co nieco podejrzeń co do ucieczki koników spod maski. Proszę posiadaczy SDi o mały test. Naciśnięcie na luzie pedału gazu do oporu i puszczenie i odczytanie maksymalnych obrotów jakie autko osiągnęło. Chodzi mi o szybkie wciśnięcie, takie "pyk" na pedał gazu, nie kręcenie do odcinki.
PS>A czy ktoś na forum czuje się na prawdę mocny w starszych roverkowych dieslach? Mariusz418, przemo285, PHJOWI, głównie o Was myślę, bo szczerze mówiąc na moje (może czasem trochę zamotane) pytania nie odpowiadacie i nie wiem czy nie widzicie odpowiedzi/rozwiązania czy akurat gdzieś Wam te tematy uciekają ;)
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Wto Mar 25, 2008 21:28   

up
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
niemas28 



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 24
Skąd: chrzanów



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 06:20   

Witam dziśiaj jade do mechanika rano na zmiane kąta wtrysku .
Thef jeszcze raz wielkie dzięki

[ Dodano: Czw Mar 27, 2008 08:59 ]
witam jestem juz po małej korekcie kąta wtrysku ,komputer nie pokazuje już zadnych błądów a odczucia z jazdy powiem ze są o wiele lepsze niż przedtem autko stało się bardziej zrywne tz ciagnie juz ładnie od dolnych obrotów wogóle szybciej się wkręca na obroty teraz to ma kopa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Słabe przyspieszenie na 1 biegu. normalne?
grz3loo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Wrz 22, 2007 08:08
grz3loo
Brak nowych postów [Rover 45] trzęsienie silnika słabe przyśpieszenie
michalg751 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Kwi 28, 2016 12:33
Kobi84
Brak nowych postów [R420 si] Słabe ładowanie ???
kolin17_71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Wto Sty 21, 2014 00:13
AndrewS
Brak nowych postów [r420] jakie przyspieszenie 60km/h - 100km/h "IV bieg&q
justynqa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Gru 01, 2010 09:35
szoso
Brak nowych postów [R420] Słabe ogrzewanie w dieslu:(
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Lis 14, 2007 16:25
lukasz17



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink