Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Co sprawdzić w silniku po dachowaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Co sprawdzić w silniku po dachowaniu
Autor Wiadomość
general_p 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 71
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 09:24   [R400] Co sprawdzić w silniku po dachowaniu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Jak w temacie, na co zwrócić szczególną uwagę w silniku po dachowaniu, ewentualnie co wymienić. Samochód leżał na plecach ponad godzinę. Coś z niego wyciekło (trochę oleju). Silnik nie wygląda na przestawiony. Elektryka działa, oczywiście silnika nie włączałem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 26, 2008 09:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 26, 2008 09:35   

Hmmm...
Nigdy nie miałem takiej przygody, ale zacząłbym od sprawdzenia płynów i tego, czy w jakiś sposób nie ma oleju w płynie chłodniczym i odwrotnie (choć nie powinno się to zdarzyć).
Poza tym oczywiście poziom oleju i płynu, płynu wspomagania i hamulcowego.
Na wszelki wypadek sprawdziłbym też poziom płynu w skrzyni biegów i obejrzał akumulator.
Musisz też znaleźć czujnik wstrząsowy i go nacisnąć, bo inaczej autko wogóle nie odpali (nie pamiętam gdzie jest R400 (chyba za radiem), bo w R200 i R600 jest na ścianie grodziowej w komorze silnika.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
general_p 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 71
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 10:07   

maciej napisał/a:
Hmmm...
Nigdy nie miałem takiej przygody, ale zacząłbym od sprawdzenia płynów i tego, czy w jakiś sposób nie ma oleju w płynie chłodniczym i odwrotnie (choć nie powinno się to zdarzyć).
Poza tym oczywiście poziom oleju i płynu, płynu wspomagania i hamulcowego.
Na wszelki wypadek sprawdziłbym też poziom płynu w skrzyni biegów i obejrzał akumulator.
Musisz też znaleźć czujnik wstrząsowy i go nacisnąć, bo inaczej autko wogóle nie odpali (nie pamiętam gdzie jest R400 (chyba za radiem), bo w R200 i R600 jest na ścianie grodziowej w komorze silnika.

A czy zaglądac do silnika? Czy przy wywrotce mogło się coś zaklinować - jakieś części ruchome silnika (nie wiem np. tłoki)?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 26, 2008 10:12   

general_p napisał/a:
A czy zaglądac do silnika? Czy przy wywrotce mogło się coś zaklinować - jakieś części ruchome silnika (nie wiem np. tłoki)?

Tego nie wiem...
Ale przypomina mi to, że na pewno warto zdjąć osłonę rozrządu i zobaczyć czy pasek jest na miejscu, oraz wykręcić świece i sprawdzić, czy np. olej nie przesączył się do cylindrów, bo mógłby stworzyć duże opory przy odpalaniu i pogiąć korbowody...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
1970lysy 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Polkowice



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 10:15   

Jak tylko leżał do góry kołami i nie chodził,to nic mu nie będzie.Jak pisał kolega sprawdż wszystkie płyny ew. uzupełnij i w drogę.Jeżdziłem wcześniej fordem po dachowaniu,oprócz blach nic więcej nie było robione.Pozdrawiam.
_________________
a.p
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 12:33   

mógł się dostać olej nad tłoki :(
jeśli rozrusznik nie będzie miał siły kręcić to spróbuj pokręcić trochę z wyjętymi świecami, może go jakoś wydmucha.
Jeśli to nie pomoże, to głowica do góry :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 26, 2008 13:30   

No i jeszcze płyn w układzie sprzęgła, bo przecież R400 ma sprzegło hydrauliczne.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 14:02   

kategorycznie nie odpalać silnika zalać go nowym olejem !, zamontować nowy aku sprawdzić i dolać płynu w wysprzęgliku, układzie hamulcowym .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 20:53   

w wysprzęglaniu to chyba raczej nie powinien uciec płyn, chyba, że korek spadnie, bo ta guma w środku raczej powinna być szczelna, ale korek od układu hamulcowego raczej nie jest szczelny :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
general_p 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 71
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 21:48   

1970lysy napisał/a:
Jeżdziłem wcześniej fordem po dachowaniu,oprócz blach nic więcej nie było robione.

A jak się sprawował?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
1970lysy 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Polkowice



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 09:05   

Praca silnika bez jakichkolwiek problemów,,spalanie,przyspieszanie,v-max,wszysko w normie.Jedyny problem to było gaśnięcie na zimnym silniku,ale wymiana krokowca i odpowietrznika skrzyni korbowej zalatwiła sprawę.Pozdrawiam.
_________________
a.p
 
 
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 09:59   

A jest tam wyłącznik bezwładnościowy pompy paliwa? Bo jak jest, to trzeba się upewnić, że nie blokuje, bo można się namęczyć z silnikiem a powód będzie lażał gdzie indziej.

A co do silnika to były na zewnątrz jakieś nowe wycieki oleju? Ja bym robił tak, jak kolega proponuje - odkręcił najpierw świece i obejrzał, czy są zaolejone, jak nie, to nie powienien olej dostać się dokomory spalania.

Bezwzględnie sprawdzić i uzupełnić płyny. Sprawdzić ewentualne zaolejenie filtra powietrza (chyba - bo jeśli olej przedostawał się do cylindrów, a zawory ssące były akurat otwarte, to chyba jest ryzyko dolanie się go aż tam?)

Układ wspomagania kierownicy też trzeba sprawdzić pod kątem ubytku płynu.

No i paliwo w baku :)
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 10:12   

1970lysy napisał/a:
Jak tylko leżał do góry kołami i nie chodził,to nic mu nie będzie.Jak pisał kolega sprawdż wszystkie płyny ew. uzupełnij i w drogę.Jeżdziłem wcześniej fordem po dachowaniu,oprócz blach nic więcej nie było robione.Pozdrawiam.


bez paniki, potwierdzam powyższą informację, takze miałem samochód po dachowaniu i nic psecjalnego nie robiłem, oczywiście trzeba sprawdzić płyny eksploatacyjne, zajrzeć do akumulatora czy kwas z niego nie wyciekł, ew. dolać wody i może to mu wystarczy, jeśłi rozrusznik nie będzie miał mocy przekrecić silnikiem to jak ktoś sugerował wykręcić świece, nie odpalać z "pychu". z rozrusznika nic mu nie zrobisz, nie ma on aż takiej mocy. jeśłi silnik wcześniej pracował bez zarzutu to z rozrządem nie powinno także nic się stać.

powodzenia
_________________
PZDR.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 10:49   

a wyłącznik zderzeniowy znajduje się koło kostki prawej nogi, można się do niego dostać bez problemu, jest właściwie na wierzchu.

Powodzonka :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 27, 2008 17:08   

1970lysy napisał/a:
eżdziłem wcześniej fordem po dachowaniu,oprócz blach nic więcej nie było robione

Siostra żony zaliczyła dachowanie Fordem Mondeo TDCi. Po obróceniu na dach silnik pracował do momentu, gdy ktoś w końcu jej zwrócił uwagę, aby go wyłączyła.
Potem odpalał i jeździł.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
general_p 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 71
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 18:14   

Silnik sprawdzony, płynów nie trzeba było uzupełniać, rozrząd przejrzany. Akumulator nie działa- nie nosi śladów uszkodzeń i nic z niego nie wyciekło, trzeba wstawić nowy. Samochód jeździ. Ale rozszczelnił się (obluzował) gdzieś wydech - dym z pod podwozia. Jak podjadę na kanał sprawdzę gdzie i naprawię. chyba jeszcze wymienię olej. Silnik chodzi normalnie, sprzęgło i skrzynia też wydają się w porządku :ok: :mrgreen: :ok:

[ Dodano: Czw Mar 27, 2008 18:15 ]
Chyba można już zamknąć temat.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Wentylator chłodnicy jak sprawdzić????
danielp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Cze 28, 2007 15:37
danielp
Brak nowych postów [R400] Jak sprawdzić sondę lambda
irons122 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Kwi 07, 2009 19:57
irons122
Brak nowych postów [R400*SDI*2.0*98'] Olej w skrzyni manualnej - jak sprawdzić?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Wrz 06, 2010 14:22
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r400] jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów.
krzystoff Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Maj 03, 2011 09:11
danzel9021
Brak nowych postów [R400]Pukanie w silniku.
Rymar1516 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 10, 2016 12:04
Dr.Stein



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink