Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Mar 22, 2008 15:33
A dlaczego nie kontynuujesz w tamtym wątku? Przez to robi się zamieszanie, bo różne przesłanki dotyczące Twojego problemu rozbijasz na dwa tematy. Scalam oba.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 22, 2008 15:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przekaxnik swiec żarowych, wiązka tylnej klapy. To najczęściej padające rzeczy, które moga rozładowywać aku.
wiazka w tylnej klapie jest sprawdzona ... PROSZE PAMIETAC ZE MOWIE O WYLACZONYM ZAPLONIE
ten przekaznik jak to wyglada i gdzie to znalezc ?
[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 18:01 ]
thef napisał/a:
A dlaczego nie kontynuujesz w tamtym wątku? Przez to robi się zamieszanie, bo różne przesłanki dotyczące Twojego problemu rozbijasz na dwa tematy. Scalam oba.
bo zapytanie o bezpiecznik jest oddzielnym tematem
[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 18:04 ]
thef napisał/a:
Ja znalazłem tylko tyle na ten temat, że ten bezpiecznik odpowiada za "engine management". Zresztą taki ma podpis na pokrywie . Podejrzewam, że w przypadku Twojego silnika z pompą mechaniczną (rover ECM) nie jest on wykorzystywany. Tak przynajmniej wywnioskowałem po obejrzeniu schematów i z tego, że wtryskiem u Ciebie nie steruje komputer.
skoro na bezpieczniku jest napiecie podawane z akumulatora to znakiem tym jest on wykorzystywany...... tyle ze przez co
na fotce nr 1 widac modul przekaznikow to to, co jest czarne i stoi pionowo ida do tego dwie wtyczki
byc moze nie odbija jeden z przekaznikow np. przekaznik glowny tak jak to jest czasami w serii K
zmierzyles w koncu wartosc tego pradu jaki pobierany jest z aku
FSEbola napisał/a:
skoro na bezpieczniku jest napiecie podawane z akumulatora to znakiem tym jest on wykorzystywany
no nie do konca, to ze cos jest pod napieciem, nie znaczy ze w danym momencie pobiera prad z aku,
tak samo jak gniazdo zapalniczki tez jest caly czas pod napieciem, ale w danym momencie moze byc nie uzywane i nie pobiera pradu
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
na fotce nr 1 widac modul przekaznikow to to, co jest czarne i stoi pionowo ida do tego dwie wtyczki
byc moze nie odbija jeden z przekaznikow np. przekaznik glowny tak jak to jest czasami w serii K
zmierzyles w koncu wartosc tego pradu jaki pobierany jest z aku
FSEbola napisał/a:
skoro na bezpieczniku jest napiecie podawane z akumulatora to znakiem tym jest on wykorzystywany
no nie do konca, to ze cos jest pod napieciem, nie znaczy ze w danym momencie pobiera prad z aku,
tak samo jak gniazdo zapalniczki tez jest caly czas pod napieciem, ale w danym momencie moze byc nie uzywane i nie pobiera pradu
NIE nie mierzylem bo w zasadzie nie mam czym .....
_________________________________
dzieki za informacje i POMOC dla AndrewS ..... (punkt dla Ciebie)
_________________________________
najprawdopodobniej jest to wadliwy przekaznik swiec .... --pod warunkiem ze pobiera napiecie przy wylaczonym zaplonie
_________________________________
szczegolne DZIEKI dla BRT (punkt dla Ciebie) bo to on pierwszy wkazal przekaznik swiec (pierwsze ogledziny nie wskazywaly jednak na ten przekaznik) ..... a faktycznie mogl on rozladowywac akumu .......
.
.
==================================
pytanie teraz mam takiej natury .... czy da sie jezdzic bez tego przekaznika czy nie popale swiec ?
no skoro przekaznik trzymal je caly czas wlaczone, to pewnie sie popalily
ale jak go wyjmiesz, to napewno sie nie spala
za pozno przekaznik juz mi trzy razy akumu rozladowal..... wiec i swiece pewnie poszly sie ...... pi...pi..pi... no nic ale wezme sie dzis i spradze skoro juz wiec w czym rzecz....
dzieki sTERYD
.
________________________________________
.
czy opisany ponizej sposob sprawdzania swiec zarowych jest dostateczny zeby stwierdzic czy swieca zarowe sa przepalone czy nie .. ??
odkrecilem przewod łaczacy swiece , zas samych swiec zbloku nie wykrecalem ..... nastepnie miedzianym przewodem jedna koncowkie przylozylem do + (plus) akumulatora a druga lekko dotykalem koncowkie swiecy patrzac czy przy zwieraniu ze swieca przewod iskrzy .....
na wszystkich trzech swiecach przy zwieraniu z koncowka przewod iskrzyl wkazujac na to ze swieca pobiera napiecie ......
czy moge jednoznacznie stwierdzic ze swiece sa sprawne
czy musze je wykrecac ..(a nie jest to zbyt proste ) zeby popatrzec sobie jak sie grzeja badz nie ..???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum