Forum Klubu ROVERki.pl :: [K seria] Składanie silnika z dwóch
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 23:13
[K seria] Składanie silnika z dwóch
Autor Wiadomość
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 21:55   

rowniez wymienialem uszczelniacze bez zwalania glowicy w fordzie sierra. Tak jak kolega napisal trzeba miec sciskacz i pamietac aby byl tlok w gorze w cylindrze na ktorym sie je wymienia (nie spadnie calkiem zawor)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 27, 2008 21:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Sob Mar 29, 2008 17:23   

zmierzyliśmy ciśnienie. wynosi ono 15+, 14+, 15.5, 15. samochód od jakiegoś czasu jeździ na gęściejszym oleju niż powinien, stąd pewnie tak wysokie wyniki. w manualu znalazłem, że minimum to 10,3.
Ostatnio zmieniony przez marekpodcz Nie Wrz 21, 2008 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 29, 2008 19:19   

w miarę małym kosztem niewiele :(
sprobuj wlać troszkę nafty do tego ostatnigo cylindra (niestety wiąże sie to z wymianą oleju w krótkim czasie), może są zapieczone pierścienie i odpuszczą, ale szansa jest mała :(
dalej w kolejności kosztów, to podniesienie głowicy i sprawdzenie zaworów, jeśli to ktoryś z nich to koszty do przyjęcia, jesli to jednak pierścienie, to już sporszy remont :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Mar 29, 2008 21:04   

marekpodcz, - małym kosztem to kupic 4 uszczelniacze (tylko do 4rtego tloka) i znalezc magika co ci to wymieni bez zdejmowania glowicy i wtedy pomierzyc sprezanie

aaa, i jak ten magik ma klucz dynamometryczny to jeszcze raz sprawdzic dokrecenie szpilek glowicy. z tego co pamietam to szpilki sie dokreca momentem 20Nm i potem 2 razy po okolo 180*

to jest rozwiazanie 'mega low cost' - jest szansa ze to pomoze

....no a jak nie, to zwalic glowice dac nowe szpilki poza standardowym zestawem uszczelniaczy no i sprawdzic czy przypadkiem pierscienie 4rtego tloka nie sa nadmiernie zniszczone, jak sa strasznie zniszczone to nawet ich wymiana bez szlifu cylindra pomoze jakos
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Nie Mar 30, 2008 09:19   

i jeszcze jedno pytanko - da się w tym silniku wyjąć tłok nie zdejmując głowicy??
Ostatnio zmieniony przez marekpodcz Nie Wrz 21, 2008 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 30, 2008 11:27   

paff napisał/a:
małym kosztem to kupic 4 uszczelniacze (tylko do 4rtego tloka) i znalezc magika co ci to wymieni bez zdejmowania glowicy i wtedy pomierzyc sprezanie


a to niby co ma dac ??
przeciez uszczelniacze sa nad zaworami, przy zamknietych szczelnych zaworach cisnienie moze uciekac tylko w dol silnika

marekpodcz napisał/a:
i jeszcze jedno pytanko - da się w tym silniku wyjąć tłok nie zdejmując głowicy??


trzeba sciagac miske
trzeba sciagnac tez magistrale olejowa ,a w ta magistrale wkrecone sa sruby glowicy,
wiec ja tego sobie nie wyobrazam,
chociaz nigdy nie rozbieralem dolu seri K
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Nie Mar 30, 2008 12:40   

no tak mi się niestety również wydawało :/ gdyby nie to to wyciągnąłbym tłok i zobaczył czy któryś pierścień nie jest pęknięty i czy cylinder nie ma rys itp.

jeżeli silnik nie był przegrzany to czy wtedy jest możliwość że pierścienie się nie "spłaszczyły" i nie straciły szczelności? wtedy może wymiana na nowe rozwiąże sprawę?

przepraszam za takie gdybanie nad nierozkręconym silnikiem ale jeżeli nie teraz to być może ta wiedza przyda się komuś w przyszłości.

jeszcze raz dzięki za pomoc - nie omieszkam wcisnąć "pomógł"
Ostatnio zmieniony przez marekpodcz Nie Wrz 21, 2008 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 30, 2008 15:32   

marekpodcz napisał/a:
gdyby nie to to wyciągnąłbym tłok i zobaczył czy któryś pierścień nie jest pęknięty i czy cylinder nie ma rys itp.


no wsumie jest taka ewentualnosc i gdyby nie ta uszczelka, to koszty bylby do przelkniecia
pierscienie mogly stanac, nie wiem na ile zalanie nafta o ktorym pisal sTERYD, moze cos pomodz
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Nie Mar 30, 2008 16:17   

jesteście ekstra!!
Ostatnio zmieniony przez marekpodcz Nie Wrz 21, 2008 16:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 30, 2008 17:14   

nafta moze byc byle jaka, (od biedy olej napedowy, ale bardzo od biedy)
niestety czy pierscienie puszcza, czy nie nafta splynie do miski, wiec olej troche straci na wartosci, stad warto go w miare szybko zmienic.
Wlej tak z setke-dwie na denko tloka i zostaw na noc, jesli pierscienie nie sa mocno zapieczone, to jest szansa ze pomoze...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 Tourer] k-seria - dławi go.
gierczol Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Pon Cze 18, 2012 22:27
sknerko
Brak nowych postów [T-Seria] Wymiana alternatora na inny
Kozik Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Pon Wrz 21, 2015 22:17
Kozik
Brak nowych postów [seria K i T, 200, 220 coupe] Jakie części z R216Si
pasują do R220 coupe turbo?
mpg Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
11 Pią Lis 07, 2008 23:57
AndrewS
Brak nowych postów [k-seria] Falują obroty po wymianie czujnika temp.
fsomr88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Nie Lis 09, 2014 20:23
fsomr88
Brak nowych postów [214 Si '94r.] SWAP silnika
Konrad Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Sro Maj 25, 2011 13:38
adasqp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink