Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Pompa wtryskowa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Pompa wtryskowa
Autor Wiadomość
eljocik 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 31
Skąd: Olsztynek



  Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 18:48   [R420] Pompa wtryskowa
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,
przy okazji wymiany łączników stabilizatora mechanicy stwierdzili, że cieknie z pompy wtryskowej
nie parają się naprawami tego typu, więc nic więcej mi nie powiedzieli
mam w związku z tym kilka pytań do szanownych forumowiczów:
- jaki rodzaj pompy wtryskowej jest zastosowany w moim aucie? widziałem, że na Allegro sprzedają elektroniczne lub mechaniczne
- ile może kosztować jej naprawa zwana chyba regeneracją? bo używane to 300-400 w górę + demontaż, montaż,
- czy cieknięcie może wpływać na brak mocy przy niskich obrotach? oraz kopcenie na czarno?
dziękuję za odpowiedzi
_________________
pozdrawiam
Krzysiek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 00:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 18:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 19:05   Re: [R420D 86KM '97] Pompa wtryskowa

Kod:
- jaki rodzaj pompy wtryskowej jest zastosowany w moim aucie? widziałem, że na Allegro sprzedają elektroniczne lub mechaniczne


pompę masz mechaniczną

Kod:
- ile może kosztować jej naprawa zwana chyba regeneracją? bo używane to 300-400 w górę + demontaż, montaż,


Zależy od zakładu... i mechanika ...

Kod:
- czy cieknięcie może wpływać na brak mocy przy niskich obrotach? oraz kopcenie na czarno?
dziękuję za odpowiedzi


Kopcenie na czarno podczas jazdy może być spowodowane początkiem padającej turbiny :|
Turbina zaczyna dobrze dmuchać powyżej 2 tyś. obrotów. Efekt braku mocy w dolnym zakresie obrotów, może być tzn "turbodziurą".

Opisz dokładnie jak wygląda ten brak mocy. Zmierz czas jaki Twoje autko potrzebuje na rozbujanie się z 60-100km/h na IV biegu i 80-120km/h na V biegu. Za czas do 100km/h ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
eljocik 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 31
Skąd: Olsztynek



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 19:20   

Skiba napisał/a:
Zależy od zakładu... i mechanika ...

zadzwoniłem do mechanika i powiedział 450 za komplet - to dobra cena?
Skiba napisał/a:
Jeżeli kopci podczas jazdy, to bardziej stawiał bym na turbinę. A brak mocy na niskich obrotach, to może być "turbodziura" ... Turbinka zaczyna dobrze dmuchać powyżej ok 2 tyś obrotów.

Może się nie znam, to mój pierwszy diesel, do tej pory i zreszta nadal służowo jeżdzę Fabią benzyna, ale nie o tym ;)
na 1. biegu to generalnie mogę tylko ruszyć, max 2k obrotów i 2. bieg, na nim faktycznie ciągnie dopiero ponad 2k obrotów i mam wrażenie że "piłuję" silnik. Wygląda to tak, że jak zwalniam np na 5. biegu to poniżej 1,5k obrotów silnik nie istnieje...redukcja na 4. rozwiązuje problem.
To tak ma być?
Skiba napisał/a:
Opisz dokładnie jak wygląda ten brak mocy. Zmierz czas jaki Twoje autko potrzebuje na rozbujanie się z 60-100km/h na IV biegu i 80-120km/h na V biegu. Za czas do 100km/h ?

120km/h? nie mam koło siebie takich dróg :lol:
_________________
pozdrawiam
Krzysiek
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:24   

Skiba napisał/a:
Kopcenie na czarno podczas jazdy może być spowodowane początkiem padającej turbiny


Może się mylę, ale kolega napisał 420 D a więc chyba bez turbinki :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:30   

Jary napisał/a:
Może się mylę, ale kolega napisał 420 D a więc chyba bez turbinki :wink:


Wszystkie mają turbo ... kolega nie ma intercoolera i ma inny rodzaj wtrysku ;)

[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 21:33 ]
eljocik napisał/a:

na 1. biegu to generalnie mogę tylko ruszyć, max 2k obrotów i 2. bieg, na nim faktycznie ciągnie dopiero ponad 2k obrotów i mam wrażenie że "piłuję" silnik. Wygląda to tak, że jak zwalniam np na 5. biegu to poniżej 1,5k obrotów silnik nie istnieje...redukcja na 4. rozwiązuje problem.


Jedynka w tych skrzyniach jest bardzo krótka więc tylko praktycznie do ruszania ;) poniżej 1,5k obrotów to staraj się go nie butować ;) i chyba raczej tak ma być .. do diesla trzeba się przyzwyczaić ... a Ty jeszcze masz tą słabszą wersję :(

Sprawdź prędkości na poszczególnych biegach dla 3k obrotów.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 09:41   

eljocik napisał/a:
na 1. biegu to generalnie mogę tylko ruszyć, max 2k obrotów i 2. bieg, na nim faktycznie ciągnie dopiero ponad 2k obrotów i mam wrażenie że "piłuję" silnik. Wygląda to tak, że jak zwalniam np na 5. biegu to poniżej 1,5k obrotów silnik nie istnieje...redukcja na 4. rozwiązuje problem.
To tak ma być?


tak :] na 4 i 5 to poniżej 1500obr lepiej nie schodzić, a przynajmniej nie "butować" od takich obrotów (toczyć po mieście się można ;)) a z 2 lub 3 da radę, chociaż dla silnika jest lepiej zrzucić bieg. Wszystko zależy od tego jak mocno przyspieszyć akurat potrzebujemy. A 1 to tylko do "poderwania" auta z miejsca ;) Najbardziej optymalny zakres obrotów to 1700 - 3000 i w taki ma ja się najczęściej :twisted: poruszam :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
eljocik 



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 31
Skąd: Olsztynek



Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 21:43   

Skiba napisał/a:
Opisz dokładnie jak wygląda ten brak mocy. Zmierz czas jaki Twoje autko potrzebuje na rozbujanie się z 60-100km/h na IV biegu i 80-120km/h na V biegu. Za czas do 100km/h ?

jakie czasy są w normie? rano jechałem to 60-100 na IV wyszło mi 16 sek. ale to nie mierzone stoperem tylko licząc ;)
_________________
pozdrawiam
Krzysiek
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 22:21   

jeśli liczyłeś tak sekundowo, to czas jest kiepściutki :roll: dla SDi jest to ok 8 - 9 sekund dla SD trzeba dodać ze 2 sekundy :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 10:38   

Skiba napisał/a:
pompę masz mechaniczną

Dokładnie BOSCH VP21
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R420 a R45 ] Pompa wtryskowa
adamsky Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sty 11, 2011 15:11
adamsky
Brak nowych postów [R45] Rozrząd i pompa wtryskowa
wtwisnia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 31, 2008 16:47
thef
Brak nowych postów [R45] Padła pompa wtryskowa
cichy77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 43 Nie Gru 18, 2011 21:13
cichy77
Brak nowych postów [420 sdi] jaka pompa wtryskowa
hektorone Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Gru 11, 2011 09:41
hektorone
Brak nowych postów [R 45]Umierająca pompa wtryskowa
Alexi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sob Lut 08, 2014 13:35
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink