Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Emisja spalin - wysokie parametry
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Emisja spalin - wysokie parametry
Autor Wiadomość
piorun1111 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Dublin



  Wysłany: Pon Mar 31, 2008 20:24   [R45] Emisja spalin - wysokie parametry
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2000

Witam , potrzebuje jak najszybciej porady , czy rozwiązania problemu , otóz byłem na przeglądzie , przeszedlem prawidłowo wszystko , oprócz emisji spalin , autko jest z 2000 r . jest to rover 45 , 1.4ie 16v

wynik z emisji wygląda następująco

Temperatura pomiaru/ oil temperature 84 stopnie C


niskie obroty
CO. 1.73 vol% ------------------ limits 0,5 % FAIL

wysokie obroty
Lambda: 0.962 ----------------- Between 0.97 and 1.03 Fail
CO. 1.35 vol% ---------------------- above 0.3% Fail

[ Dodano: Pon Mar 31, 2008 21:54 ]
czy wymiana katalizatora na nowy obniży te wartości do prawidlowych , czy nie

generalnie czy wymiana katalizatora pomoże?

[ Dodano: Pon Mar 31, 2008 22:30 ]
i co cisza???????????
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 20:05, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 31, 2008 20:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 12:28   

piorun1111, zapoznaj się z Zasadami Kącika Usterki i Porady Techniczne i zmień temat na zgodny z zasadami. Możesz to zrobić klikając przycisk EDYTUJ przy swoim pierwszym poście w tym temacie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 12:33   

Po pierwsze, nie denerwuj się - nie spodziewaj się odpowiedzi natychmiast późnym wieczorem.

Pod drugie popraw temat, bo jak dasz wszystkie istotne dane w temacie, to szybciej zajrzą do niego ci co się znają na Twoim modelu.

Po trzecie, to ja bym chyba zaczął od sprawdzenia sondy lambda, a nie od katalizatora, bo to ona może być przyczyną (zły skład mieszanki -> zły skład spalin).
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 15:09   

piorun1111 napisał/a:
niskie obroty
CO. 1.73 vol% ------------------ limits 0,5 % FAIL

Na niskich obrotach nie sprawdzają lambdy?

piorun1111 napisał/a:
wysokie obroty
Lambda: 0.962 ----------------- Between 0.97 and 1.03 Fail
CO. 1.35 vol% ---------------------- above 0.3% Fail

Faila masz za zbyt niską lambdę (bogata mieszanka), a wysokie CO jest tego konsekwencją.

Sprawdź sondę.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
piorun1111 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Dublin



Wysłany: Sob Kwi 05, 2008 21:50   

ok sprawa wygląda tak

na początek 2 dni temu wymienilem katalizator na nówkę, potem pojechałem na analize spalin - nic nie pomoglo

potem coś mnie olśnilo , sprawdziłem świece , były w krytycznym stanie chociaż miałem te long life (długożywotne ) zmiana świec- na nowe
na drugi ogień poszła przepustnica z potencjometrem , okazalo się że jest niewielki prześwit w środku , następnie przeplywomierz powietrza tzw krokowka poszła do kosza . zamontowałem nową

po tych zabiegach pojechałem na analizę spalin

wynik

niskie obroty
lambda - 1,012 norma pomiędzy 0,97-1,03
co - 0,12 norma 0,5

wysokie obroty
lambda - 1,021 norma jak powyżej
co - 0,07 norma 0,3


lambde mialem 2 - miesięczną ngk , więc stwierdziłem że zepsuta nie jest , ponieważ coś może dawać ( czytaj coś. pewne elementy tj . przepustnica , potencjometr , krokówka, świece ) nieprawidłowe parametry skutkujące przekłamaniami lambdy. postawiona teza okazała się tafna .

podsumowanie
koszty
150euro katalizator (bosal)
51euro świece (denso long life platinium)
przepustnica - free
potencjometr - free
krokówka - free

free dlatego że coś za coś jak to się mówi , każdy ma jakieś tam uklady i układziki
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 07, 2008 13:09   

piorun1111, fajnie że już wszystko OK. Mam nadzieję, że ten wątek będzie pomocny dla wielu innych osób przeglądających forum :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] Za wysoka emisja spalin
patryq1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Czw Kwi 24, 2008 16:05
patryq1
Brak nowych postów [R414] Wskaźnik temp. i emisja spalin
kri2304 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Lut 24, 2009 23:03
keczu
Brak nowych postów [Nadmierna emisja spalin i smród benzyny z wydechu]
Dawid29rr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Mar 22, 2021 19:45
Dawid29rr
Brak nowych postów [R416] Parametry klocków
owczarek60 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Gru 06, 2008 19:53
owczarek60
Brak nowych postów [R 416 Si] Parametry Klocków Hamulcowych
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Lis 09, 2011 19:37
greg-si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink