600pln starczy na uszczelke, pasek rozrzadu, chlodziwo, olej niedrogi, planowanie i robote mechanika i to ledwo ledwo...czyli na minimum. a moze nawet i na to nie starczyc:)
_________________ 820ti Coupe raw power
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 12:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ale na napinacz do paska, to już chyba nie starczy...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
jesli przedmiotem wymiany jest sama uszczelka (zakladamy ze reszta elementow nie wymaga wymiany z powodu zuzycia) to mysle ze wymienione przeze mnie elementy wystarcza
jednak wiekszosc z nas robi HGF'a wkrotce po zakupie auta importowanego z zachodu wiec zalecamy wzajemnie powszechnie kompleksowa robote paska glowicy itp.... i wtedy trzeba miec 1500 lekko zeby zrobic to raz a dobrze
natomiast jesli do planu minimum dochodza szpilki glowicy jest to koszt 800pln razem w wariancie optymistycznym
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 298 Skąd: Nowa Sól/Wrocław
Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 13:27
piter34 napisał/a:
Czyli robocizna + planowanie i sprawdzanie głowicy wyszła 180PLN
Źle policzyłem, zapomniałem o sprawdzaniu głowicy za które zapłaciłem 80 zł w innym warsztacie.
piter34 napisał/a:
Czy doliczyłeś koszt oleju/płynu chłodniczego, uszczelek kolektorów oraz pokrywy wałków?
Jak już chyba wspomniałem wyżej nie liczyłem kosztów płynów bo oleju poszło 12 litrów na płukanie i 4,5 na wymianę.
Uszczelki kolektorów nie były wymieniane. Pokrywy wałków miałem w spadku po R200 i nie liczę jej bo za nią nie płaciłem. Nie wiem nawet ile kosztuje.
Cytat:
Czy wymieniałeś uszczelniacze wałków?
Nie.
[ Dodano: Czw Kwi 03, 2008 13:28 ]
rozrząd wraz z uszczelniaczami, napinaczami robiłem z dwa tygodnie później ale już w innym warsztacie - bardziej zaufanym.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
rovero, no to w takim razie normalna cena zrobienia HGF jest większa od 600PLN (i to sporo). Ty nie wymieniałeś uszczelek kolektorów (dlaczego...?), uszczelkę pokrywy miałeś już kupioną. Nie wymieniałeś uszczelniaczy wałków ani rozrządu (gdy od wymiany paska upłynęło dużo czasu, to należy go zmienić podczas naprawy HGF).
Nie wliczyłeś kosztów oleju (choćby tych nominalnych 4 litrów)
paff napisał/a:
jesli przedmiotem wymiany jest sama uszczelka (zakladamy ze reszta elementow nie wymaga wymiany z powodu zuzycia) to mysle ze wymienione przeze mnie elementy wystarcza
Jeżeli odkręca się kolektory i pokrywę wałków to należy obowiązkowo wymienić uszczelki. Wiem z doświadczenia (mój pierwszy R200), że potem zaczną cieknąć/przepuszczać. Uszczelniacze wałków również...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Jeżeli odkręca się kolektory i pokrywę wałków to należy obowiązkowo wymienić uszczelki.
dokładnie
dodam od siebie, że kiedy mechanicy mają rozkręcić połowę silnika i nie zwiększa to robocizny wcale to wręcz głupotą byłoby niewymienienie niejako przy okazji kompletu uszczelek
Wiem z doświadczenia (mój pierwszy R200), że potem zaczną cieknąć/przepuszczać
my nie wymienialismy tej metalowej
posmarowalismy ja w miejscach styku silikonem
u Senn'a poszla chyba na loctite 510
moge wstawic fotke silnika po przebiegu 50 tys. od naprawy HGF w kanciaku
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum