Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 16:53 [R214 1.4i 98r] zamiana silnika w R 214 8V na 16V
Witam wszystkich
chciałem się spytać jak to jest tak naprawdę z zamianą silnika 1,4 8V na 16V. Mam uszkodzony silnik, który i tak muszę wymienić więc może wymienię na 16V ?. Tyle, że ile osób tyle zdań na ten temat. Jak szukałem silnika 8V każdy sprzedawca namawiał mnie do zmiany na 16V i kupienie od niego… od mechanika zajmującego się silnikami Rovera słyszałem, że to nie jest wszystko takie łatwe jak mówią próbujący pozbyć się silników sprzedawcy. Przy wymianie silnika na 16 trzeba według niego wymienić: kolektor ssący, kolektor wydechowy, komputer i w ogóle masę przewodów…
Może ktoś z was ma doświadczenie w wymianie takich silników? Czy naprawdę jest z tym tyle zachodu? Co poza silnikiem trzeba jeszcze wymienić i na jakie trudności można napotkać przy zamianie tych silników?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 16:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 18:10
czyli ten mechanik nie zajmował się roverem , bez problemów można przekładać silnik , tylko trzeba zamontować swoje koło zamachowe aby mógł odpalić na starym kompie,
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Jeszcze tylko ostatnie pytanie mam: czy wszystko idealnie pasuje? Czy nie trzeba będzie nic przerabiać poza tymi wymienionymi wyżej rzeczami? Mój mechanik jeszcze nigdy nie przekładał tych silników, dlatego wolałbym uniknąć jakiś nieprzyjemności i szukania jakiś części w trakcie przekładania. Czy to naprawdę wygląda tak łatwo? Przełożenie silnika, wymiana koła zamachowego, kolektorów i już? Wszystko pasuje, nic nie trzeba przerabiać? Kable się podpina i koniec?
Ja mam podobny dylemat zaczęło się niewinnie bo miała być "tylko" uszczelka pod głowica i lekko brał olej... Bonus mam w postaci tłoków do wymiany + sprawa uszczelki. Mechanik wycenił to wszystko na max 2,5 tys. Chodzi mi po głowie właśnie podmianka na 16V. Jakie mogą być tego koszty i ewentualnie gdzie szukać taki silnik który nie będzie miał podobnych bolączek bo słyszałem, że uszczelka w R to standard.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum