Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 12:19 [R620] Tłumik końcowy, zacisk hamulca i inne
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam
Od tygodnia jestem właścicielem Roverka 620 SDI rocznik 98, niestety poprzedni właściciel niezbyt dbał o stan techniczny samochodu w ciągu tygodnia wymieniłem lub naprawiłem (albo raczej mechanik w warsztacie) :
Wymiana wszystkich tarcz hamulcowych i klocków
Naprawa trzech zacisków
Wymiana końcówek zawieszenia
Wymiana wszystkich filtrów i oleju (filtr powietrza makabra)
Pozostało do naprawy:
Tłumik końcowy (problem z zakupem Bosal i dalej nic)
Zacisk tylny prawy wymiana (mechanizm ręcznego stoi na amen)
Szyba przednia lewa (mechanizm przy opuszczaniu kantuje szybę i blokuje)
Lewarek brzęczy (mimo skasowania luzów na cięgnach) jakby latał w gnieździe
Pompa wspomagania cieknie (nie wiem czy się da uszczelnić)
Lampa przednia prawa od anglika (do wymiany)
Pyzatym autko jest OK.! wnętrze czyste niezniszczone, karoseria nie poobijana bez rys, dwa komplety kół na alufelgach, ogólnie wygląda bardzo ładnie.
Jeżeli szanowni koledzy na forum mają jakieś sugestie lub informacje na temat opisanych napraw do wykonania będę wdzięczny za rady i informacje.
Marek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 21:52, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 12:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tłumik końcowy (problem z zakupem Bosal i dalej nic)
Zacisk tylny prawy wymiana (mechanizm ręcznego stoi na amen)
Szyba przednia lewa (mechanizm przy opuszczaniu kantuje szybę i blokuje)
Lewarek brzęczy (mimo skasowania luzów na cięgnach) jakby latał w gnieździe
Pompa wspomagania cieknie (nie wiem czy się da uszczelnić)
Lampa przednia prawa od anglika (do wymiany)
Tłumik końcowy posiadam, niestety zbyt dużego wyboru nie ma nigdzie.
Zacisk tylny prawy a dokładnie sprężyna od ręcznego można to rozruszać i nasmarować lecz jak długo podziała tego nie wie nikt...
Szyba chodzi zapewno jak tonący Titanic, do wymiany prowadnica lub rolki które można dotoczyć.
Lewarek to zapewno wina krzyżaka gumowego na drążku który jest zapewno do wymiany oraz drugi drążek który jest na przegubie dostał luzów, jeżeli drążki zostały wymienione to należy sprawdzic poduszki silnika.
Pompe można rozebrać i rozpołowić, dorobić uszczelkę i dać na silikon wysokotemperaturowy.
Lampa od anglika to standard w samochodach powypadkowych, niestety trafić lampe EU to jak 6 w Dużego Lotka, nawet jak Ci się uda to po paru głębszych poszukiwaniach i z grubym portfelem - ok. 500zł/szt
Od tygodnia jestem właścicielem Roverka 620 SDI rocznik 98,
Gratulacje ...
Cytat:
Wymiana wszystkich tarcz hamulcowych i klocków
Naprawa trzech zacisków
Wymiana końcówek zawieszenia
Wymiana wszystkich filtrów i oleju (filtr powietrza makabra)
Jak wyglądała wymiana tarcz z przodu ? wymieniałeś łożyska ?
Jaki olej zalany ? (pytam z ciekawości )
Cytat:
Tłumik końcowy (problem z zakupem Bosal i dalej nic)
Miałem ten sam problem ..ale zdecydowałem się i kupiłem nówke Bosala Nic innego nie dostaniesz, chyba, że wsadzisz sportowo-uniwersalne-tanie cudo (którego nie polecam)...
Cytat:
Szyba przednia lewa (mechanizm przy opuszczaniu kantuje szybę i blokuje)
Rozebrać zobaczyć, co jest nie tak .. mechanizmy można dostać z drugiej ręki za kilkanaści zł
Cytat:
Lewarek brzęczy (mimo skasowania luzów na cięgnach) jakby latał w gnieździe
Sprawdź dokładnie te łączenia na krzyżakach i na łączeniu ze skrzynią. Jeden mm luzu, przekłada się na kilka cm na lewarku Ja myślałem, że mam zrobione, ale jeden Klubowicz pokazał mi, że może być lepiej
Cytat:
Pompa wspomagania cieknie (nie wiem czy się da uszczelnić)
Albo używka, albo regeneracja .. nie wiem co wyjdzie taniej ..
Cytat:
Lampa przednia prawa od anglika (do wymiany)
6 w totolotka może nie .. ale 5 na bank ciężko znaleźć i jeszcze trzeba słono zapłacić
Zakupy polecam robić tu: www.tomateam.pl - są zniżki dla Klubowiczów ...
- łożysk nie wymieniałem mechanik wycisnął je na prasie i po sprawdzeniu zamontował ponownie stwierdził że są w dobrym stanie (wierzę mu bo to znajomy i też miał Roverka i Hondę Accord)
- olej zalany Mobil półsyntetyk 15W40
- tłumik właśnie dzisiaj kupiłem firmy FERROZ za 170 zł a nie jak Bosal 520 zł w Zielonce koło Warszawy oczywiście cena ze zniżką.
- teraz będę szukał pompy wspomagania chyba kupię używaną a starą spróbuję zregenerować
po prostu już chcę jeździć bo serce mi pęka jak "Stefan" tak został nazwany Roverek przez moją partnerkę stoi na parkingu w bezruchu.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Sty 2005 Posty: 51 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 18:00
marcus52 napisał/a:
- olej zalany Mobil półsyntetyk 15W40
15W to raczej mineralny.
marcus52 napisał/a:
- tłumik właśnie dzisiaj kupiłem firmy FERROZ za 170 zł a nie jak Bosal 520 zł w Zielonce koło Warszawy oczywiście cena ze zniżką.
Ferroz jest ok, w moim R400 objeździł 2.5 roku/70000 km i jeszcze nie zardzewiał a kosztuje ułamek Bosala. Ale sprawdź dokładnie bo wydaje mi się, że nie produkują tłumików do R600 diesel.
W magazynie firmy AUTO-STACH są regały zapakowane tłumikami pod sufit jak nawet czegoś niema to ściągają w parę dni, podaję namiary:
AUTO-STACH ART.MOT.
Stanisław Kazubski
05-220 Zielonka ul. Poniatowskiego 51
tel. (22) 781 89 92
[ Dodano: Sro Kwi 16, 2008 23:07 ]
Witam ponownie. w temacie pompy wspomagania sprawa się wyjaśniła, po umyciu silnika okazało się że nie cieknie pompa tylko przewód od wspomagania, jest nieszczelny w okolicy łączenia przewodu elastycznego z metalowym przy chłodnicy, jest tam na łączeniu zacisk.
Mechanik wymyślił że obetnie uszkodzoną część przewodu elastycznego i wstawi w to miejsce nowy skręcając łącze na zaciski.
Czy myślicie że to aby dobry pomysł? Nie bardzo wiem jakie jest ciśnienie w układzie wspomagania i czy takie łącze wytrzyma?
Ps. nowy tłumik został zamontowany, pasuje idealnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum