Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam ponownie,
po raz kolejny proszę o pomoc w kwestii wysokiego spalanie LR.
Idąc za radami FAQ oraz forumowiczów w aucie zostały wymienione:
świece
kable wysokiego napięcia
kopułka
palec rozdzielacza
sonda
katalizator został wycięty (zastąpiony strumienicą)
a ostatnio
przepustnica (na używaną)
silniczek krokowy (na używany)
czujnik temperatury płynu chłodzącego
czujnik temperatury powietrza (czy te czujniki mają jakieś uszczelki?, bo było coś wyglądającego jak silikon przy demontażu starego)
I nadal nic, po wymianie silniczka przejechałem już co najmniej 300 km (żeby komputer mógł sie dostosować do nowych podzespołów), ale nic to nie dało.
Mam wrażenie, że oprócz spalania kłopoty są też z obrotami, tzn.: jak silnik zaczyna schodzić np. z 3500 obr. to po wrzuceniu na luz obroty zaczynają spadać dopiero po jakiś dwóch sekundach, następnie zatrzymują się 1500 na kolejne dwie sekundy, na 1000 kolejne dwie i dopiero spadają do 850 obr., a ostatnio na trzecim biegu przy 5000-5500 obr. auto zaczęło przerywać (przy wciśniętym gazie do spodu), po poluzowaniu gazu obroty wróciły do normy - już sam nie wiem czy te kłopoty zaczęły się po wymianie silniczka czy przed też coś było nie tak
Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
Artur
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 18:50, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 11, 2008 09:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 43 Skąd: wawa
Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 10:45
może masz dziure w przewodach paliwowych i waha ucieka, albo zbiornik ma dziurę mogł przeciez jakiś kamien walnąć a na chodniku sladów za bardzo benzyna nie zostawia
silnik krokowy odpowiada m. innymi za ssanie i za regulację obrotow biegu jałowego, a więc ma związek ze spalaniem
No ja rozumiem, za co odpowiada silnik krokowy tylko chodzi mi o to jakie jest powiązanie silniczka z serwem?
[ Dodano: Pon Kwi 14, 2008 12:24 ]
dizzi napisał/a:
może masz dziure w przewodach paliwowych i waha ucieka, albo zbiornik ma dziurę mogł przeciez jakiś kamien walnąć a na chodniku sladów za bardzo benzyna nie zostawia
raczej nie, wygląda na to, że mieszanka jest za bogata, przy odpalaniu go np. trochę kopci.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 16 Skąd: warmińsko mazurskie
Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 12:24
Witaj serwo ma związek z podcisnieniem w układzie w swoim freelanderze miałem coś podobnego serwo było nieszczelne powodowało wzrost spalania wymieniłem na inne pasuje od anglika i jest ok oczywiście za porada Mariusza
hmmm, no to by się zgadzało, również mam zbyt wysokie podciśnienie na kolektorze.
Pojawiają się jednak małe wątpliwości: wygląda na to, że serwo rozszczelniło się już jakiś czas temu (syczenie), a spalanie wzrosło od niedawna, no chyba, że po prostu serwo rozszczelniło sie mocniej (wcześniej nie ściągało przy hamowaniu, tak jak teraz)
No ja rozumiem, za co odpowiada silnik krokowy tylko chodzi mi o to jakie jest powiązanie silniczka z serwem?
no jeśli masz go cały czas na "ssaniu", albo podniesione obroty biegu jałowego to apetyt wzrośnie
jeśli chodzi o servo, to pewnie jeśli jest nieszczelne to wariuje podcśnienie w kolektorze ssącym, a to jest jedna z danych jakie komputer bierze pod uwagę przy regulacji obrotów.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
jeśli chodzi o servo, to pewnie jeśli jest nieszczelne to wariuje podcśnienie w kolektorze ssącym, a to jest jedna z danych jakie komputer bierze pod uwagę przy regulacji obrotów.
...i przy dawkowaniu paliwa pod obciążeniem
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Witam,
serwo wymienione, auto wreszcie zaczęło hamować
Po wymianie ustabilizowały się też obroty i to tyle z dobrych wiadomości
Spalanie nadal na poziomi 15 litrów (wprawdzie zrobiłem dopiero 80 km po wymianie serwa ale ewidentnie widać po wskaźniku, że nic się nie zmieniło) no i zostało jeszcze osłabienie przy około 5000 obr i wciśniętym gazie do deski, jak nieco popuszczę to zaczyna dalej ciągnąć - czy może mieć na takie zachowanie pompa paliwa?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum