Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Silnik chrobocze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Silnik chrobocze
Autor Wiadomość
MirekCz 




Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Gorlice



  Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 07:36   [R45] Silnik chrobocze
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

[ Rover 45 2.0 TDi ] Silnik chrobocze i brak mu siły a jak byłem u kilku elektryków, to potrafią się wpiąć w komputer ale nie ma dojścia do silnika.

Na "oko" ( a raczej ucho) oceniają że może to być spóżniony moment wtryskulub czujnik położenia wału korbowego.

Przepraszam jeżeli jakieśbzdury piszę, ale na mechanice się nie znam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 14, 2011 00:40, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 07:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 07:44   

To że nie potrafią się wpiąć - to nie dziwota. Żeby dostać się do kompa i odczytać wszystkie dane (bez domowych sposobów) należy znaleźć warsztat posiadający TESTBOOK T4 dedykowany do Roverów. Na stronie głównej masz artykuł poświęcony odczytowi błędów zapamiętanych przez kompa - sposobem domowym.
NieTESTBOOKIEM mozna odczytać jedynie kąt wtrysku paliwa za pomocą komputera KTS Boscha - ale zapewne Ty potrzebujesz tego Naszego Roverowskiego


Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Kwi 15, 2008 08:47 ]
Na Twoim miejscu zadzwoniłbym i wybrał się do Krakowa do Pana Midowicza - najbliższy Ciebie Wszechfachman od Roverków.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MirekCz 




Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Gorlice



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 07:57   

Pewnie będę musiał tam się udać.

A najciekawsze jest to że żadna kontrolka mi się nie pali:-(

I pod dużą górę nawet na jedynce mi nie poszedł :-( musiałem się wycofać :-( :shock:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 10:44   

MirekCz napisał/a:
I pod dużą górę nawet na jedynce mi nie poszedł :-( musiałem się wycofać :-( :shock:

Odepnij przepływomierz na początek i spróbuj, czy się dynamika zmieniła.

...a poza tym to POPRAW TEMAT WĄTKU !! DODAJ MODEL SILNIKA I ROCZNIK SAMOCHODU !!
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MirekCz 




Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Gorlice



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 11:05   

ok, ale gdzie on jest?

co jak pisałem nie znam się za bardzo na tym
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 11:11   

MirekCz napisał/a:
ok, ale gdzie on jest?

Po prawej stronie silnika w układzie dolotowym, takie czarne plastikowe "coś" z wtyczką elektryczną.

MirekCz napisał/a:
jak byłem u kilku elektryków, to potrafią się wpiąć w komputer ale nie ma dojścia do silnika.

Jakim sprzętem próbowali się połączyć?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MirekCz 




Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Gorlice



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 11:16   

jakim sprzętem?

hm, nie zwróciłem uwagi ale jedno to było taki duży zielony sprzęt stacjonarny, u innych jakieś walizeczki, a jeden nawet czymś podobnym do przenośnej kasy fiskalnej

w inne funkcje potrafili wejść ale jak w silnik to wyrzucało ich

aha, na początek udaje się wprowadzić go na 5000 obr a potem jak stanie na 4000 to ani o mm nie drgnie
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 12:19   

odpiąłeś ten przepływomierz? wtyczka wygląda tak:

lub coś w tym stylu
 
 
 
MirekCz 




Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Gorlice



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 12:44   

Odpiąłem ale nic nie pomogło :-(
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 12:47   

MirekCz napisał/a:
Na "oko" ( a raczej ucho) oceniają że może to być spóżniony moment wtryskulub czujnik położenia wału korbowego.

Jakby padł czujnik, to auto by nie jeździło w ogóle :roll:
Co do kąta wtrysku to jest do odczytania (jak już pisano) na testerze BOSCH KTS.

Czy turbo działa? Czy węże puchną po dodaniu gazu?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MirekCz 




Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Gorlice



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 12:50   

Turbo działa, na trójce i czwórce nawet dość efektownie, gorzej jak pod górę mam zwolnić do dwójki

a węże nie puchną
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 14:16   

MirekCz napisał/a:
a węże nie puchną

no i odkryłeś usterkę :)
posprawdzaj, czy te węże nie mają gdzieś dziury :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MirekCz 




Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Gorlice



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 15:54   

Niestety to nie to:-(

A odgłos wydaje jak bardzo stary, przejeżdżony diesel. Kiedyś koło mojego bloku przejeżdżał i tak hałasował Ford Transit.

Aha, nie dymi , ani czarnym ani niebieskim dymem
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 15:59   

chrobocze i węże nie puchną oj....., może turbo umiera......
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MirekCz 




Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Gorlice



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:08   

Turbo miałem regenerowane w listopadzie.

Ale turbo jest chyba ok, bo tak jak pisałem na 3 i 4 biegu ma moc! Tak, jakby nic się nie stało, tylko za głośny i przenosi drgania na sprzęgło
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:13   

a czy było grzebane z paskiem na pompie wtryskowej??
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MirekCz 




Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Gorlice



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:27   

A przyzna się kto teraz?

A tak poważnie to nie wiem, ale to stało się nagle. A ostatnio nie miałem jakiejś poważnej naprawy. W zeszłą środę po prostu zaczął szwankować.

Ostatni przeglad miałem w grudniu. Sporo jeżdzę - ok. 2500 km/m-c
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:43   

MirekCz napisał/a:
Niestety to nie to:-(

Czy węże puchną na postoju jak przygazujesz? TAK/NIE?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MirekCz 




Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: Gorlice



Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:45   

NIE

węże nie puchną
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:57   

MirekCz napisał/a:
węże nie puchną

No to ja się przychylam do diagnozy PHJOWI. Z turbiną coś się dzieje.
Ewentualnie poszukaj jeszcze nieszczelności przy wężach turbo.
Posłuchaj też co dokładnie pod maską chrobocze.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Sprzęgło chrobocze.
Ameba Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Lip 08, 2008 07:21
NEOSSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [416 Si] Silnik
DENIZOTAC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lut 13, 2015 20:45
sTERYD
Brak nowych postów [R45] Silnik
hamon11 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Lip 18, 2007 09:53
hamon11
Brak nowych postów [R45 00r 1.6] Silnik
Tanis Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Kwi 11, 2010 17:35
macikd
Brak nowych postów [MG ZS] zatarty silnik
Pinni3 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 31 Czw Mar 10, 2011 08:47
Pinni3



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink