[R45] Silnik chrobocze
Autor
Wiadomość
MirekCz
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 15 Skąd: Gorlice
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 07:36 [R45] Silnik chrobocze
Typ : IDT Rodzaj silnika : diesel Pojemnosc silnika : 2.0 Rok produkcji : 2001
[ Rover 45 2.0 TDi ] Silnik chrobocze i brak mu siły a jak byłem u kilku elektryków, to potrafią się wpiąć w komputer ale nie ma dojścia do silnika.
Na "oko" ( a raczej ucho) oceniają że może to być spóżniony moment wtryskulub czujnik położenia wału korbowego.
Przepraszam jeżeli jakieśbzdury piszę, ale na mechanice się nie znam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 14, 2011 00:40, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 07:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
String
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 07:44
To że nie potrafią się wpiąć - to nie dziwota. Żeby dostać się do kompa i odczytać wszystkie dane (bez domowych sposobów) należy znaleźć warsztat posiadający TESTBOOK T4 dedykowany do Roverów. Na stronie głównej masz artykuł poświęcony odczytowi błędów zapamiętanych przez kompa - sposobem domowym.
NieTESTBOOKIEM mozna odczytać jedynie kąt wtrysku paliwa za pomocą komputera KTS Boscha - ale zapewne Ty potrzebujesz tego Naszego Roverowskiego
Pozdrawiam
[ Dodano : Wto Kwi 15, 2008 08:47 ]
Na Twoim miejscu zadzwoniłbym i wybrał się do Krakowa do Pana Midowicza - najbliższy Ciebie Wszechfachman od Roverków.
_________________.: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
MirekCz
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 15 Skąd: Gorlice
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 07:57
Pewnie będę musiał tam się udać.
A najciekawsze jest to że żadna kontrolka mi się nie pali:-(
I pod dużą górę nawet na jedynce mi nie poszedł :-( musiałem się wycofać :-(
piter34
Pomógł: 775 razy Dołączył: 06 Sie 2003 Posty: 7421 Skąd: Kraków Rover 800
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 10:44
MirekCz napisał/a: I pod dużą górę nawet na jedynce mi nie poszedł :-( musiałem się wycofać :-(
Odepnij przepływomierz na początek i spróbuj, czy się dynamika zmieniła.
...a poza tym to POPRAW TEMAT WĄTKU DODAJ MODEL SILNIKA I ROCZNIK SAMOCHODU
_________________Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
MirekCz
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 15 Skąd: Gorlice
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 11:05
ok, ale gdzie on jest?
co jak pisałem nie znam się za bardzo na tym
piter34
Pomógł: 775 razy Dołączył: 06 Sie 2003 Posty: 7421 Skąd: Kraków Rover 800
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 11:11
MirekCz napisał/a: ok, ale gdzie on jest?
Po prawej stronie silnika w układzie dolotowym, takie czarne plastikowe "coś" z wtyczką elektryczną.
MirekCz napisał/a: jak byłem u kilku elektryków, to potrafią się wpiąć w komputer ale nie ma dojścia do silnika.
Jakim sprzętem próbowali się połączyć?
_________________Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
MirekCz
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 15 Skąd: Gorlice
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 11:16
jakim sprzętem?
hm, nie zwróciłem uwagi ale jedno to było taki duży zielony sprzęt stacjonarny, u innych jakieś walizeczki, a jeden nawet czymś podobnym do przenośnej kasy fiskalnej
w inne funkcje potrafili wejść ale jak w silnik to wyrzucało ich
aha, na początek udaje się wprowadzić go na 5000 obr a potem jak stanie na 4000 to ani o mm nie drgnie
pgrad
Pomógł: 22 razy Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 499 Skąd: Łódź MG ZR
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 12:19
odpiąłeś ten przepływomierz? wtyczka wygląda tak:
lub coś w tym stylu
MirekCz
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 15 Skąd: Gorlice
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 12:44
Odpiąłem ale nic nie pomogło :-(
piter34
Pomógł: 775 razy Dołączył: 06 Sie 2003 Posty: 7421 Skąd: Kraków Rover 800
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 12:47
MirekCz napisał/a: Na "oko" ( a raczej ucho) oceniają że może to być spóżniony moment wtryskulub czujnik położenia wału korbowego.
Jakby padł czujnik, to auto by nie jeździło w ogóle
Co do kąta wtrysku to jest do odczytania (jak już pisano) na testerze BOSCH KTS.
Czy turbo działa? Czy węże puchną po dodaniu gazu?
_________________Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
MirekCz
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 15 Skąd: Gorlice
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 12:50
Turbo działa, na trójce i czwórce nawet dość efektownie, gorzej jak pod górę mam zwolnić do dwójki
a węże nie puchną
sTERYD
Klubowicz
Pomógł: 1131 razy Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 10926 Skąd: ZGL / szczecin
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 14:16
MirekCz napisał/a: a węże nie puchną
no i odkryłeś usterkę
posprawdzaj, czy te węże nie mają gdzieś dziury
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
MirekCz
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 15 Skąd: Gorlice
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 15:54
Niestety to nie to:-(
A odgłos wydaje jak bardzo stary, przejeżdżony diesel. Kiedyś koło mojego bloku przejeżdżał i tak hałasował Ford Transit.
Aha, nie dymi , ani czarnym ani niebieskim dymem
PHJOWI
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 15:59
chrobocze i węże nie puchną oj....., może turbo umiera......
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
MirekCz
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 15 Skąd: Gorlice
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:08
Turbo miałem regenerowane w listopadzie.
Ale turbo jest chyba ok, bo tak jak pisałem na 3 i 4 biegu ma moc! Tak, jakby nic się nie stało, tylko za głośny i przenosi drgania na sprzęgło
PHJOWI
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:13
a czy było grzebane z paskiem na pompie wtryskowej??
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
MirekCz
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 15 Skąd: Gorlice
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:27
A przyzna się kto teraz?
A tak poważnie to nie wiem, ale to stało się nagle. A ostatnio nie miałem jakiejś poważnej naprawy. W zeszłą środę po prostu zaczął szwankować.
Ostatni przeglad miałem w grudniu. Sporo jeżdzę - ok. 2500 km/m-c
piter34
Pomógł: 775 razy Dołączył: 06 Sie 2003 Posty: 7421 Skąd: Kraków Rover 800
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:43
MirekCz napisał/a: Niestety to nie to:-(
Czy węże puchną na postoju jak przygazujesz? TAK/NIE?
_________________Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
MirekCz
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 15 Skąd: Gorlice
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:45
NIE
węże nie puchną
piter34
Pomógł: 775 razy Dołączył: 06 Sie 2003 Posty: 7421 Skąd: Kraków Rover 800
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 16:57
MirekCz napisał/a: węże nie puchną
No to ja się przychylam do diagnozy PHJOWI. Z turbiną coś się dzieje.
Ewentualnie poszukaj jeszcze nieszczelności przy wężach turbo.
Posłuchaj też co dokładnie pod maską chrobocze.
_________________Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum