Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Kupiłem niedawno Rover 45 TD z 2003 roku.
Wszystkich posiadających wiedzę na temat tego modelu lub właścicieli takich aut proszę o pomoc w eksploatacji.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 22:04, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 05:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 06:27
Myślę że jak wrzucisz w szukajkę na forum "Rover 45" to wyskoczy Ci milion tematów, na podstawie których będziesz wiedział co i jak.
Użytkowanie chyba rozpocząłeś standardowo? Wymiana płynów ustrojowych, filtrów itp.
Pamietaj także o tym żeby nie wyłączać od razu po skończeniu jazdy silnika - bo Twoja turbina nie lubi takich zabiegów. Zawsze po skończeniu jazdy poczekaj chwilę zanim zgasisz silnik.
W dieslu wymieniaj olej, filtry co 10 tysięcy kilometrów.
A przede wszystkim czytaj, czytaj i czytaj.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
witaj,
Przez ostatnie 3 lata miałem 416 Si z silnikiem 1,6 i już sam fakt że teraz to TD moje podejście do eksploatacji powinno ulec zmianie.
Odnośnie płynów.......
Już na samym początku natrafiłem na drobny problem.
W 416 płyn wspomagania to Dexron II.
Na stacji diagnostycznej podali że do tego powinienem używać Dexron III, natomist z tego forum "piter34", facet który jest w temacie podał Dexron IID
Nawet ta informacja że nie powinienem gasić od razu auta była dla mnie zaskoczeniem.
Wniosek.....każda rada jest mi potrzebna !
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 07:40
Co do Dexrona - NA PEWNO Dexron IID - ja sam używam najtańszego Orlenowskiego Hipola zgodnego ze standardem Dexron IID.
Co do nie gaszenia samochodu: użytkowanie benzyny pod tym względem różni się znacznie od diesla, bo doszło Ci teraz 11 przykazanie: Czcij turbinę swoją Czczenie odznacza się tym, że diesel ma turbinę, która potrzebuje być wychłodzona - a że chłodzi się olejem - więc musi silnik kilkadziesiąt sekund po trasie pochodzić na wolnych obrotach.
Nie przestrzeganie tej zasady grozi Ci śmiercią turbo. Cena nowej turbiny Garretta zaczyna się od 1900 PLN NETTO (dużo prawda?) lub regeneracja - mnie wyniosła 1100 PLN (tez niemało).
Jak wspomniałem - olej, filtry powietrza (to bardzo ważne) i oleju wymieniać co 10 tysięcy kilometrów.
Pozdrówka
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 298 Skąd: Nowa Sól/Wrocław
Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 14:13
--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
makusz8 jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji w swoim pierwszym poście) ...
... a wystarczyło przeczytać TO
--------------------------------------------------
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Muszę kupic dojazdówkę lub zapasowe i znam rozstaw śrub 4 x 100.
Ale średnica otworu centrujacego jest także potrzebna.
Gdzie ją znaleźć ?
jak dobrać kolo na podstawie parametrów ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum