Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 12:24 [Freelander] Problem po wymianie uszczelki głowicy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
[ LandRover Freelander 1.8 16v 1998r ]
Na wstępie witam wszystkich
Mój problem związany jest z silnikiem ROver'a k18.
Po wymianie uszcz. pod głowicą układ wodny zapowietrza się. Dokładniej po zalaniu silnika wodą i rozgrzaniu go (jakieś 15 min) jest wszystko ok. Dobiero jak włączą się wentylatory układ sie zapowietrza.Wąż górny od chłodnicy wypełnia sie powietrzem a z cienkiego przewodu od zbiorniczka wydobywa się para wodna. Po przegazowaniu z tłumików wylewa sie woda i to w ilościach większych niż po zwykłym skraplaniu spalin.
Wegług mnie to pięknięta głowica albo uszczelka pod głowicą. Dodam,że wymieniam już drugi raz uszczelkę. Głowica została sprawdzona i splanowana. Zastosowałem drugi typ uszczelki i nową uszcz pod kolekt.ssący. nowę śruby i wymieniłem termostat i korek zbiorniczka. Przeczyściłem chłodnicę po wszcześniejszym zmnieszaniu sie oleju z płynem.
Ja już nie mam pomysłów i proszę Was o pomoc
Teraz myśle nad nowym silnikiem.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 19:13, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 12:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czyli tak:
- głowica równa i szczelna
- chłodnica przeczyszczona. Drożna??
- nowy termostat
- nowy korek zbiorniczka. Sprawny? Sprawdzałeś?
- nowa uszczelka głowicy
- nowa uszczelka kolektora ssącego
- nowe śruby. Dokręcone prawidłowym momentem i w prawidłowej kolejności?
- czy układ był odpowietrzany po zalaniu płynem?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 15:20
ciężko stwierdzić ale jeśli są takie objawy lub też śruby po tygodniu są lużne to raczej to, w jego przypadku sprawdził bym teraz dokręcenie głowicy czy śruby czasami nie są lużnawe
[ Dodano: Czw Kwi 17, 2008 16:23 ]
z reguły do wymiany jak kiedyś już coś było robione a np, nie było dociągane wg schematu, ale auto odnotowało drugi HGF, jak ja robie u siebie to przeważnie auto przychodzą albo rozgzebane już przez innych albo też po laikach mechaniorach co dociągają rurą a nie kluczem
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Otóż nie sprawdzałem tej magistrali, bo to wiązało by się z rozkręcaniem dołu silnika.
Powiem tak pierwszym razem,gdy miałem ten problem z powietrzem w układzie, to postanowiłem dokręcić głowicę jeszcze raz (wiem nie powinno się tego robić) To w jakiś sposób pomogło bo układ zapowietrzał się troszkę póżniej. Druga sprawa to,że szlifierz mówił coś o tym, ze głowica była bardzo krzywa i to zwłaszcza przy otworach na śruby.
Panowie pytanie czy to może być faktycznie ta magistrala? W jaki sposób gwint w magistrali moze być uszkodzony (sruby dokręcały sie bez najmniejszych problemów)?
Witam!
wiem że już trochę czasu minęło ale mam podobny problem i może udało Ci się go usunąć może coś poradzisz. A przyczyną może być tez wirnik na pompie połamany i nie kręci dobrze wody co skutkuje słabą cyrkulacją płynu chłodniczego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum