Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !
Autor Wiadomość
100procentt 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 21
Skąd: Biłgoraj



Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 15:32   [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !

Można powiedzieć ze dzisiaj tata oficjalnie powiedział że roverek jest mój :P dostanę go jak zdam 21 maja prawko....może za pierwszym :) oby ;P tata ma ochotę na jakiegoś Land Rovera...samochód posiada od nowości był wymieniany w nim tylko alternator (jak wszyscy wiem rocznik 98 złe umiejscowienie alternatora...woda chlapie...jest to rocznik 98 listopad...od 99 już montowali alternatory wyżej) Teraz trochę o moim problemie...przy prędkości 40 i większej trzęsie przy hamowaniu....trochę kierownicą i całym samochodzikiem.....klocki od nowości były wymieniane tylko raz tarcze są od nowości te same....może mi podpowiecie co wymienić i jakich firm....coś może na allegro? może ktoś już wymieniał i ma doświadczenie??

Pozdrawiam Michał
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 15:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 15:38   

Musisz sprawdzić stan tarcz hamulcowych, bo prawdopodobnie one są odpowiedzialne za zjawisko bicia przy hamowaniu.

Ogólnie ściągnij koła, zobacz jak wyglądają klocki i zmierz grubość tarcz. Zobacz czy nie są zwichrowane.

Jeżeli zamierzasz wymieniać cokolwiek z układu hamulcowego, polecam osprzęt firmy ATE. Ceny znajdziesz np. tu: www.tomateam.pl
_________________
pozdrawiam Skiba
Ostatnio zmieniony przez Skiba Sro Kwi 16, 2008 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dominikgr 




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 99
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 15:39   

A czy za bicie mogą odpowiadać zużyte przednie amortyzatory ?
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 15:41   

dominikgr napisał/a:
A czy za bicie mogą odpowiadać zużyte przednie amortyzatory ?


Mogą, tak samo jak końcówki drążków i inne elementy ukł. zawieszenia. Tylko, że wówczas wg mnie bicie, drżenia powinny występować cały czas, a nie tylko podczas hamowania.

Ogólnie wg mnie warto sprawdzić zawieszenie (drżenia, bujanie autem, trzęsienie) i ukł. hamulcowy (np. bicie podczas hamowania) + wyważenie kół i geometria.

Koszty sprawdzenia nie wielkie, człowiek zrobi raz, ma pewność i spokój na długi czas.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 15:50   

Mój żywioł :mrgreen:

Myślę, że tarcze są już zużyte a nowe klocki zwyczajnie je dobiły. Załóż nowe tarcze a klocki powinny być nieco wyrównane do takiego stanu jakby nigdy nie były używane. Nie mówię tu oczywiście o ich grubości :cool: I przez 200 km hamowanie pulsacyjne, nie dłuższe niż 3 sekundy, bez użycia ABS.

Warto również przeprowadzić konserwację zacisków i okolic a przy zakładaniu nowych tarcz uczulam na czystość płaszczyzny przylegania piasty do tarczy. Musi być tak czysta, że mucha jak usiądzie to ma się poślizgnąć i nogę złamać.

I właśnie od tego wszystkiego bym zaczął a geometrię zostawił na okazję ewentualnej wymiany tulejek.

A co do samych części to jeśli chodzi o tarcze - ja mam Brembo, inni ATE. Klocki również i ATE jak również Ferrodo. Odnośnie klocków ja preferuję te które szybciej się ścierają. Do spokojnego stylu jazdy w zupełności wystarczą.

Pozdrawiam
 
 
general_p 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 71
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 17:47   Re: [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !

100procentt napisał/a:
Można powiedzieć ze dzisiaj tata oficjalnie powiedział że roverek jest mój :P dostanę go jak zdam 21 maja prawko....może za pierwszym :) oby ;P tata ma ochotę na jakiegoś Land Rovera...samochód posiada od nowości był wymieniany w nim tylko alternator (jak wszyscy wiem rocznik 98 złe umiejscowienie alternatora...woda chlapie...jest to rocznik 98 listopad...od 99 już montowali alternatory wyżej) Teraz trochę o moim problemie...przy prędkości 40 i większej trzęsie przy hamowaniu....trochę kierownicą i całym samochodzikiem.....klocki od nowości były wymieniane tylko raz tarcze są od nowości te same....może mi podpowiecie co wymienić i jakich firm....coś może na allegro? może ktoś już wymieniał i ma doświadczenie??

Jak nic tarcze hamulcowe. w poprzednim moim samochodzie też biło przy hamowaniu. Myślałem, ze to amory czy inny c... pojechałem na warsztat i okazało się, że jeździłem praktycznie bez klocków hamulcowych (miesiąc wcześniej w innym warsztacie oglądali i mówili mi, że jeszcze mogą być). Efekt (jeździłem tak prawie miesiąc) kompletnie zniszczone tarcze i wybite łożyska i wyrobione piasty.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 10:37   

100procentt napisał/a:
jak wszyscy wiem rocznik 98 złe umiejscowienie alternatora...woda chlapie...jest to rocznik 98 listopad...od 99 już montowali alternatory wyżej)

Nie :P
Alternatory były montowane wyżej, jeśli była klimatyzacja. Każdy R200 bez klimy ma alternator w "tym" felernym miejscu. :???:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
100procentt 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 21
Skąd: Biłgoraj



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 11:48   Re: [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !

general_p napisał/a:
Efekt (jeździłem tak prawie miesiąc) kompletnie zniszczone tarcze i wybite łożyska i wyrobione piasty.


yyy...mój tata jeździł tak pół roku, chce mieć sprawny samochód. Myślicie że oprócz tarcz i klocków trzeba będzie wymienić łożyska i piasty?? Będę to sam wymieniał....patrzyłem klocki i tarcze(tarcze brać pełne??) ATE 400zł...pchać się w ATE czy coś tańszego??
 
 
 
roverfun 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 12:00   

U mnie to samo, trzęsie, mechanik mowil ze mam tarcze proste, juz sam nie wiem;)
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 13:06   Re: [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !

100procentt napisał/a:

yyy...mój tata jeździł tak pół roku, chce mieć sprawny samochód. Myślicie że oprócz tarcz i klocków trzeba będzie wymienić łożyska i piasty?? Będę to sam wymieniał....patrzyłem klocki i tarcze(tarcze brać pełne??) ATE 400zł...pchać się w ATE czy coś tańszego??



Komplet Brembo wentylowane ( ale musisz mieć zaciski do takich ) lub lite + klocki Ferrodo Premier - 295 złotych. Łożysk nie zmieniaj, piast również. Łożyska huczą a krzywa piasta daje telepanie również podczas szybkiej jazdy.


roverfun napisał/a:
U mnie to samo, trzęsie, mechanik mowil ze mam tarcze proste, juz sam nie wiem;)


Zmierzył je? Po drugie krzywa ale zimna tarcza ma mniejsze odkształcenia. Jak się rozgrzeje bicie się zwiększa. Proponuję również sprawdzić czy zaciski pracują prawidłowo, nie klinują się w nich klocki ( muszą płynnie się poruszać od/do tarczy).

Jeśli zmieniałeś łożyska lub przy innej okazji były zdejmowane tarcze - odkręć je i czyszczenie płaszczyzny piasty na błysk.

Warto również zainteresować się tylnymi hamulcami. Niesprawne również mają wpływ na "telepanie" Albo są samą w sobie przyczyną albo przednie, przegrzewane tarcze są skutkiem złych/bardzo słabych tylnych.
 
 
100procentt 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 21
Skąd: Biłgoraj



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 14:34   Re: [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !

Dzenson napisał/a:

Komplet Brembo wentylowane ( ale musisz mieć zaciski do takich ) lub lite + klocki Ferrodo Premier - 295 złotych.

Chyba kupie taki zestawik, widziałem Twojego wcześniejszego posta i widzę ze też masz taki i 100% zadowolenia. Tylko teraz czy do mojego roverka mogę wstawić wentylowane, poszukam gdzieś może znajde...
 
 
 
roverfun 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 14:38   

Dzenson , bębny były na tyle przeglądane - u mnie są ok - to chyba tarcze moga byc krzywe.. bo nie mierzyl ich raczej - powinein zdac wymiary czy sa w katalogu jakims?
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 14:42   

gołym okiem krzywej tarczy nie zobaczysz
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 07:55   

PHJOWI napisał/a:
gołym okiem krzywej tarczy nie zobaczysz


A okiem ubranym :mrgreen: ?? ??

Panowie a co ze mną ja mam tarcze nie wentylowane :neutral: i nie wiem jaki zestawik kupić, mam zamiar wymienić płyn, tarcze i klocki tylko nigdzie nie mogę znaleźć niewentylowanych brembo :mad: jeśli nie brembo to co polecacie i gdzie kupić?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 08:04   

Kozik napisał/a:
jeśli nie brembo to co polecacie i gdzie kupić?

ATE u Tomiego lub np w intercars ;) + dobry płyn :mrgreen: DOT4 :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 08:09   

Miałem w poprzednim 200 trzęsienie podczas hamowania, ale nie całym autem, kupil ode mnie rav1984 wymieniał końcówki drążków i może bicie zniknęło, trza by go zapytać.
Tarcze wymieniałem, nic nie pomogło.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 09:06   

Brt napisał/a:
ATE u Tomiego lub np w intercars + dobry płyn DOT4


Dzięki wierzyłem w Ciebie :mrgreen: Wyrocznio :wink: myślałem o płynie ferodo dot5.1 czy nie jest konieczny?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 09:35   

o płynie 5.1 było już coś. chyba dokładnie to, że w sumie nie odczujesz różnicy a szybciej chłonie wodę i przez to sie szybciej hmm "zużywa" wiec moim zdaniem nie ma takiej potrzeby (chociaż sam takim zalałem układ :lol: ale raczej przez przypadek ;) )

Kozik napisał/a:
Wyrocznio ;)
eeetam duuuuużżżżooo wiedzy mi brakuje jeszcze :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 '98 2.0 SDi] Drży kierownica przy hamowaniu i...
Yassu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Wto Cze 09, 2009 13:50
Gość
Brak nowych postów [r200] Ściąganie w prawo przy hamowaniu
tomo63 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Gru 01, 2011 05:06
EMERYT19
Brak nowych postów [R200] Dziwne odgłosy przy hamowaniu
plemaster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Lut 11, 2011 11:17
plemaster
Brak nowych postów [200 sdi] Buczenie przy hamowaniu
plemaster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Gru 27, 2010 09:19
plemaster



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink