to norma, możesz spróbować wstawić jakiś większy kondensator w przewody przed samym radiem ale to gra nie warta świeczki. sprawdź napięcie na akumulatorze bo być może jest niedoładowany. lepsze radia mają takie zabezpieczenie, że jak napięcie spada poniżej jakiegoś progu to się wyłączają. moim zdaniem jedynie wymiana na akumulator żelowy - o duuuużo większym prądzie rozruchu załatwi sprawę. moja rada - jeżeli nie chcesz marnować kasy to sprawdź poziom naładowania aku i czy klemy nie są luźne.
kolego daj grubsze kable zasilajace to powinno pomoc, ja w fiescie zrobilem taki zabieg przy clarionie i pomoglo. Wkladanie kondensatora lub wymiana aku jest bez sensu...
Poza tym kto daje żelowy do normalnego auta??
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
a co mu dadzą grubsze kable z aku do radia jeżeli ma na nich spadek rzędu 0.2V przy impulsie basu z vol na max a na aku przy kręceniu rozrusznikiem ma spadek ponad 2V przecież to nie radio ciągnie większy prąd podczas rozruchu silnika i nie na kablach do nich następuje spadek. chyba, że są one przekroju 0,00001mm2 i przy napięciu na aku 12V na radio ma dużo dużo mniej - w co baaaaaardzo wątpię. prawo ohma się kłania. ja bym w ogóle nic nie robił na twoim miejscu.
poklucil bym się z toba... Tym bardziej ze sam zmieniając kable ze standardowych na 2,5mm kw zauwazylem roznice. NIe jest to kosztowa zamiana a napewno wyjdzie na lepsze. Zauwazajac ze kable orginalne do radia ktore w serii ma 4x 5w sa cieniutkie.
Z tym jest jak z kablami do wzmaka. Kolega tutaj z forum ma wzmak 300w rms i dziwi sie, że mu swiatla przygasaja przy 10mm kw kablach... I kondensator nie pomaga..
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
najprościej - niech weźmie jakiś najprostszy multimetr i sprawdzi napięcie na aku i na włączonym radiu (na full). jeżeli nie będzie znacznej różnicy to nie widzę sensu zmieniać przy braku zakłóceń. wyświetlacz radia przygasa przy podbiciach basu?? swoją drogą wymiana kabli na grubsze nigdy nie zaszkodzi ale po co robić jeżeli to nie pomoże (kabel 4mm2 plus oprawka bezpiecznika to przynajmniej 20zł + męczarnia przy przeciąganiu przez grodź silnika i pajęczyna pod maską). sprawdź też napięcie na aku podczas rozruchu - jak spada poniżej 10V to wymiana kabli na pewno nie pomoże na wyłączanie się radia.
kondensator nie pomaga bo pewnie kupił jakieś automatyczne g......o ze stykami o powierzchni 2mm2. moim zdaniem wymiana kabli na grubsze w opisanym przez Ciebie przypadku nic nie pomoże - u mnie siedzi 35mm2 i bez kondensatora światła mrugały przy starym aku jak stroboskop.
Ostatnio zmieniony przez marekpodcz Pią Kwi 18, 2008 13:47, w całości zmieniany 2 razy
Panowie, wyluzujcie
W przypadku radia TAK MA BYĆ - po 1. oszczędność A dla rozruchu; po 2. zabezpieczenie radia przed ew. uszkodzeniami.
Nie tylko w Roverkach tak jest
Poza sytuacja rozruchu silnika wszystko z radiem jest git, nic nie miga ,ani swiatla ani wyswietlacz.
Wg mnie sprawa jest prosta - wina akumulatora - wystepuje zbyt duzy spadek napiecia i prawdopodobne zabezpieczenie radia je wylacza.
Zastanawia mnie natomiast fakt czy jesli wymienie swoj stary aku na nowy/ ew odrobine wiekszy to zniweluje to spadek nap. czy tez jest to efekt nie do wyeliminowania?
no przeszkadza troche bo jak sobie na postoju slucham muzy i za chwile odpalam auto to radio sie sklada , rozklada, na nowo skanuje plyte i dopiero po chwili wraca muza...
Wg mnie sprawa jest prosta - wina akumulatora - wystepuje zbyt duzy spadek napiecia i prawdopodobne zabezpieczenie radia je wylacza.
Jak podłączysz dodatkowy(e) aku kablami, spadku przy rozruchu już takiego nie będzie a radio też się wyłączy
Zauważcie, że jak aku jest kiepski i siada napięcie, to radyjko gubi ustawienia, a u Ciebie nic takiego nie ma miejsca, prawda?
[ Dodano: Pią Kwi 18, 2008 20:43 ]
tomaszo81 napisał/a:
no przeszkadza troche bo jak sobie na postoju slucham muzy i za chwile odpalam auto to radio sie sklada , rozklada, na nowo skanuje plyte i dopiero po chwili wraca muza...
W takiej sytuacji to może być wkurzające, rozumiem
Obawiam się, że bez wykonania osobnej instalacji do radia od aku (bezpośrednio, tylko z bezpiecznikiem), nic na to nie poradzisz
wyróżnijmy w tym przypadku 2 napięcia progowe:
1. ok 11V poniżej którego radio wyłącza się
2. poniżej 10V (nie wiem ile ale tyle ile potrzeba aby wyłączyła się pamięć RAM w radyjku)
moim zdaniem osobny aku oddalony kilkoma metrami od oryginalnego nie będzie miał takiego spadku aby wyłączyć radio - z 2 przyczyn: 1. oddawany ładunek będzie teraz mniejszy dla każdego aku; 2. oryginalny aku zadziała jak bufor (bo będzie bliżej obciążenia podczas rozruchu) przez co dodatkowy nie będzie tak obciążony. tak czy siak jakbym spotkał kogoś kto do radia dokupił specjalnie drugi akumulator to bym z nim raczej nie rozmawiał.
moje rady na dziś (wykonuj kolejno w razie jakby kolejne nie dały rezultatu)
1. doładuj akumulator (do napięcia co najmniej 12,5V) i sprawdź a potem wybadaj przy jakim napięciu zaczyna się wyłączać i zawczasu doładowuj.
2. podmień aku na nowszy kolegi
3. sprawdź napięcie na kablach przy samym radiu (włączonym na full) jeżeli jest sporo mniejsze od tego na aku pociągnij kable 4mm2 od samego aku.
4. zamontuj spory kondzior przy radiu (rzędu mili faradów) (+ w kabel plusowy - w kabel minusowy) (nie pomyl bo będzie dym i płacz i szpital)
Po rozruchu radyjko wraca do odtwarzania utworu z przed rozruchu i zadne ustawienia nie sa tracone.
a co do dodatkowego aku to co prawda jest to troche maniakalny pomysl fakt.
Nie trzeba by stosowac jednak dodatkowego alternatora a podłączyć równolegle do oryginalnego. Przy radyjku jednak należało by oddzielić radyjko i dodatkowy aku od oryginalnego diodami aby przy rozruchu nie była wysysana energia z dodatkowego aku.
jest jeszcze jedna mozliwosc
samochod ma taka instalacje, ze w momencie rozruchu odlacza niektore obwody elektryczne
np. swiatla mijania i inne
tak maja np. Poldki plusy, Volvo 850
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum