"Czek engine" sygnalizuje błąd a testerem odczytuję :
-P0170 Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa (blok cyl.1)
-Krótkoterm. kor. mieszanki B1S1 0%
-Krótkoterm. kor. mieszanki B1S2 99%
-Status systemu paliwow.1 Pętla otwarta-błąd
-P0001 Obwód sterowania regulatora ilości paliwa-otwarty obwód
-Napięcie sondy 02B1S1 0,0V
-Napięcie sondy 02B1S2 0.8V
Wtryskiwacze podmieniłem sądząc że są pozapychane -bez rezultatu.
Teraz podejrzewam sondy (może się mylę) jako że obwód sterowania pozostaje otwarty
Do roverkowiczów się zwracam z prośbą o radę - co w tym samochodzie wymienić?
Jeśli jest to rzeczywiście sonda, to o którą chodzi, tą przy silniku czy pod siedzeniem.
Z góry podziękowania i pozdrawiam JS.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pią Maj 23, 2008 13:06, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 19:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rzecz w tym, że nie ma żadnych objawów poza sygnalizacją ze strony lampki silnika "czek engine". To mnie skłoniło do zakupu testera (z tych tanich chińskich). Początkowo lampka
zapalała się i w odstępach kilku, może kilkunastu dni gasła, teraz pali się w sposób ciągły.
Zwracam się do doświadczenia roverkowiczów i pozdrawiam.
Dokładnie, napis KONIECZNIE co kupiłeś. Odkąd mam mojego R zastanawiam się jakim testerem odczytać ewentualne błędy. Nie żeby coś się działo (może po za sporym spalaniem)... z ciekawości
irm> Mari
street >Kamienska 35
locality> Koleczkowo
zip code>84-207
country> Poland
Tel>0048586760267
Fax>0048586762903
Email> mari007@wp.pl www.mari.pl www.obd-2.pl
Kupiłem DOMINATORA za 299zł (są inne tańsze też z polskim językiem np. za 245 zł) kupiłem gdyż w servisie samochód mi sprawdzono i niczego nie stwierdzono ( jedynie skasowali mi sygnał błędu - który za pare dni się pojawił i 100zł)
Tester (OBDII-chiński, w języku polskim) spełnia między innymi normy ISO i ogólnie mi się dość podoba. Przy sondzie lambda jest informacja, że funkcję sprawdzania sond ma niedostępną (może tylko w R25) ale to jest zmyłka gdyż dalej o działaniu sond można dowiedzieć się sporo .
Osobną kwestią jest doświadczenie warsztatowe, interpretacja odczytów, i dalej na ich podstawie podejmowanie decyzji, za które już się płaci.
Znalazłem go na ALLEGRO
Tyle o testerze.
Przy okazji uzupełniam moje poprzednie odczyty gdyż jeszcze dziś pobawiłem się testerem dłużej.
Otóż jak testuję swój silnik od zimnego do gorącego (do uruchomienia wentylatora ) to okazuje się, że powyższe odczyty nie są constans, zmieniają się.
Np. status systemu paliwa-petla otwarta(błąd) zmieniał się na pętlę zamkniętą i nie stwierdziłem tu jakiejś prawidłowości w czasie.
Napięcia na sondach oraz krótkoterminowe korekty mieszanki w % też ulegały znacznym zmianom, co podważyło moje poprzednie przekonanie odnośnie wadliwosci działania sond.
Teraz sądzę że płata tu figle jakis drobiazg- jakieś zaciecia lub t.p.
Połączenia elektryczne są sztywne i budzą zaufanie - miernikiem się jeszcze nie pofatygowałm.
Pomimo to zamówiłem sobie sondy na Allegro, wstawię je i co do sond będzie jasność- tak czy inaczej kiedyś się przydadzą.
Napięcia obu sond przy nagrzewaniu silnika i silniku gorącym (w międzyczasie przy przegazówkach) dochodzą chwilami do 1,2V ale na B1S1 najczęściej jednak jest zero.
Po założeniu sond nowych - o efektach dam znać.
Zauważyłem, że koledzy pytają o opisy kodów błędów, może komuś przyda się strona jak niżej, na którą natrafiłem:
http://www.obd-2.biz/obd2.php?plik=PL
Zastępuje dość drogie podręczniki.
( z niej wynika, że w moim przypadku - P0170 to będzie jednak sonda )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum