Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Mam problem ze wskaźnikiem paliwa, pokazuje za dużo paliwa przez co nie raz już musiałem dojeżdzać na stacje na oparach. Cięzko wyczuć ile tego paliwa jest.
Odkąd kupiłem samochód kotrolka rezerwy nie zaświeciła się ani razu.
Co może być przyczyną ?
Szukać usterki w samych zegarach (może ktoś majstrował przy przebiegu i to efekt uboczny?) czy może wymienić pływak w baku ? Może być jeszcze jakaś przyczyna ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 00:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 02, 2008 19:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wskazówka na wskaźniku dochodziła do zera gdy brakło już paliwa?
U mnie kontrolka zapala już się tak ze 2-3mm przed zerem, i mogę spokojnie pojeździć jeszcze 150km.
Sprawdzałeś samą żaróweczkę czy nie jest czasem spalona, albo coś nie kontaktuje na złączach.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 82 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Maj 03, 2008 07:18
cz58y napisał/a:
Wskazówka na wskaźniku dochodziła do zera gdy brakło już paliwa?
U mnie kontrolka zapala już się tak ze 2-3mm przed zerem, i mogę spokojnie pojeździć jeszcze 150km.
No właśnie chodzi o to, że wskazówka była jeszcze jakieś 3 mm przed zerem.
Albo inaczej, zalałem 25-30 litrów do baku, już dokładnie nie pamiętam a wskaźnik pokazywał full.
kolego w 600 jest właśnie taki mały problem pływak z miernikiem poziomu paliwa lubi się podwieszać znajduje się on w zbiorniku pod tylnią kanapą na przejściu kanapy i kufra odkreć tam 3 śróby wypnij wtyczkę odkręć właz ( postukująć w zaczepy srubokrętem i młotkiem) wyciągnij cały pływak i zobacz w jakim on zakresie pracuje czy nie ma w pewnym momencie oporu. Tylko uważaj i nie pal fajek
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 82 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Maj 03, 2008 08:45
RafałG napisał/a:
kolego w 600 jest właśnie taki mały problem pływak z miernikiem poziomu paliwa lubi się podwieszać znajduje się on w zbiorniku pod tylnią kanapą na przejściu kanapy i kufra odkreć tam 3 śróby wypnij wtyczkę odkręć właz ( postukująć w zaczepy srubokrętem i młotkiem) wyciągnij cały pływak i zobacz w jakim on zakresie pracuje czy nie ma w pewnym momencie oporu. Tylko uważaj i nie pal fajek
To znaczy gdzie te śróby mam wykręcić ? Musze ściągnąc tylną kanape, tak ?
wyjąć dywanik z bagażnika opuścić oparcie, jak stoisz przodem i patrzysz się do bagażnika jest tam taki włazik do baku po prawej stronie odkręcasz 3 śróby i pokrywkę i jesteś w baku.
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Ty masz tam jakiś subwofer i chyba masz nie składane tylnie siedzenie pierwszy raz się z tym spotkałem ale jednak możliwe musisz zdjąć oparcie siedzenia tylniego i odkręcić subwofer pod nim jest owe wejście do zbiornika wypnij wtyczkę i pobijaj pierścień młotkiem zapięty jest na 3 kły no chyba że masz tam jakieś inne cudo.
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Maj 03, 2008 11:46
Ja u siebie w 400 tez niedługo będę wyciągał ten czujnik ze zbiornika, bo mi nie świeci rezerwa - mimo że żarówka jest OK. Znajomy mechanik ostrzegł mnie żeby bardzo uważać przy odkręcaniu czujnika i wyciąganiu go, bo można coś tam pourywać. A jak się pourywa (bo podobno zwyczajowo jest tam sporo rdzy), to można zafundować sobie niechcący kupno nowego zbiornika. ja już profilaktycznie zalałem śruby środkiem penetrującym, zeby zwiększyć szansę lekkiego odkręcenia śrub i teraz czekam na wolny czas żeby tym się zająć.
Jakbys zaczął walczyć z tematem - byłbym wdzięczny jakbys porobił jakieś fotki z demontażu. Może się przydać potomnym jako lekcja światopoglądowa
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
W moim R420DI kontrolka rezerwy zapala sie dopiero jak strzałka na wskaźniku dojdzie do zera, na początku lekko świeci gasnąc przy pokonywaniu nierówności, a później już normalnie świeci.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 82 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Maj 07, 2008 17:16
String napisał/a:
Jakbys zaczął walczyć z tematem - byłbym wdzięczny jakbys porobił jakieś fotki z demontażu. Może się przydać potomnym jako lekcja światopoglądowa
Jak będe robił drugie podejście do sprawy to postaram się jakieś zdjęcia porobić. Może przez weekend. Aczkolwiek nadal nie wiem jak ten pływak wyciągnąć. Kolega pisał, żeby te zaczapy młotkiem i śrubokrętem potraktować ale ja nie bardzo wiem które to zaczepy. Nie wiem czy mam przekręcić ten pływak aby go wyciągnąć ?
W RAVE mówią aby uzyć specjalnego klucza do tej czynności.
Piter34 napisał/a:
Jest zdecydowanie inaczej niż u mnie, bo ja tam w tych wnękach z boku mam sznureczki...
Wychodzi na to, że oparcie tylnej kanapy nie jest u mnie składane.
A szkoda.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Posty: 139 Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław
Wysłany: Sro Maj 07, 2008 22:38
Witam
ja ostatnio walczyłem z rezerwą, żarówka ok, kable też, okazało się, że czujnik rezerwy, który jest na końcu pływaka był uszkodzony, musiałem kupić nowy pływak ale był tylko od hondy prelude, sam czujnik pasował, ale cały pływak niestety nie. Jeżeli chodzi o odkręcenie pierścienia to trochę miałem z tym problem, udało mi się za pomocą..... nożyc do cięcia blachy (trakie większe obcęgi) złapałem nimi za 2 zaczepy i jakoś poszło (młotek i śrubokręt nie dał rady) wcześniej lepiej spryskać ten pierścień np WD40 bo na prawdę ciężko go było ruszyć, przynajmniej u mnie, w piątek jak będę miał chwilę to może zrobię jakieś fotki
AkUu [Usunięty]
Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:13
krystianshoota napisał/a:
W moim R420DI kontrolka rezerwy zapala sie dopiero jak strzałka na wskaźniku dojdzie do zera, na początku lekko świeci gasnąc przy pokonywaniu nierówności, a później już normalnie świeci.
no wlasnie wczoraj mialem rezerwe pierwszy raz i cos mam chyba nie tak...
czy kontrolka przy rezerwie powinna palic sie caly czas?!bez przerw??
jezeli swiecila sie na nierownosciach i co jakis cas zapalal sie jak by mniej intensywnie a czasem bardziej znaczy ze to normalne czy juz musze pol auta rozbierac?
AkUu, normalne zjawisko, kontrola będzie jasno świecić i cały czas gdy naprawdę będzie już sahara w baku...
AkUu [Usunięty]
Wysłany: Pon Sie 11, 2008 15:45
NEOSSS napisał/a:
AkUu, normalne zjawisko, kontrola będzie jasno świecić i cały czas gdy naprawdę będzie już sahara w baku...
uhhmmm kurde to moglem go jeszcze troche poprzeciagac zeby zobaczyc na ile styknie
sprawdze za troche nie mialem auta wczesniej co by swiecilo z rozna czestotliwosci w zaleznosci od poziomu paliwa w momencie gdy strzalka sie polozyla no nic bedzie trzeba sie przyzwyczaic i wyczuc przedewszystkim co i jak
AkUu, w Fiatachjest podobnie... Gdy jest rezerwa i około 10litrów, kontrola zaświeca sie słabo co jakiś czas, gdy jest ok. 5 litrów już zaświeca się jasno coraz cześciej a gdy sahara to żyd(rezerwa) nie pozwala jechac w nocy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum