Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 20:52 [R75] Gorący silnik !!!
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich. Mam problem z moim silnikiem. Zmienilem termostat na nowy(nawiercilem go z wiadomych powodow). Podczas jazdy wszystko jest ok, wskaźnik temperatury pokazuje 50%, jednak silnik nagrzewa sie do "czerwonosci". Niedawno zmienialem uszczelke- nie ma wyciekow. Gdy jezdze na klimie- wlaczony wentylator, wszystko jest w porzadku, tylko troche nie ekonomicznie no i muł. Uklad jest odpowietrzony, korek ok. Moze ktos wie, kiedy ma sie zalaczac pierwszy bieg wentylatora(jak go sprawdzic?), ewentualnie jakies inne propozycje?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 20, 2010 22:09, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 20:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Moze ktos wie, kiedy ma sie zalaczac pierwszy bieg wentylatora
Strategia chłodzenia dla 1.8 w przypadku, gdy jest włączona klimatyzacja:
Bieg 1 -> chodzi zawsze
Bieg 2 -> gdy ciśnienie czynnika osiągnie 15,2 bar (wraca na bieg 1, gdy ciśnienie spadnie do 12,3 bara)
gdy klima jest wyłączona:
Bieg 1 -> 104 st. (wyłączenie przy 98 st.)
Bieg 2 -> 112 st. (wyłączenie przy 106 st.)
Termostat zaczyna się otwierać przy 88 st. (pełne otwarcie przy 104 st.)
p-fraczek napisał/a:
(jak go sprawdzic?)
Poszczególne biegu wentylatora można wymuszać za pomocą komputera diagnostycznego T4.
p-fraczek napisał/a:
wskaźnik temperatury pokazuje 50%, jednak silnik nagrzewa sie do "czerwonosci".
Jak to stwierdziłeś?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Po otwarciu maski bucha wrzątkiem, jest tak gorąco w komorze, że podgrzewa to rurki z płynem pomiędzy master i slave cylindrem sprzęgła, które z kolei "piszczy" (master cylinder- gumeczka pompki)- pragnę zaznaczyć że jest nowe. Gdy silnik się właśnie tak nagrzeje, z tłumika końcowego wydobywa się dźwięk „pyrkania”, czego nie ma przy włączonym wentylatorze(klima). Na pewno woda nie dostaje się do oleju i na odwrót.
wskaźnik temperatury pokazuje 50%, jednak silnik nagrzewa sie do "czerwonosci".
czyli silnik ma wyższą temperature niz pokazuje czujnik? wiec komputer nie dostaje sygnału że silnik jest za goracy dlatego nie załącza wentylatora
tak mi sie wydaje ze padnięty czujnik lub zle odczytuje temperature
Witam
Mam podobny problem z moja 75. Silnik az parzy.Weze i zbiorniczek nie do dotkniecia.
Wentylator naprawiony przed tygodniem(wytarta szczotka masy)i na 100% pracuje (wlacza sie na postojach,w trasie... trudno mi powiedziec)Po jezdzie autostrada nic sie nie zmienia,silnik dalej nie schlodzony.Nagrzewaja sie az przewody od klimy(nie uzywam jej bo od dwóch dni jest bez gazu z powodu naprawy wycieku)ale to pewnie od rozgrzanego silnika.
Roverek nie traci plynu,ma cisnienie w ukladzie chlodzenia,wskazówka wskaznika na polowie lub ciut pod.Nie zauwazylem zadnych typowych oznak HGF poruszanych na forum. Czy tak jak w przypadku p-fraczek problem z czujnikiem temp.???
Gdzie sie on znajduje w 2.5 v6 ,jak go sprawdzic i wymienic w przypadku awarii.
Dzieki za wskazanie drogi.Pozdrawiam.
Szanowni koledzy,posiadacze roverka 75 2.5 v6 z okolic 2000r jesli moglibyscie mi pomóc okreslic wysokosc temperatury w ukladzie chlodniczym na rozgrzanym silniku metoda dotykowa (czy mozna utrzymac gorace przewody reka) bylbym dozgonnie wdzieczny.Ja niestety nie mam w poblizu takiego samego auta do prób.
Co do czujnika temperatury czy znajduje sie on tak jak w wersij 2.0 v6 miedzy glowicami??
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Cze 13, 2009 14:07
lesiu napisał/a:
moglibyscie mi pomóc okreslic wysokosc temperatury w ukladzie chlodniczym na rozgrzanym silniku metoda dotykowa (czy mozna utrzymac gorace przewody reka)
Chyba dokładniej i bezpieczniej będziesz mógł sprawdzić temperaturę, jak wejdziesz w punkt 7.0 diagnostyki swojego komputerka Gdybyś nie wiedział o co chodzi kliknij TU
Pozdrawiam
_________________ rover forever
lesiu [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 13, 2009 15:58
gustav.pl dziekuje za rade,skorzystalem i oto co zaobserwowalem:
komputer wskazuje ponizsze temperatury:
82-84 stopni przy jezdzie ok.60 km/h
85-86 stopni przy jezdzie ok.120 km/h
na postoju z wlaczonym silnikiem, temperatura dochodzi do 100 stopni i wlacza sie wiatrak który schladza plyn do 95 stopni i sie wylacza. I tak na okraglo az do zgaszenia silnika.
Weze sa tak jak wczesniej pisalem gorace.
Jak to widzicie???????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum