Forum Klubu ROVERki.pl :: [R623] Czy można bez problemów założyć gaz?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R623] Czy można bez problemów założyć gaz?
Autor Wiadomość
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 17:39   [R623] Czy można bez problemów założyć gaz?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.3 Rok produkcji: 1997

Witam - jak w temacie - chcę go zagazować, ale nie wiem czy kolektory są plastikowe, czy są jakieś przeciwwskazania "gazowe" wobec tej wersji silnikowej... Planuję wtrysk sekwencyjny. Proszę o konkretne porady :lol:
pzdr
mayson
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 17:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 21:47   

Kolektory metalowe. Nawet II gen. działa, a IV gen. działa super. :)
Bylebyś znalazł dobry zakład.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 15:30   

Mayson, poczytaj sobie o gazie w technicznym FAQ na stronie klubowej...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 17:08   

Czytałem, czytałem... ten topic był skierowany raczej do posiadaczy 623 i porad "z autopsji".
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 11:47   

Mayson napisał/a:
Czytałem, czytałem... ten topic był skierowany raczej do posiadaczy 623 i porad "z autopsji".

Mayson napisał/a:
Proszę o konkretne porady :lol:

Wybierz porządny zakład montujący... a instalacja to może być wielokrotnie polecana na forum Stag300 z wtryskami PlaniJet/MagicJet (chyba w ogóle nie szukałeś na forum podobnych tematów ;-))

Uzupełnij profil, nie wiadomo skąd jesteś.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 16:13   

Cytat:
Uzupełnij profil, nie wiadomo skąd jesteś.


Zerknij na TOP20 --20 najbardziej aktywnych autorów newsów--; dołączyłem tu dawno dawno temu, jeszcze przed Tobą i kto pamięta że jestem z Trójmiasta, ten wie :razz: zaglądam tu sporadycznie, głównie z ciekawości, być może gdy kupię R623, to zacznę częściej, wtedy pouzupełniam galerię, profil itp.

Wielu użytkowników R623 odpowiedziało mi już na priv, także ten wątek można chyba zamknąć. Dziękuję i pozdrawiam!
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 19:36   

Lepiej raczej y bylo gdyby pisali nie na priv a na tym poście... :???:
ktoś by może skożystał z dodatkowej wiedzy... :wink:
pozdr :razz:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 09:21   

Mayson napisał/a:
Zerknij na TOP20 --20 najbardziej aktywnych autorów newsów--; dołączyłem tu dawno dawno temu, jeszcze przed Tobą i kto pamięta że jestem z Trójmiasta, ten wie :razz:

Ja też to wiem, bo Ciebie pamiętam. :P
Nie rozumiem jednak dlaczego nie chcesz uzupełnić profilu.

truten23 napisał/a:
Lepiej raczej y bylo gdyby pisali nie na priv a na tym poście... :???:

Dokładnie. Po to jest forum.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pią Maj 02, 2008 21:13   

Bo jak będę miał Roverka, to będę miał co dopiero wpisać :razz: wtedy też stworzę sobie avatarka roverowego, no i ogólnie wszystko za jednym zamachem a nie na raty. A co do priv, ludzie chyba są bardziej otwarci na priv :smile:
Pozdrawiam! - Gdy już zakupię ciekawy egzemplarz to z pewnością zaloguję się "na całego" :smile:
 
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Maj 03, 2008 08:41   

Gaz można założyć bez problemu ładnie śmiga i nie ma problemów z jego eksploatacją, polecam gaz BRC założony w dobrym zakładzie sprawdzone na 620 Si LUX aut i 623
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 07, 2008 10:47   

Mayson napisał/a:
A co do priv, ludzie chyba są bardziej otwarci na priv :smile:

Być może, ale taki stan rzeczy jednak idei forum nie służy :P
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 07, 2008 11:10   

piter34 napisał/a:
Być może, ale taki stan rzeczy jednak idei forum nie służy

Hmm... Ja na priv napisałem to samo co na forum. :)

No podałem chyba jeszcze przebiegi:

I. R623 '95 - LPG II gen. Lovato/Bingo S - założony przy 168 kkm, podobno u kolegi Markzo bez problemów służył do 280 kkm

II. R623 '95 - LPG IV gen. Thomassetto/Stag 200 - założony przy 117 kkm, obecnie 161 kkm

Jedyny problem to w egzemplarzu nr I. to uszkodzny kabelek do jednego wtrysku benzyny - na benzynie chodził na 3 cylindrach - wymiana wiązki w ramach gwarancji.

No i to, że za pierwszym razem pojechałem na gazowanie bez wymiany świec (a były bardzo stare, bo ASO Hondy Auto-Witolin pisało na fakturze, że świece wymieniło nie robiąc tego) co spowodowało niemożliwość regulacji - po wymianie świec wszystko działało super.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 07, 2008 20:12   

Maćku a ostatnio dzownil obecny włascicel "naszego" Roverka i kurde mowi ze wsio mu pieknie smiga!!! autko ma juz chyba cos ok 300-310tys km moze wiecej....jak dla mnie bomba :mrgreen:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 08, 2008 08:34   

:D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sro Cze 04, 2008 22:54   

ZNALAZŁEM!! :!: Rover 600 2.3 automat, barwa-Kinversand, środek skóra beżowa, INSTALACJA LPG II gen. chyba Bingos... na fakturze gościu ma wyszczególnione wszystkie części składowe instalacji w konkretnych cenach i ich markę - przeważa wyraz "BINGOS" - czy ktoś słyszał o takich "składankach"?? (Ja myślałem, że instalacja np. LOVATO to po prostu jest całość LOVATO bez wyszczególniania...)
Jeszcze mam pytanie - MACIEJ - Tobie pękła ta głowica w 623?? Czy mógłbyś opisać okoliczności? (czy przed zagazowaniem, czy po, czy coś jeszcze siadło - a może znasz przyczynę pęknięcia głowicy?) Dodam, że gościu wymieniał CHŁODNICĘ, wydech i całe zawiasy przód. Poza tym auto jest niby OK. "Niby", bo wg danych technicznych 623 setkę posiada w ciągu ok. 8 sekund, a ten egzemplarz jakby trochę mulił... wiem, wiem, może to automat + lpg, ale wydaje mi się że moja Honda Accord V 2.0 131KM przyspiesza lepiej (manual + lpg).

Dodatkowe pytanie - czy mogę przerobić LPG IIgen. na LPG IVgen? Tzn wywalić starą instalację i zamontować nową? Czy da się to zrobić?
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 05, 2008 08:11   

Mayson napisał/a:
Jeszcze mam pytanie - MACIEJ - Tobie pękła ta głowica w 623?? Czy mógłbyś opisać okoliczności? (czy przed zagazowaniem, czy po, czy coś jeszcze siadło - a może znasz przyczynę pęknięcia głowicy?)

Nie mi tylko Kruchemu, bez LPG, prawdopodobnie miał uszkodzoną chłodnicę lub przewody, bo mu płynu zabrakło.
W R623 głowice pękąją przy niesprawnym układzie chłodzenia - przegrzewają.
Ja właśnie mam drugi egzemplarz ze sprawną głowicą, ale profilaktycznie wymieniłem chłodnice jak zauważyłem piersze ślady starości.

Co do instalacji to instlacje to składanki z różnych elementów.
Bingo-S to sterownik - niezły i raczej bezproblemowy.
Jak gość ma fakturę, to dobrze, bo wiadomo co jest pod spodem.

Jeśli chodzi o "mulenie" to II gen. - cudów się nie spodziewaj.

Daje się przerobić na IV gen. - ktoś kiedyś pisał o kosztach - chyba koło 1000 zł, ale to musisz spytać w serwisie, gdzie to będziesz robił.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 05, 2008 08:47   

Rozumiem. Czyli składanka części LPG z różnymi nazwami to żadna ujma, a w 623 głowica pęka gdy brak płynu chłodniczego. Gościu wymienił chłodnicę - ciekawe czy ten egzemplarz już miał (lub ma) pękniętą głowicę... da się to sprawdzić? Domyślam się, że z pękniętą głowicą wogóle by nie jeździł, ale może są jakieś początki tego... Przecież nie bez przyczyny wymienił chłodnicę i sprzedaje auto...

A z tym muleniem - w Accordzie mam też IIgen i wogóle nie czuć różnicy LPG czy benzyna... To dobrze, że można wymienić na IV gen. to już ponoć bezstratnie działa.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 05, 2008 08:53   

Mayson napisał/a:
Czyli składanka części LPG z różnymi nazwami to żadna ujma

Tak.
Mayson napisał/a:
w 623 głowica pęka gdy brak płynu chłodniczego

ZTCW to z braku płynu lub innych uszkodzeń układu chłodzenia.
Podobno jeszcze jak się za mocno dokręci dekiel zaworów i bardzo ostro dłużej pojeździ, ale to tylko z plotek słyszałem.
Mayson napisał/a:
Domyślam się, że z pękniętą głowicą wogóle by nie jeździł, ale może są jakieś początki tego... Przecież nie bez przyczyny wymienił chłodnicę i sprzedaje auto...

Jeszcze przez chwilę jeździ, ale widać po płynie i oleju, że jest nie tak.
O szczegóły pytaj Kruchego, bo jak już pisałem nie przechodziłem pęknięcia głowicy.

Co do wymiany chłodnicy to to jest 250 zł i może ciekła na tyle, że nie dało się jeździć - normalka w tym wieku auta i w R600 i R800 po 12-13 latach trzeba wymienić chłodnicę.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 05, 2008 11:11   

Dziękuję za odpowiedzi i wsparcie :smile: . Kruchego na priv zapytam, bo chyba nie śledzi tego wątku..

Pozdrawiam!
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 05, 2008 15:34   

Mayson napisał/a:
A z tym muleniem - w Accordzie mam też IIgen i wogóle nie czuć różnicy LPG czy benzyna...

Bo masz zwężke w dolocie. Tak naprawdę auto na benzynie jeździ gorzej niż przed założeniem LPG.

Co do przeróbki II gen. na IV gen., to trzeba niestety wymienić kompletny przód, czyli de facto całą instalację bez butli, wielozaworu na butli i przewodów idących do butli.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R623] Parę problemów... Znowu :/
KatoSBE Rover serii 600, Honda Accord 0 Pon Sty 28, 2013 15:09
KatoSBE
Brak nowych postów [R600] Webasto czy można założyć?
adam665 Rover serii 600, Honda Accord 5 Czw Gru 11, 2008 08:29
Vader
Brak nowych postów [R600] Czy da się założyć ABS?
emil123 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Lip 09, 2008 16:08
emil123
Brak nowych postów [R623] Kopci
KatoSBE Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Paź 19, 2012 22:01
madagaskar
Brak nowych postów [R623] Głowica
junkers1964 Rover serii 600, Honda Accord 9 Czw Gru 13, 2007 09:36
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink