Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4Si 99r] Jaki klucz dynamometryczny?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4Si 99r] Jaki klucz dynamometryczny?
Autor Wiadomość
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:35   [R200 1.4Si 99r] Jaki klucz dynamometryczny?

Witam. Proszę o opinie na temat kluczy dynamometrycznych. Chce sobie jednen kupić ale nie moge się zdecydować jaki. Potrzebuje klucz który przyda mi sie przy remontach silnika. Zastanawiając sie z jakim zakresem klucz kupić doszedłem do wniosku że najlepszy będzie taki od 10 NM do 110NM. Tylko nie wiem jakiej firmy. Taki żeby był dobry i dokręcał z taką siłą jaką nastawie. Wiadomo że klucze te tanie mogą troszeczke odbiegać od normy :) Znalazłem taki klucz
http://cgi.ebay.pl/ws/eBa...:MEWA:IT&ih=020

Bedzie dobry? Co o nim myślicie??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 16:46   

Gedore to solidna firma, acz osobiście nie miałem doświadczeń z tym produktem akurat
ja mam taki:
http://allegro.pl/item365...nm_1_2cala.html
i nawet sprawdzałem kalibrację dla 10, 15 i 20 Nm, daje radę ;)
i jeszcze knipex, do dużych momentów, ale nie moge go nigdzie znaleźć :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 19:15   

Nie musi być akurat ten który podałem. Ale chodzi mi właśnie o taki który trzyma dobry moment i jest dobrze skalibrowany. Żebym nie musiał tego sprawdzać.
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 20:08   

Kamilkkk napisał/a:
doszedłem do wniosku że najlepszy będzie taki od 10 NM do 110NM
Ten zakres nie wystarczy np. do zrobienia rozrzadu. Kolo pasowe, o ile dobrze pamietam, dokreca sie momentem 210Nm
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 20:22   

zakres?
michalswiatek napisał/a:
Ten zakres nie wystarczy np. do zrobienia rozrzadu. Kolo pasowe, o ile dobrze pamietam, dokreca sie momentem 210Nm


No to mnie teraz nie pocieszyłeś :/ to może wybrać jakiś inny
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pią Maj 16, 2008 21:45   

Najlepiej miec dwa. Jeden "delikatny" i dokladny powiedzmy do 100Nm, a drugi solidny do "zadan specjalnych" przynajmniej do 220 Nm. Ja mam jeden z zakresem od 10 do 220Nm, najtanszy jaki znalazlem w szwedzkim sklepie motoryzacyjnym i tez jestem zadowolony. Robilem rozrzad, zdejmowalem glowice i swoja robote zrobil.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Sob Maj 17, 2008 19:34   

No tak ale kupując dwa klucze to troszke drogo mnie to wyjdzie szczególnie że nie mam zamiaru używać ich profesjonalnie. Tylko dla swoich potrzeb jak bede miał coś zrobić przy autku :) A że teraz zmieniam uszczelke pod głowicą to klucz kupić musze :) Tak się zastanawiam jeśli chodzi o ten moment około 200 i więcej to w sumie jak sie przykręci to na "pałe" ile sił w rękach to powinno być ok :)
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sob Maj 17, 2008 21:22   

W sumie taki duzy moment bedzie Ci potrzebny tylko przy dokrecaniu sruby kola pasowego.
Kamilkkk napisał/a:
jak sie przykręci to na "pałe" ile sił w rękach to powinno być ok
Ponad 210Nm to trzeba miec dlugi i solidny klucz i sporo sily w rekach.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 17, 2008 22:17   

No ja juz tez myslalme nad kupieniem klucza dyn.... bo od kiedy urwałem śrubę przekręceniem która sie montuje klime bo nalozylem na klucz rure metalowa 2 metry i to troche za duzo bylo :cry:

Ale cenny kluczy sa gigantyczne :shock: Ale przy nastepnym jakim demontazu lub montazu czegos w Roverku sie przydadzą.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sob Maj 17, 2008 22:40   

Remi55 napisał/a:
Ale cenny kluczy sa gigantyczne
Owszem, profesjonalne klucze sa drogie. Do amatorskich zastosowan "dwa razy w roku" powinien wystarczyc klucz za 80-100PLN
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Sob Maj 17, 2008 23:44   

A ten klucz który podałem w linku uważacie za profesjonalny? Nie chce klucza za 80 zł. Moim zdaniem jak kupić to w miare dobry. Przy amatorskim zastosowaniu przynajmniej mi wystarczy do końca życia :) hehe
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Nie Maj 18, 2008 03:09   

Kamilkkk napisał/a:
A ten klucz który podałem w linku uważacie za profesjonalny?

Tego nie wiem, ale skoro te klucze ktore ma sTERYD i ja daja rade, to ten tym bardziej (przynajmniej do 100Nm).
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Sro Maj 21, 2008 15:08   

No nic zamówiłem te klucz GEDORE 10-100 NM. Zobaczymy jak sie będzie sprawował :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200 '98] jaki klucz do tylnych tablic rejestracyjnych?
ywis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Wto Mar 11, 2014 11:34
NoPE
Brak nowych postów [R200] Klucz do kół
misio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Sty 14, 2008 17:00
Chester
Brak nowych postów [R200]Klucz do śruby antyzłodziejki
Clean Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Nie Kwi 19, 2009 12:40
Clean
Brak nowych postów [R200]świece grzeją sie nonstop i nie moge zgasic auta klucz
majer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Mar 05, 2012 20:08
tweety



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink