Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:35 [R200 1.4Si 99r] Jaki klucz dynamometryczny?
Witam. Proszę o opinie na temat kluczy dynamometrycznych. Chce sobie jednen kupić ale nie moge się zdecydować jaki. Potrzebuje klucz który przyda mi sie przy remontach silnika. Zastanawiając sie z jakim zakresem klucz kupić doszedłem do wniosku że najlepszy będzie taki od 10 NM do 110NM. Tylko nie wiem jakiej firmy. Taki żeby był dobry i dokręcał z taką siłą jaką nastawie. Wiadomo że klucze te tanie mogą troszeczke odbiegać od normy Znalazłem taki klucz
http://cgi.ebay.pl/ws/eBa...:MEWA:IT&ih=020
Bedzie dobry? Co o nim myślicie??
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 16, 2008 15:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Gedore to solidna firma, acz osobiście nie miałem doświadczeń z tym produktem akurat
ja mam taki:
http://allegro.pl/item365...nm_1_2cala.html
i nawet sprawdzałem kalibrację dla 10, 15 i 20 Nm, daje radę
i jeszcze knipex, do dużych momentów, ale nie moge go nigdzie znaleźć
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Pią Maj 16, 2008 19:15
Nie musi być akurat ten który podałem. Ale chodzi mi właśnie o taki który trzyma dobry moment i jest dobrze skalibrowany. Żebym nie musiał tego sprawdzać.
Najlepiej miec dwa. Jeden "delikatny" i dokladny powiedzmy do 100Nm, a drugi solidny do "zadan specjalnych" przynajmniej do 220 Nm. Ja mam jeden z zakresem od 10 do 220Nm, najtanszy jaki znalazlem w szwedzkim sklepie motoryzacyjnym i tez jestem zadowolony. Robilem rozrzad, zdejmowalem glowice i swoja robote zrobil.
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Sob Maj 17, 2008 19:34
No tak ale kupując dwa klucze to troszke drogo mnie to wyjdzie szczególnie że nie mam zamiaru używać ich profesjonalnie. Tylko dla swoich potrzeb jak bede miał coś zrobić przy autku A że teraz zmieniam uszczelke pod głowicą to klucz kupić musze Tak się zastanawiam jeśli chodzi o ten moment około 200 i więcej to w sumie jak sie przykręci to na "pałe" ile sił w rękach to powinno być ok
No ja juz tez myslalme nad kupieniem klucza dyn.... bo od kiedy urwałem śrubę przekręceniem która sie montuje klime bo nalozylem na klucz rure metalowa 2 metry i to troche za duzo bylo
Ale cenny kluczy sa gigantyczne Ale przy nastepnym jakim demontazu lub montazu czegos w Roverku sie przydadzą.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Sob Maj 17, 2008 23:44
A ten klucz który podałem w linku uważacie za profesjonalny? Nie chce klucza za 80 zł. Moim zdaniem jak kupić to w miare dobry. Przy amatorskim zastosowaniu przynajmniej mi wystarczy do końca życia hehe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum