Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 25 Skąd: Wiśniowa
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 13:35
secio napisał/a:
(2) Załączyć silnik, odkręcić korek i ściśkac węże które się da, żeby ewentualne powietrze mogło uciec. Pamiętać, że płyn zacznie się dosyś szybko gotować, żeby na czas zakręcić korek.
Mariusz
w w/w sposob. na postoju chodzil ok 10 min i zauważyłem ze woda szla w gore. w ciagu 10 min z połowy zbiornika do poziomu max
[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 14:37 ]
wąż ktory idzie od dołu zbiorniczka do silnika nie jest tak ciepły jak inne
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 13:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 13:44
piter34 napisał/a:
secio napisał/a:
Nadciśnienie czyli ciśnienie względne
Tak, racja, względem ciśnienia atmosferycznego.
secio napisał/a:
Ciśnienie bezwzględne w takim razie to okolo 2 barow
...względem próżni.
Czy ciśnieniem odniesienia dla układu chłodzenia nie jest ciśnienie atmosferyczne i czy w takim przypadku temp. wrzenia wody nie jest jednak równa 100 stopni?
Jest tu jakiś fizyk?
"Temperatura wrzenia - temperatura przy której ciśnienie powstającej pary jest równe ciśnieniu otoczenia"
Nie bardzo wiem, w czym jest niejasnosc. Cisnieniem odniesienia dla ukladu chlodzenia jest cisnienie atmosferyczne. Korek jest na 1 bar, czyli zaczyna przpuszczac, jak cisnienie w ukladziej jest o jeden bar wyzsze niz atmosferyczne. W praktyce, korek powinien przepuscic jak mu dmuchniesz od strony plynu z cisnieniem 1 bara .
Mariusz
[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 14:46 ]
uciu_85 napisał/a:
[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 14:37 ]
wąż ktory idzie od dołu zbiorniczka do silnika nie jest tak ciepły jak inne
A wąż ktory wychodzi z dołu chłodnicy, ale nie przy samej chłodnicy tylko troche dalej. Oczywiście też gorący ?
Witam, miałem taki sam przypadek w peugeot 406 2.0 benz, tez nikt nie mógł dojsc co to, były wymieniane korki, termostaty ze 3, a ciśnienie rosło, cały układ puchł,gdy się próbowało odkręcić korek to waliło płynem w górę jak z fontanny, okazało się że to hgf, uszczelka była przepalona (auto było w gazie - nigdy wiecej) i ciśnienie z cylindra szlo w układ, nie miałem zadnych ubytków płynu, ani helmansa pod korkiem, białego dymu tez nie było.
Uszczelkę wymieniłem na nówkę i od tamtej pory jak ręką odjął.
Sprawdz jeszcze zawartość CO2 w płynie chłodniczym za pomocą testera który można kupić w sklepie akwarystycznym.
Pozdrawiam
gaz to zupełnie inny problem, ostatnio miałem pewną przygodę z gazem i dlatego juz nie mam peugeota, natomiast istnieje prawdopodobieństwo ze to moze być jednak hgf...
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 99 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Maj 31, 2008 12:04
piter34 napisał/a:
Czy ciśnieniem odniesienia dla układu chłodzenia nie jest ciśnienie atmosferyczne i czy w takim przypadku temp. wrzenia wody nie jest jednak równa 100 stopni?
Ciśnienie otoczenia (atmosferyczne) nie ma tu żadnego bezpośredniego wpływu na temperaturę wrzenia. Zależy ona jedynie od ciśnienia w układzie chłodzenia.
Ten pośredni wpływ polega właśnie na tym, że maksymalne ciśnienie w układzie chłodzenia to ciśn. atmosferyczne + 1 bar, czyli, upraszczając, 2 bary.
Przy 2 barach woda wrze w temp. 130 stopni.
Przykładowo:
Zimą (1050 hPa + 1 bar = 2,05 bara) zawrze przy ok. 131,5 st.
Latem (950 hPa + 1 bar = 1,95 bara) zawrze przy ok. 128,5 st.
Cytat:
"Temperatura wrzenia - temperatura przy której ciśnienie powstającej pary jest równe ciśnieniu otoczenia"
Nie wiem skąd ta definicja, ale autor mówiąc o ciśnieniu otoczenia miał zapewne na myśli ciśnienie panujące tam gdzie zachodzi rozpatrywany proces wrzenia. Czyli jeśli gotujesz sobie wodę w nie zakrytym garnku, ciśnieniem otoczenia będzie ciśnienie atmosferyczne, ale jeśli gotujesz sobie wodę w silniku , to ciśnieniem otoczenia będzie ciśnienie panujące w układzie chłodzenia.
_________________ Pozdrawiam, Marcin
był: 216Si '97 Tahiti Blue
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum