Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 16:46 [R416] Problem ze skrzynią biegów
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam
w moim roverku 416 z 96r nagle pojawił sie problem z biegami - drugi bieg wchodzi tylko jeśli wcześniej jadę na jedynce, nie da się zrobić redukcji np z 3 na 2 - bieg 2 nie wejdzie. Z 1 da się normalnie przerzucić na 2. 5 bieg wchodzi ale trochę ciężko - czego to może być przyczyna - pytam orientacyjnie żeby jak pojadę do mechanika nie usłyszał nie wiadomo czego i nie płacił jak za zborze.
Brat w oplu miał podobny problem - 1 mu bardzo ciężko wychodziła i wystarczyło cos tam wyregulować - a jak to jest w roverkach?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 16, 2011 16:09, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 16:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
no w sumie jezdze nim od roku ale w skrzynie nie patrzalem jesi chodzi o olej, ale takie nie wchodzenie biegow to chyba nie kwestia oleju tylko prowadnic drazka - czy jak to sie tam nazywa - mam racje czy sie myle?
w skrzyniach R65 (a taką posiadasz) olej uczestniczy w procesie synchronizacji biegów, zatem jego stan i ilość ma duży wpływ na problem "wbijania" biegów
zmień na porządny 75W80 to od razu zauważysz
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
no skoro tak mowisz to tak zrobie tak na marginesie to 1, 3 i 4 wchodza bardzo lekki i plynnie - no ale jak trzeba wymienic to wymienie
Dzieki za podpowiedz
[ Dodano: Sob Kwi 19, 2008 09:47 ]
a tak jeszce zapytam - parzadny to jaki? co polecasz?
Ja polecam Olej ELF 75W80 - u mnie skrzynia w ZR po nim była jak nowa. Ale coś czuję, że będziesz miał niezly syf w tej skrzyni więc można by było to przepłukac olejem.
ja u siebie dla zdrowotnoście wymieniłem raz na tani lotosowski, potem po 10 tysiącach drugi raz na Total i tak odpukać nie mam jakichś poważnych problemów
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
ja u siebie dla zdrowotnoście wymieniłem raz na tani lotosowski, potem po 10 tysiącach drugi raz na Total i tak odpukać nie mam jakichś poważnych problemów
No właśnie coś takiego mam na myśli. Tylko jeśli miał problemy ze skrzynią to nie czekać 10 tyś tylko 1 - 1,5 tyś i wtedy zalać dobrym olejem. Teraz tam ma sucho pewnie.
byłem sprawdzić jak wygląda sprawa z olejem - wyciągnąłem korek wlewowy - byl caly zapaćkany w oleju, ale gdy go wyczyściłem i włożyłem to już oleju zero - czyli w skrzyni mam znacznie poniżej min poziomu - w poniedziałek jadę na wymianę i dam znać czy będzie lepiej
[ Dodano: Wto Kwi 22, 2008 10:57 ]
Wymieniłem olej, wlałem elfa 75w80 - dalej jest tak samo 2 nie wchodzi z 3. Co to może jeszcze być? Do roboty jest skrzynia?
tez tak mysle - a moze kos sie orientuje mnie wiecej w kosztach tego? - zapytalm jednego mechanika to powiedzial ze do 1000 zl - taniej by wyszlo kupno drugiej skrzyni...
wlałem ELF 75W80 z opakowania, nie z beczki - także na peno nie był pomylony
[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 17:52 ]
dziś roverek ma wstawiona nowa skrzynie - stara szumiąca zablokowała mi koła na środku drogi - wyrwało w niej 2 duże dziury - tyle miąłem po wymianie oleju.
Kupiłem z anglika za 500zl z wymiana nowym łożyskiem oporowym, olejem zapłaciłem 1100 - teraz autko chodzi jak nowe. Nigdy wiecej nie wymienię oleju, co najwyżej będę dolewał
Stara wywiozę na złom, parę zl dostane
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum