Wysłany: Pon Maj 26, 2008 12:39 Cena oleju napędowego
Witam forumowiczów!
Ceny oleju napędowego nieustannie nas szokują , dlatego też, chciałbym zapytać, czy ktoś napędza swojego roverka olejem roślinnym (rzepak) i jakie ma doświadczenia?
Może znajdziemy alternatywę na OPEK i orlen.
Nie chciałbym ingerować w swoim R75 w standardowe wyposażenie i myślę o używaniu rzepaku wraz z rozrzedzaczem (nie wiem jak to się fachowo nazywa). Proszę o info na ten temat.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 26, 2008 12:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja bym podejrzewał, że Common Rail i wtryskiwacze mogą mieć coś przeciwko - to nie Golf I - ZTCW jakoś paliwa w Polsce nadal jest kiepska, a co dopiero takich wynalazków - mojemu znajomemu dealer Toyoty odradził Rav4 D4D 180 KM i zaproponował 140 KM, bo wg niego z racji na jakość paliwa są ciągłe problemy z układami wtryskowymi w tych najmocniejszych wersjach.
Zresztą w MG ZT CDTi MaReK ostatnio wymieniał wtryskiwacz po zatankowaniu kiepskiego paliwa...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Panowie i Panie, to nie pierwszy przypoadek ze na JETcie jest kiepskie paliwo. Swego czasu ojciec mojego przyjaciela zalal do Bory 98pb i samochod mu nie chcial jechac, bylo tak jakby w turbo dieslu padla turbina, tyle ze to byla benzyna. Kumpel mnie przestrzegal przed tankowaniem tam, czesto cena benzyny jak i ON spada ponizej ceny na stacji NESTE gdzie akurat tankuje czasemi focusa tdci i Rovera. Wiec troche dziwne ze na stacji bez oblugi benzyna jest drozsza niz na stacji z obsluga. Stacje ktore moge polecic bo tankujemy tam z ojcem od zawsze, to neste na jerozlimskich obok carefoura, Orlen przy kasprzaka, neste przy grota, neste jagiellonska i 2x BP na modlinskiej. Na innych nie tankuje.
Kamil, proszę Cię nie używaj wulgaryzmów!!!
Ostatnio zmieniony przez thef Wto Maj 27, 2008 15:38, w całości zmieniany 1 raz
Gdzie jest Orlen na Kasprzaka? Chyba już tam na Prymasa, tak?
Bo ten podobno należy do tego samego właściciela co sąsiadujący Jet...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ja bym odradził tobie lać olej rzepakowy Czytałem ostatnio prace na temat jak się silnik zachowuje po 300godzinach pracy i więcej i było to ładnie udokumentowane z zdjęciami wiec mnie to trochę od raziło.
Masakra jak wszystko zarasta tym nie spalonym olejem.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ten zdaje się też należy do tego samego właściciela.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
w Roverku rzepakowego nie testowałem ale wcześniej zrobiłem 100 000km na oleju rzepakowym z Biedronki starym Oplem Kadetem 1.6D. W lecie chodził super i zostawiał za sobą smrodek placków ziemniaczanych ale jak tylko temperatura spadła do 10 stopni to gorzej odpalał... w zimie lałem napędu 2/3 rzepaku 1/3 .. gdyby zamontować jakiś podgrzewacz przepływowy przed pąpą wtryskową to by można lać przez cały rok tylko rzepak ... wiem że pompy Boscha bardzo dobrze sobie radzą z rzepakiem natomiast na japońskie bardzo źle kumpel zalał do Nissana Patrola samego rzepaku i mu się masło zrobiło (czyszczenie układu paliwowego wynisło go ok 1000zł)
u mnie najtańszy olej po 4,15 ropa po 4,69 to uważam że nie ma sensu lać rzepaku... jak lałem do kadeta to różnica w cenie była ponad 1zł
Nawet nie wiedziałem że się tak da .... Myślałem że musi być jakoś ... dostosowany
Ale raczej boję się próbować - nie chcę wyjmować faworków z wtrysków
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No jak się tam raz czy dwa razy przejdzie to nic się nie stanie jak temp odpowiada jak np teraz w czasie lata Ale ja bym się na dlusza metę bal i szkoda by mi było turbo
Gdzie było super opisanie i z tego ja wniaskowalem ze najlepiej kupić sobie starego Mercedesa bez żadnego turbo i można jechać.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum