Forum Klubu ROVERki.pl :: [r 216 16V 96r] gotuje sie woda i ...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r 216 16V 96r] gotuje sie woda i ...
Autor Wiadomość
uciu_85 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Skąd: Wiśniowa



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 14:35   

secio napisał/a:
(2) Załączyć silnik, odkręcić korek i ściśkac węże które się da, żeby ewentualne powietrze mogło uciec. Pamiętać, że płyn zacznie się dosyś szybko gotować, żeby na czas zakręcić korek.

Mariusz


w w/w sposob. na postoju chodzil ok 10 min i zauważyłem ze woda szla w gore. w ciagu 10 min z połowy zbiornika do poziomu max

[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 14:37 ]
wąż ktory idzie od dołu zbiorniczka do silnika nie jest tak ciepły jak inne
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 20, 2008 14:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 14:44   

piter34 napisał/a:
secio napisał/a:
Nadciśnienie czyli ciśnienie względne

Tak, racja, względem ciśnienia atmosferycznego.

secio napisał/a:
Ciśnienie bezwzględne w takim razie to okolo 2 barow

...względem próżni.

Czy ciśnieniem odniesienia dla układu chłodzenia nie jest ciśnienie atmosferyczne i czy w takim przypadku temp. wrzenia wody nie jest jednak równa 100 stopni?
Jest tu jakiś fizyk? :lol:

"Temperatura wrzenia - temperatura przy której ciśnienie powstającej pary jest równe ciśnieniu otoczenia"


Nie bardzo wiem, w czym jest niejasnosc. Cisnieniem odniesienia dla ukladu chlodzenia jest cisnienie atmosferyczne. Korek jest na 1 bar, czyli zaczyna przpuszczac, jak cisnienie w ukladziej jest o jeden bar wyzsze niz atmosferyczne. W praktyce, korek powinien przepuscic jak mu dmuchniesz od strony plynu z cisnieniem 1 bara ;) .

Mariusz

[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 14:46 ]
uciu_85 napisał/a:

[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 14:37 ]
wąż ktory idzie od dołu zbiorniczka do silnika nie jest tak ciepły jak inne


A wąż ktory wychodzi z dołu chłodnicy, ale nie przy samej chłodnicy tylko troche dalej. Oczywiście też gorący ?

Mariusz
 
 
 
uciu_85 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Skąd: Wiśniowa



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 14:53   

secio napisał/a:


A wąż ktory wychodzi z dołu chłodnicy, ale nie przy samej chłodnicy tylko troche dalej. Oczywiście też gorący ?

Mariusz



chodzi Ci o ten wąż po prawej stronie chłodnicy z dołu ktory jest używany do spuszczania płynu - rownież jest gorący
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 15:23   

uciu_85 napisał/a:
w w/w sposob. na postoju chodzil ok 10 min i zauważyłem ze woda szla w gore.

To poczytaj:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=467
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Spiro 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 204
Skąd: Warszawa

MG ZR

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 16:24   

Witam, miałem taki sam przypadek w peugeot 406 2.0 benz, tez nikt nie mógł dojsc co to, były wymieniane korki, termostaty ze 3, a ciśnienie rosło, cały układ puchł,gdy się próbowało odkręcić korek to waliło płynem w górę jak z fontanny, okazało się że to hgf, uszczelka była przepalona (auto było w gazie - nigdy wiecej) i ciśnienie z cylindra szlo w układ, nie miałem zadnych ubytków płynu, ani helmansa pod korkiem, białego dymu tez nie było.
Uszczelkę wymieniłem na nówkę i od tamtej pory jak ręką odjął.
Sprawdz jeszcze zawartość CO2 w płynie chłodniczym za pomocą testera który można kupić w sklepie akwarystycznym.
Pozdrawiam
_________________
Music Sounds Better With...Me ;-)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 16:26   

Spiro napisał/a:
auto było w gazie - nigdy wiecej

To nie wina gazu (paliwa), tylko ewentualnie źle wyregulowanej instalacji. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Spiro 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 204
Skąd: Warszawa

MG ZR

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 19:03   

gaz to zupełnie inny problem, ostatnio miałem pewną przygodę z gazem i dlatego juz nie mam peugeota, natomiast istnieje prawdopodobieństwo ze to moze być jednak hgf...
_________________
Music Sounds Better With...Me ;-)
 
 
uciu_85 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Skąd: Wiśniowa



Wysłany: Sob Maj 31, 2008 11:51   

niestety okazalo sie ze jest to HGF:( w poniedzialek odstawiam samochod do warsztatu
 
 
mpg 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Maj 31, 2008 13:04   

piter34 napisał/a:
Czy ciśnieniem odniesienia dla układu chłodzenia nie jest ciśnienie atmosferyczne i czy w takim przypadku temp. wrzenia wody nie jest jednak równa 100 stopni?

Ciśnienie otoczenia (atmosferyczne) nie ma tu żadnego bezpośredniego wpływu na temperaturę wrzenia. Zależy ona jedynie od ciśnienia w układzie chłodzenia.
Ten pośredni wpływ polega właśnie na tym, że maksymalne ciśnienie w układzie chłodzenia to ciśn. atmosferyczne + 1 bar, czyli, upraszczając, 2 bary.
Przy 2 barach woda wrze w temp. 130 stopni.
Przykładowo:
Zimą (1050 hPa + 1 bar = 2,05 bara) zawrze przy ok. 131,5 st.
Latem (950 hPa + 1 bar = 1,95 bara) zawrze przy ok. 128,5 st.


Cytat:
"Temperatura wrzenia - temperatura przy której ciśnienie powstającej pary jest równe ciśnieniu otoczenia"

Nie wiem skąd ta definicja, ale autor mówiąc o ciśnieniu otoczenia miał zapewne na myśli ciśnienie panujące tam gdzie zachodzi rozpatrywany proces wrzenia. Czyli jeśli gotujesz sobie wodę w nie zakrytym garnku, ciśnieniem otoczenia będzie ciśnienie atmosferyczne, ale jeśli gotujesz sobie wodę w silniku :mrgreen: , to ciśnieniem otoczenia będzie ciśnienie panujące w układzie chłodzenia.
_________________
Pozdrawiam, Marcin
był: 216Si '97 Tahiti Blue
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 200] woda się gotuje i wentylator chodzi...
Matius Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Wrz 10, 2009 23:21
Matius
Brak nowych postów [R214Si] - gotuje się woda - pali bezpiecznik - REAKTYWACJA
BlackRider Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pią Sty 18, 2008 21:07
thef
Brak nowych postów [r214 si 98r]woda(wygląda jak woda)w tłumiku
jaro92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Kwi 01, 2008 15:09
Misioslaw666
Brak nowych postów [214] Ile płynu do chłodnicy, auto się gotuje.
Soczewa214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Gru 27, 2014 13:55
robsson78
Brak nowych postów [R200 1,4i 97r] odpala i gaśnie // gotuje się
infe Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sty 08, 2008 12:44
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink