Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 Si 1.6Benzyna 97r] olej w płynie chłodniczym.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216 Si 1.6Benzyna 97r] olej w płynie chłodniczym.

Olej silnikowy w płynie chłodniczym...
Autor Wiadomość
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 01, 2008 19:50   [R216 Si 1.6Benzyna 97r] olej w płynie chłodniczym.

Witam.

Mam Rovera 216 Si 1,6 benzyna z 97 roku.

Ostatnio robili mi w warsztacie rozrząd (wymiana - komplet) oraz filtry i płyny, sprzęgło...
Mam pytanie czy mogli uszkodzić uszczelkę albo głowicę? Olej silnikowy mi się dostał do płynu chłodniczego (istna zupa). Auto od razu odstawiłem. Ale nie wiem czy to wina mechanika czy przypadek. Czy głowica czy tylko uszczelka pod nią... Koszty są duże bo już wstępnie robiłem rozeznanie. Powiedzieli mi 400zl za demontaż głowicy, dochodzą śruby (poniżej 100zl), uszczelka (około 70zl) i nie wiadomo czy nie regeneracja głowicy jeśli ma nieszczelności (niby 800zl)...

Proszę o poradę co do tych cen oraz przyczyny tego zdarzenia. Czy przy tego typu naprawach, które napisałem mogli spowodować tą usterkę czy to zbieg okoliczności.

Pozdrawiam
_________________
Nocny Marek
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 01, 2008 19:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ankt 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: gdańsk



Wysłany: Nie Cze 01, 2008 20:22   

Uważam, że to przypadek, raczej podczas wymiany rozrządu nie uszkodziliby uszczelki ani głowicy może silnik się przegrzał i mogła pęknąć głowica lub walnęła uszczelka. Ja niedawno tez wymieniałem uszczelkę pod głowicą wyciekał mi płyn chłodzący spod głowicy po stronie wodnej. Mechanik oddal głowicę do sprawdzenia na szczelność i planowanie, ale okazało się ze była pęknięta głowica po stronie płaszcza wodnego i spawali ja. Ja zapłaciłem za regeneracje głowicy 350 zł (spawanie, szlif gniazd zaworowych i przylgni zaworów, próba wodna "podobno" bo tego nie mogę potwierdzić) za wszystkie uszczelki zapłaciłem 300 zł a za robotę 400 wiec wyszło ze wszystkim 1050 zł :(
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 01, 2008 20:54   

ankt napisał/a:
a zapłaciłem za regeneracje głowicy 350 zł (spawanie, szlif gniazd zaworowych i przylgni zaworów, próba wodna "podobno" bo tego nie mogę potwierdzić)



Mi powiedzial mechanik, ze regeneracja glowicy to koszt 800zl.... jesli okaze sie, ze to glowica, bo jesli tylko uszczelka to 400 zl za rozlozenie glowicy i wymiane uszczelki+koszt uszczelki, nowych srub mocujacych itd.

ankt napisał/a:
może silnik się przegrzał i mogła pęknąć głowica lub walnęła uszczelka


Tylko czmeu mialby sie przegrzac ? Ostatnio jechalem w nocy, bylo chlodno. Nie zauwazylem nic podejrzanego. Potem tylko stal na sloncu, ale od tego raczej sie nie przegrzalby... Odpailem i pojechalem kilka km i jak wylaczylem silnik to wentylatorcaly czas pracowal, wiec otworzylem maske zeby sie wnetrze schlodzilo. Po dluzszym czasie odkrecilem korek od plynu chlodniczego i tam byla "zupa" czyli plyn + olej o juz dosc gestej konsystencji. Lekko wyciekal z korka czyli cisnienie musialo byc duze. Poza tym lekko olej widac po lewej stronie silnika patrzac od przodu obok rozrzadu pod pokrywą...
_________________
Nocny Marek
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 03, 2008 23:04   

cena uszczelki 70 zl jest bardzo podejzanie tania, przeczytaj przyklejony watek o uszczelkach nowego typu jak i FAQ a w szczegolnosci watki o HGF
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 03, 2008 23:38   

AndrewS napisał/a:
cena uszczelki 70 zl jest bardzo podejzanie tania, przeczytaj przyklejony watek o uszczelkach nowego typu jak i FAQ a w szczegolnosci watki o HGF


czytalem wlasnie, czy chodzi moze dokladnie o czesc: LVB500190 (uszczelka z land rovera) oraz LCN000140L (DOLNA MAGISTRALA OLEJOWA) ? czy owa magistrale nalezy wymienic i czy to o ta nowego typu uszczelke chodzi?
Mechanikowi powiedzialem o niej, a on ze te stalowe sa zle bo sie tak dobrze nie ukladaja... A na forach pisza co innego.
Czy wymienic rowniez uszczelke kolektora ssacego i wydechowego oraz pokrywy walkow?
Jaka firme polecacie? PAYEN ? Unipart? Goetze?Glasser? FAI ?
Czytalem, ze warto kupic PAYEN...

Prosze o porade czy kupic oryginalna uszczelke czy ta nowego typu ktorej nr katalogowy podalem.
_________________
Nocny Marek
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 03, 2008 23:54   

Nocny Marek napisał/a:
czytalem wlasnie, czy chodzi moze dokladnie o czesc: LVB500190 (uszczelka z land rovera) oraz LCN000140L (DOLNA MAGISTRALA OLEJOWA) ? czy owa magistrale nalezy wymienic i czy to o ta nowego typu uszczelke chodzi?


tak to ta, watek o osobach ktore ja zastosowaly jest chyba kilka stron do tylu


Nocny Marek napisał/a:
Mechanikowi powiedzialem o niej, a on ze te stalowe sa zle bo sie tak dobrze nie ukladaja..


wlozenie zwyklej uszczelki do tego silnika to profanacja, daj do poczytania mechanikowi ten tekst, bo nie wie co mowi
http://www.roverki.pl/article.php?sid=350
kolejna sprawa to sruby glowicy
ile Ci da gwarancji na swoja robote przy zastosowaniu zwyklej nie metalowej uszczelki ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 04, 2008 06:56   

AndrewS napisał/a:
tak to ta, watek o osobach ktore ja zastosowaly jest chyba kilka stron do tylu



Moglbys mi podac dokladny link do tego watku o osobach, ktore je zastosowaly ?

AndrewS napisał/a:
kolejna sprawa to sruby glowicy


Prawda, jest procedura sprawdzania czy trzeba je wymieniac. Ale raczej wymienie.

AndrewS napisał/a:
ile Ci da gwarancji na swoja robote przy zastosowaniu zwyklej nie metalowej uszczelki


nie wiem, nie pytalem szczerze mowiac. Ale to na pewno nie kwestia lat, a moze miesiaca. Rekojmia jest bo na inne naprawy mialem.

[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 08:27 ]
AndrewS

- czy nalezy wymienic tez DOLNA MAGISTRALA OLEJOWA ??

- co do śrub to tez nalezy kupic jakies konbkretny typ przy zakupie nowego typu uszczelki?

AndrewS napisał/a:
wlozenie zwyklej uszczelki do tego silnika to profanacja, daj do poczytania mechanikowi ten tekst, bo nie wie co mowi
http://www.roverki.pl/article.php?sid=350


- malo jest teorii w tym artykule o uszczelce pod glowice...

- jakimi momentami dokrecac sruby ?

Generalnie nie ufam mechanikom, czy moglbys mi ANDREWS powiedziec czego dopilnowac, zeby to dobrze zrobil mechanik ?
_________________
Nocny Marek
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 07:48   

Czy podczas wymiany rozrządu, wymienieli Ci uszczelniacze??
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 08:26   

Nocny Marek napisał/a:
- jakimi momentami dokrecac sruby ?

a poszukać nie łaska??
choćby tu:
http://forum.roverki.eu/v...6ruby+g%B3owicy
Nocny Marek napisał/a:
czego dopilnowac, zeby to dobrze zrobil mechanik ?

trudne pytanie, ostatnio znowu się przekonalem, ze jeśli chcesz mieć 100% pewności to musisz niestety zrobić wszystko sam :(
możesz sprawdzic, czy splanowali głowicę, jesli będzie regenerowana, to sam ją oddaj do jakiegoś solidnego warsztatu, i dobrze by było dopilnować sprawdzenia szczelności, ale już prrzy montażu, to ciężko patrzeć mechanikowi cały czas na ręce, bo wtedy to na pewno coś spier... :/

Cytat:
- czy nalezy wymienic tez DOLNA MAGISTRALA OLEJOWA ??


na pewno nie zaszkodzi, moze stąd się biorą problemy niektórych użytkowników nowych uszczelek, że ta stara magistrala jednak nie jest taka jak potrzeba :hm:
niestety jest przy tym trochę roboty :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 04, 2008 09:10   

http://forum.roverki.eu/v...t=26890&start=0

przycisk szukaj "nowy typ uszczelki" potem zaznacz szukanie wszystkich slow i wyskakuje z 20 tematow

jeszcze to http://forum.roverki.eu/v...y+typ+uszczelki
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 04, 2008 10:07   

Kris napisał/a:
Czy podczas wymiany rozrządu, wymienieli Ci uszczelniacze??


nie wiem, a czemu pytasz ?
_________________
Nocny Marek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 25] Olej w płynie chłodniczym
Castielize Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Mar 18, 2012 16:58
Castielize
Brak nowych postów [R25] SKĄD OLEJ SILNIKOWY W PŁYNIE CHŁODNICZYM?
RIKBEG Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Kwi 06, 2011 12:30
leszczu
Brak nowych postów [R214 si 16v 97r.] Dziwny ciecz w płynie chłodniczym
klakier0301 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Sty 30, 2010 15:59
klakier0301
Brak nowych postów [R200] Po HGF - olej w płynie
Wenega Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Sie 19, 2009 14:45
iktorn73
Brak nowych postów [R200 1.4i 97r] Olej w plynie chłodniczym
ower Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Lut 01, 2008 00:24
ower



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink