Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Słabe wspomaganie na niskich obrotach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Słabe wspomaganie na niskich obrotach
Autor Wiadomość
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 20:41   [R45] Słabe wspomaganie na niskich obrotach
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Dziś odebrałem auto po regeneracji pompy wspomagania. MEchanik ostrzegał, żeby nie przejmować się ciężko chodzacą kierownicą - że niby się dotrze. Tak więc jak kazał nie przejmowałem sięm choć przy niskich obrotach silnika wspomagania prawie w ogóle nie było - łatwo sobie wyobrazić parkowanie :( . Po odstawieniu auta na parking zerknąłem pod maskę. Płynu ubyło, i zaczęła sięrobić kałuża pod samochodem. Koleś daje 6 miesięcy gwarancji, więc jutro jadę znowu (szkoda tylko czasui nerw).

Moje pytanie: na czym polega regeneracja pompy wspomagania? Czy taki zabieg powinien na jakiś czas wystarczyć? Na jak długo?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 16, 2011 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 04, 2008 20:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 21:06   

regeneracja to jakaś ściema każdą pompe po takim zabiegu wcześniej czy póżniej coś walnie.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Cze 04, 2008 21:17   

Pompę naprawdę trzeba umieć zregenerować i rzadko kto robi to dobrze. Ja i tak wolałbym zregenerować pompę, niż kupić używkę.

Zobacz tu:

http://www.maglownica.com.pl/

http://www.automania.com.pl/
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 21:56   

PH JOWI, niedawno rozmawialiśmy o używanej, jaką mógłbyś mi zaproponować. Pokusiłem się jednak na regenerację, gdyż zakład jest na miejscu, no i mieli zrobić w jeden dzień - chciałem zaoszczędzić na czasie (nie koniecznie na kasie - zapłaciłem 480zł). Jeśli poprawka gwarancyjna nie pomoże, pewnie znów się do Ciebie zgłoszę.

Zakład, w którym robiłem regenrację i do którego jutro rano znów jadę to
http://znmr.szczecin.pl
Obsługa na pierwszy rzut oka profesjonalna i bardzo miła. Ciekawe co powiedzą jutro, kiedy przedstawię im nadal awaryjny podzespół.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 22:00   

to solidny zakład, przynajmniej jesli chodzi o mechaniczne pompy wtryskowe...
niestety od jakichś 2-3 lat nie miałem z nimi do czynienia :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 22:25   

Mam nadzieję, że bedę miał podstawy do potwierdzenia tej opinii. No chyba, że jutro Pan mechanik powie mi, że to nie jego wina i każe mi się wypchać. We'll see.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Cze 07, 2008 15:59   [R45 1.8 2000r.] Słabe wspomaganie na niskich obrotach

Dwa dni temu miałem regenerowaną pompę wspomagania. Po pierwszym razie nic to nie dało, bo wycieki były nadal i strasznie głośno wszystko chodziło... no i sile wspomagania było daleko do ideału. Po drugiej (gwarancyjnej) wizycie poprawiło się. Przez noc płyn nie uciekł, układ jest już cichy... ale...

Przy niskich obrotach siła wspomagania drastycznie spada. Dopóki jadęi gazuję, nie ma problemu, ale na parkingu czujęsię jak na siłownik. Spec, który robił regenrację mówił, że przez jakiś czas może ciężko chodzić, ale przejechałem już jakieś 50km, a tu poprawwy nie widać.

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
Mieliście coś takiego po regeneracji u siebie?
Jak długo mam czekać, aż wszystko wróci do normy?

Do wystapienia usterki na parkingu bez problemu mogłem operować przy użyciu jednej ręki, teraz dwoma ciężko jest skręcić. W razie czego gwarancja na regenerację nadal jest aktualna, ale nie chce mi się po raz 3 jechać do mechanika.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 13:04   

Sprawdź czy któryś z przewodów nie jest zagięty lub może coś się dostało do pompy i uniemożliwia przepływ płynu. Kiedyś tak miałem w maździe (mechanik coś w niej grzebał), okazało się że w przewodzie był kawałek jakiejś uszczelki który tamował płyn, problem podobny jak u ciebie. Lub sprawdź też naciąg paska.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 09, 2008 11:24   

Cherman, jak się rozwinęła sytuacja? Już dobrze chodzi kierownica?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 09, 2008 13:18   

Rozpocząłem kolejny wątek, gdyż w tym już nikt się wypowiadał.

Link do niego: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=27717
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 09, 2008 13:23   

Dziś auto stoi u mechanika. Jeśli znajdzie czas, to wymieni paski klinowe na nówki (mówił, że po zalaniu jakimkolwiek olejem paski należy wymienić). Mam nadzieje, że naciągnie je jak należy i jesli objawy nadal bedą występować, poprawnie zdiagnozuje źródło oporów przy wspomaganiu. Mam nadzieję, że nie powie, że pompa do regeneracji, bo właśnie od regeneracji wróciła.

Niby autko prawie 2 lata się nie psuło i przez prawie 50kkm mnie woziło bez większych napraw, ale zaczynam się nieco gniewać na mojego R, bo ostatnio się kapryśny zrobił.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 09, 2008 14:19   

Cherman napisał/a:
Rozpocząłem kolejny wątek, gdyż w tym już nikt się wypowiadał.

Scaliłem wątki.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 09, 2008 14:32   

Super ale mimo to nie widze zbyt dużego zaiteresowania moimi problemami. Wydaje mi się, że w moich zmaganiach jestem dość oryginalny i niewiele osób miało takie problemy jak ja. No nic... w czymś trzeba być prekursorem... no i może kiedyś komuś pomoge w przyszłości.

Póki co nadal na autko czekam... to znaczy póki praca się skończy. Nie mam jeszcze pewności, czy dziś będzie zrobione, ale jeśli tak, to napewno coś tu napiszę.

[ Dodano: Pon Cze 09, 2008 15:39 ]
No i mam diagnozę. Mechanik (nie ten, który regenerował pompę) stwierdził, że paski się nie ślizgają. Olej co prawda nie wycieka, ale pompa nie daje odpowiedniego wspomagania i jest nieprawidłowo zregenerowana.

Tak więc jutro rano znów jadę do zakładu regeneracji - po raz 3 z kolejną reklamacją. Szlag mnie trafia. Kiszka straszna. :mad: .

[ Dodano: Pon Cze 09, 2008 15:48 ]
Jendak nie jutro. Koleś regenerator jest obłożony robotą i ustawiliśmy sie na przyszły tydzień. Po tygodniu za kółkiem bedę miał bicepsy jak Arnold.

Przychodzą mi jeszcze pewne pytania do głowy:
1. Czy słabe wspomaganie może być skutkiem zapowietrzenia układu wspomagania?
2. Czy jazda przez tydzień z takimi objawami jak moje jest bezpieczna?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 09, 2008 14:50   

Cherman napisał/a:
2. Czy jazda przez tydzień z takimi objawami jak moje jest bezpieczna?

Nie jest niebezpieczna moim zdaniem :P

Cherman napisał/a:
Super ale mimo to nie widze zbyt dużego zaiteresowania moimi problemami.

Bo sprawa moim zdaniem jest prosta -> źle wykonana regeneracja.
A tak na marginesie, to trzecią kolejną reklamację składałbym na piśmie z żądaniem natychmiastowego wykonania naprawy... :P
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 09, 2008 15:03   

piter34 napisał/a:

A tak na marginesie, to trzecią kolejną reklamację składałbym na piśmie z żądaniem natychmiastowego wykonania naprawy... :P


Niby tak, ale wolę nie drażnić Pana, który może zaradzić moim problemom. Poza tym mam jego pieczątkę i podpis pod oświadczeniem wykonania usługi oraz gwarancji w książce serwisowej. Sądzę, że się nie wywinie. Jak pojeźdżę tydzień i się pomęczę, to póxniej bardziej docenie swojego roverka.

A tak na marginesie, to co sam mogę sprawdzić?
1. Czy przewody nie są pozaginane.
2. Czy płynu nie ubywa?
jakieś sugestie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Cze 09, 2008 15:56   

piter34 napisał/a:
A tak na marginesie, to trzecią kolejną reklamację składałbym na piśmie z żądaniem natychmiastowego wykonania naprawy...

Cherman napisał/a:
mam jego pieczątkę i podpis pod oświadczeniem wykonania usługi oraz gwarancji w książce serwisowej.

w tym momencie zarządałbym zwrotu pieniedzy, a jeżeli miałby jakieś opory powołałbym swojego rzeczoznawce, który stwierdziłby złe wykonanie usługi i przekazałbym sprawe do odpowiedniego urzedu
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 09, 2008 16:21   

Przyznaje racje co do sadu, ale e wzgledu na niższe (niż gdzieś indziej) koszty zdecydowałem się na tą firmę. Poza tym nadal mam nadzieję, że sprawa zostanie doprowadzona do końca.

No i jesli zdecydowałbym się na proponowane rozwiązanie, to czas naprawy znacznie by się wydłużył, a tego nie chce.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 09, 2008 16:26   

Cherman napisał/a:
Przyznaje racje co do sadu, ale e wzgledu na niższe (niż gdzieś indziej) koszty zdecydowałem się na tą firmę.

Ja na Twoim miejscu na samym początku kupiłbym używkę. Awaria pompy wspomagania w R45 to rzadkość.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Cze 09, 2008 16:28   

Cherman napisał/a:
ale e wzgledu na niższe (niż gdzieś indziej) koszty zdecydowałem się na tą firmę.

eehhhhhh chyba nie było warto?
Cherman napisał/a:
Poza tym nadal mam nadzieję, że sprawa zostanie doprowadzona do końca.

mam nadzieje że tak będzie, powodzenia
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 09, 2008 19:19   

piter34 napisał/a:
Ja na Twoim miejscu na samym początku kupiłbym używkę. Awaria pompy wspomagania w R45 to rzadkość.


Jeśli kolejna regeneracja nie przyniesie skutku, to odbiorę kasę i kupię używkę. Gdybym wiedział, że tak właśnie będzie, od razu bym tak zrobił. Jednak nawet na naszym forum zdania są podzielone. Zdaję sobie sprawę, że sa tacy, którzy regenerowali pompę i dzielnie im służyła dzielnie. Inni pewnie od razu kupowali używkę i też byli zadowoleni

Czy było warto? Gdybym wiedział, że będę miał takie przygody nie zastanawiałbym się. Zwłaszcza, że używka byłaby tańsza. Ale zasugerowałem się tym, że kupując użwykę nie wiedziałbym, czy jest sprawna, a tak mam swoja i przynajmniej wiem co z nią jest - to znaczy wiem, że moja nadal jest niesprawna :( ...

Teraz póki co jestem wkropce. W poniedziałek kolejna regeneracja i zobaczymy czy to coś da.

[ Dodano: Pon Cze 09, 2008 20:22 ]
Poza tym piter... pytałem Was co sądzicie o używkach i regeneracji:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=27563

Wtedy się nie wypowiadałeś, a szkoda, bo cieszysz się opinią fachowca, więc skorzystałbym z Twojej rady... za późno.

[ Dodano: Czw Cze 12, 2008 09:29 ]
Roverek już dziś pojechał do ponownej regeneracji pompy wspomagania. Miałem z tym czekać do poniedziałku, ale jadąc do pracy wspomaganie odmówiło posłuszeństwa i wpadłem na chodnik. Na szczęscie krawężnika tam prawie w ogóle nie było no i piesi też się nie napatoczyli.

Jeśli tym razem naprawa nie pomoże, odbieram kasę i kupuję używkę... zaczyna mi brakować sił.

[ Dodano: Pon Cze 16, 2008 07:07 ]
Na szczęście 3cia wizyta u pana regeneratora pomogła. Wspomaganie działa lepiej niż przed moimi przygodami. póki co nic nie cieknie i wygląda na to, że naprawa się udała. Od tego momentu mam jeszcze pół roku gwarancji - mam nadzieję, że się nie przyda.

Konkluzja po wszystkim - chyba lepiej kupić używkę, bo nawet jeśli nie działałaby, to w cenie regeneracji mieszczą się conajmniej takie trzy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [400] Szarpie na niskich obrotach
dzidek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Gru 21, 2010 15:05
dzidek
Brak nowych postów [R45] Szarpanie na niskich obrotach
baton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lis 05, 2010 22:09
praktis
Brak nowych postów [R45 1.4 LPG 00r ] szarpanie na niskich obrotach
baton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Sie 20, 2010 07:12
aldona
Brak nowych postów [Rover 45 iDT] muł na niskich obrotach
barszczyk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Lip 02, 2009 11:11
pitek82
Brak nowych postów [ R400 ] Szarpanie na niskich obrotach
bolcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lis 25, 2011 13:29
bolcik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink