Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 17:39 [R623] Czy można bez problemów założyć gaz?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.3 Rok produkcji: 1997
Witam - jak w temacie - chcę go zagazować, ale nie wiem czy kolektory są plastikowe, czy są jakieś przeciwwskazania "gazowe" wobec tej wersji silnikowej... Planuję wtrysk sekwencyjny. Proszę o konkretne porady
pzdr
mayson
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 12:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 17:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kolektory metalowe. Nawet II gen. działa, a IV gen. działa super.
Bylebyś znalazł dobry zakład.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Czytałem, czytałem... ten topic był skierowany raczej do posiadaczy 623 i porad "z autopsji".
Mayson napisał/a:
Proszę o konkretne porady
Wybierz porządny zakład montujący... a instalacja to może być wielokrotnie polecana na forum Stag300 z wtryskami PlaniJet/MagicJet (chyba w ogóle nie szukałeś na forum podobnych tematów
Uzupełnij profil, nie wiadomo skąd jesteś.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Zerknij na TOP20 --20 najbardziej aktywnych autorów newsów--; dołączyłem tu dawno dawno temu, jeszcze przed Tobą i kto pamięta że jestem z Trójmiasta, ten wie zaglądam tu sporadycznie, głównie z ciekawości, być może gdy kupię R623, to zacznę częściej, wtedy pouzupełniam galerię, profil itp.
Wielu użytkowników R623 odpowiedziało mi już na priv, także ten wątek można chyba zamknąć. Dziękuję i pozdrawiam!
Zerknij na TOP20 --20 najbardziej aktywnych autorów newsów--; dołączyłem tu dawno dawno temu, jeszcze przed Tobą i kto pamięta że jestem z Trójmiasta, ten wie
Ja też to wiem, bo Ciebie pamiętam.
Nie rozumiem jednak dlaczego nie chcesz uzupełnić profilu.
truten23 napisał/a:
Lepiej raczej y bylo gdyby pisali nie na priv a na tym poście...
Dokładnie. Po to jest forum.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Bo jak będę miał Roverka, to będę miał co dopiero wpisać wtedy też stworzę sobie avatarka roverowego, no i ogólnie wszystko za jednym zamachem a nie na raty. A co do priv, ludzie chyba są bardziej otwarci na priv
Pozdrawiam! - Gdy już zakupię ciekawy egzemplarz to z pewnością zaloguję się "na całego"
Gaz można założyć bez problemu ładnie śmiga i nie ma problemów z jego eksploatacją, polecam gaz BRC założony w dobrym zakładzie sprawdzone na 620 Si LUX aut i 623
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Być może, ale taki stan rzeczy jednak idei forum nie służy
Hmm... Ja na priv napisałem to samo co na forum.
No podałem chyba jeszcze przebiegi:
I. R623 '95 - LPG II gen. Lovato/Bingo S - założony przy 168 kkm, podobno u kolegi Markzo bez problemów służył do 280 kkm
II. R623 '95 - LPG IV gen. Thomassetto/Stag 200 - założony przy 117 kkm, obecnie 161 kkm
Jedyny problem to w egzemplarzu nr I. to uszkodzny kabelek do jednego wtrysku benzyny - na benzynie chodził na 3 cylindrach - wymiana wiązki w ramach gwarancji.
No i to, że za pierwszym razem pojechałem na gazowanie bez wymiany świec (a były bardzo stare, bo ASO Hondy Auto-Witolin pisało na fakturze, że świece wymieniło nie robiąc tego) co spowodowało niemożliwość regulacji - po wymianie świec wszystko działało super.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Maćku a ostatnio dzownil obecny włascicel "naszego" Roverka i kurde mowi ze wsio mu pieknie smiga!!! autko ma juz chyba cos ok 300-310tys km moze wiecej....jak dla mnie bomba
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
ZNALAZŁEM!! Rover 600 2.3 automat, barwa-Kinversand, środek skóra beżowa, INSTALACJA LPG II gen. chyba Bingos... na fakturze gościu ma wyszczególnione wszystkie części składowe instalacji w konkretnych cenach i ich markę - przeważa wyraz "BINGOS" - czy ktoś słyszał o takich "składankach"?? (Ja myślałem, że instalacja np. LOVATO to po prostu jest całość LOVATO bez wyszczególniania...)
Jeszcze mam pytanie - MACIEJ - Tobie pękła ta głowica w 623?? Czy mógłbyś opisać okoliczności? (czy przed zagazowaniem, czy po, czy coś jeszcze siadło - a może znasz przyczynę pęknięcia głowicy?) Dodam, że gościu wymieniał CHŁODNICĘ, wydech i całe zawiasy przód. Poza tym auto jest niby OK. "Niby", bo wg danych technicznych 623 setkę posiada w ciągu ok. 8 sekund, a ten egzemplarz jakby trochę mulił... wiem, wiem, może to automat + lpg, ale wydaje mi się że moja Honda Accord V 2.0 131KM przyspiesza lepiej (manual + lpg).
Dodatkowe pytanie - czy mogę przerobić LPG IIgen. na LPG IVgen? Tzn wywalić starą instalację i zamontować nową? Czy da się to zrobić?
Jeszcze mam pytanie - MACIEJ - Tobie pękła ta głowica w 623?? Czy mógłbyś opisać okoliczności? (czy przed zagazowaniem, czy po, czy coś jeszcze siadło - a może znasz przyczynę pęknięcia głowicy?)
Nie mi tylko Kruchemu, bez LPG, prawdopodobnie miał uszkodzoną chłodnicę lub przewody, bo mu płynu zabrakło.
W R623 głowice pękąją przy niesprawnym układzie chłodzenia - przegrzewają.
Ja właśnie mam drugi egzemplarz ze sprawną głowicą, ale profilaktycznie wymieniłem chłodnice jak zauważyłem piersze ślady starości.
Co do instalacji to instlacje to składanki z różnych elementów.
Bingo-S to sterownik - niezły i raczej bezproblemowy.
Jak gość ma fakturę, to dobrze, bo wiadomo co jest pod spodem.
Jeśli chodzi o "mulenie" to II gen. - cudów się nie spodziewaj.
Daje się przerobić na IV gen. - ktoś kiedyś pisał o kosztach - chyba koło 1000 zł, ale to musisz spytać w serwisie, gdzie to będziesz robił.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Rozumiem. Czyli składanka części LPG z różnymi nazwami to żadna ujma, a w 623 głowica pęka gdy brak płynu chłodniczego. Gościu wymienił chłodnicę - ciekawe czy ten egzemplarz już miał (lub ma) pękniętą głowicę... da się to sprawdzić? Domyślam się, że z pękniętą głowicą wogóle by nie jeździł, ale może są jakieś początki tego... Przecież nie bez przyczyny wymienił chłodnicę i sprzedaje auto...
A z tym muleniem - w Accordzie mam też IIgen i wogóle nie czuć różnicy LPG czy benzyna... To dobrze, że można wymienić na IV gen. to już ponoć bezstratnie działa.
Czyli składanka części LPG z różnymi nazwami to żadna ujma
Tak.
Mayson napisał/a:
w 623 głowica pęka gdy brak płynu chłodniczego
ZTCW to z braku płynu lub innych uszkodzeń układu chłodzenia.
Podobno jeszcze jak się za mocno dokręci dekiel zaworów i bardzo ostro dłużej pojeździ, ale to tylko z plotek słyszałem.
Mayson napisał/a:
Domyślam się, że z pękniętą głowicą wogóle by nie jeździł, ale może są jakieś początki tego... Przecież nie bez przyczyny wymienił chłodnicę i sprzedaje auto...
Jeszcze przez chwilę jeździ, ale widać po płynie i oleju, że jest nie tak.
O szczegóły pytaj Kruchego, bo jak już pisałem nie przechodziłem pęknięcia głowicy.
Co do wymiany chłodnicy to to jest 250 zł i może ciekła na tyle, że nie dało się jeździć - normalka w tym wieku auta i w R600 i R800 po 12-13 latach trzeba wymienić chłodnicę.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
A z tym muleniem - w Accordzie mam też IIgen i wogóle nie czuć różnicy LPG czy benzyna...
Bo masz zwężke w dolocie. Tak naprawdę auto na benzynie jeździ gorzej niż przed założeniem LPG.
Co do przeróbki II gen. na IV gen., to trzeba niestety wymienić kompletny przód, czyli de facto całą instalację bez butli, wielozaworu na butli i przewodów idących do butli.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum