Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] układ chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] układ chłodzenia
Autor Wiadomość
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 16:42   

AndrewS napisał/a:
ok bierzemy w takim razie optymalny sklad 68 %
z wykresu widac ze temp wrzenia takiego roztworu przy sprawnym ukladzie chlodzenia i odpowiednim cisnieniu, to cos kolo 130 stopni

nie wiem czy zauwazyles, ale my z kolega giewu podejzewamy, ze tam tego cisnienia nie ma !!

jesli go nie ma, to temp wrzenia tego roztworu 68% to jakies 110 -113 stopni (patrz wykres)
przy normalnej temp silnika 90 stopni to jakos bardzo blisko
tak wiec juz mamy odp dlaczego plyny sie gotuja :mrgreen:


Ale rozpętała się burza mózgów, to lubię :mrgreen:

Przyznam rację kolegom, że przyczyną może być walnięty korek zbiorniczka i nie trzyma ciśnienia w układzie.
W moim miałem kiedyś bulgotanie. W zimie nie grzała mi nagrzewnica była zapchana jakimiś paprochami i takimi grudkami z płynu chłodzącego.
Po przepłukaniu nagrzewnicy, wymianie całego płynu i odpowietrzeniu układu wszystko wróciło do normy.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Sro Cze 04, 2008 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 04, 2008 16:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 04, 2008 16:45   

wymień korek a gwarantuje ci ze problem zniknie przerobiłem temat 3tyg. temu...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Kemal 



Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 3
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 14:39   

Sachar.. dziękuje bardzo za wyjaśnienie.. Uspokoiłeś mnie troche tym co napisałeś.. Tak więc musze rozmieszać koncentrat z wodą i powinno być wszystko ok..?
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 19:16   

dobryziom napisał/a:
wymień korek a gwarantuje ci ze problem zniknie

z tym gwarantowaniem to bym troszku uważał ;) , ale rzeczywiście jest wielkie prawdopodobieństwo, że to niesprawny korek będzie przyczyną tego problemu
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3640
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 05, 2008 21:05   

Sachar napisał/a:
Napisał też o wodzie w układzie, więc przychyliłem się do sugestii, że może przyczyną jest to, że zamiast płynu ma wodę.


ja tez jezdze teraz na wodzie, w dodatku mam klime, i wskazowka idzie mi na 3/4 skali jesli w ukladzie brakuje juz 1,5 litra wody
w innym przypadku wszystko jest ok oczywscie mam cisnienie w ukladzie

Sachar napisał/a:
A jak się domyślam, jakiś wspaniały brytyjski inżynier jeszcze w fazie projektu przyjął, że auto będzie chłodzone roztworem glikolu z wodą, a nie czystą wodą, więc skalibrował wszystkie urządzenia (termostat, wskaźnik temperatury) do parametrów jakie zapewnia odpowiednia mikstura.


no i znowu strzeliles byka bo wiekszosc angoli jezdzi wlasnie na wodzie , bo u nich nie ma zimy :mrgreen:


Sachar napisał/a:
Lejąc czystą wodę można doprowadzić do sytuacji, że wskaźnik będzie pokazywał OK, ale układ chlodzenia nie będzie już dawał rady. Jaśniej już nie potrafię przekazać moich wynurzeń


sugerujesz ze czujnik zanurzony w wodzie i plynie o tej samej temp, bedzie pokazywal co innego ?? :mrgreen:
jesli uklad chlodzenia bedzie sie przegrzewal, to napewno pokaze to sprawny wskaznik i nie wazne jaki plyn bedzie w ukladzie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 23:22   

AndrewS napisał/a:

no i znowu strzeliles byka bo wiekszosc angoli jezdzi wlasnie na wodzie , bo u nich nie ma zimy :mrgreen:


bez komentarza. poprostu ręce opadają


AndrewS napisał/a:
sugerujesz ze czujnik zanurzony w wodzie i plynie o tej samej temp, bedzie pokazywal co innego ?? :mrgreen:
jesli uklad chlodzenia bedzie sie przegrzewal, to napewno pokaze to sprawny wskaznik i nie wazne jaki plyn bedzie w ukladzie


dobra, od początku, może załapiesz. Jeśli układ jest projektowany do roztworu który wrze przy np. 130st i wlejesz mu płyn o temp. wrzenia 110, to wskaźnik przy 110 nie będzie dochodził do czerwonego pola, a mimo to układ osiągnie kres swoich możliwości i się poprostu "wysra". Jak chcesz mogę Ci to narysować :)

p.s. Ja naprawdę nic do Ciebie nie mam, ale opór w przyswajaniu informacji z Twojej strony powoli mnie rozwala.

[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 23:23 ]
Kemal napisał/a:
Sachar.. dziękuje bardzo za wyjaśnienie.. Uspokoiłeś mnie troche tym co napisałeś.. Tak więc musze rozmieszać koncentrat z wodą i powinno być wszystko ok..?


Nie gwarantuję, ale jest spora szansa, że będzie lepiej :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3640
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 06, 2008 00:20   

Sachar napisał/a:
p.s. Ja naprawdę nic do Ciebie nie mam, ale opór w przyswajaniu informacji z Twojej strony powoli mnie rozwala.


daruj sobie
ja przynajmniej nie uciekam od odpowiedzi, zadalem Ci wczesniej dwa pytania ktore olales

czepiles sie tego wskaznika
tymczasem wskaznik pojdzie na czerwone pole nawet wtedy gdy w ukladzie nie bedzie plynu wcale, bo rozgrzeje sie od przegrzanej glowicy

malo tego, woda potrafi miec ponad 100 stopni i sie nie gotowac
nie wierzysz, to wsadz sobie szklanke wody do kuchenki mikrofalowej i ja przegrzej

potem włóż do niej lyzke, albo poprostu zaczekaj, po chwili woda bedzie wrzec mimo ze przed chwila tego nie robila

ja ci podaje juz 3 dowod a Ty mi piszesz ze mam opor , to w takim razie jak nazwac Twoje postepowanie ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Cze 06, 2008 08:31   

AndrewS napisał/a:

czepiles sie tego wskaznika
tymczasem wskaznik pojdzie na czerwone pole nawet wtedy gdy w ukladzie nie bedzie plynu wcale, bo rozgrzeje sie od przegrzanej glowicy


Sprawdzałeś?

AndrewS napisał/a:
malo tego, woda potrafi miec ponad 100 stopni i sie nie gotowac
nie wierzysz, to wsadz sobie szklanke wody do kuchenki mikrofalowej i ja przegrzej
potem włóż do niej lyzke, albo poprostu zaczekaj, po chwili woda bedzie wrzec mimo ze przed chwila tego nie robila


napiszę kolejny raz: nigdzie nie napisałem, że woda zagotuje się przy 100st w układzie, tylko, że płyn chłodniczy zrobi to później i daje to potrzebny margines bezpieczeństwa na schłodzenie układu

AndrewS napisał/a:
ja ci podaje juz 3 dowod a Ty mi piszesz ze mam opor , to w takim razie jak nazwac Twoje postepowanie ??


Jaki dowód? Łyżka w szklance wody? Jaja sobie ze mnie robisz?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3640
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 06, 2008 09:08   

Sachar napisał/a:
Sprawdzałeś?


w powrocie ze zlotu jeden z kolegow mial awarie, pekla chlodnica, plyn wylecial , wysoka temp na wskazniku bardzo dlugo sie utrzymywala, mimo ze silnik juz nie pracowal, po 15 min po wylaczeniu silnika bylo to samo

Sachar napisał/a:
daje to potrzebny margines bezpieczeństwa na schłodzenie układu


widzisz a jednak czasami nie daje, na co Ci dalem dowod, bo ja Ci podalem przyklad kolegi i dalem linka do tematu o mgf, mimo ze plyn ma margines, to jednak mu sie zagotowal i jakos do tego, do tej pory sie nie odniosles

Sachar napisał/a:
Jaki dowód? Łyżka w szklance wody? Jaja sobie ze mnie robisz?


jak juz przyklady z forum nie docieraja do Ciebie, to szukam roznych sposobow,
jak pisze ze moj uklad chodzi teraz na wodzie i sie jakos nie gotuje i silnik sie nie przegrzewa to tez olewasz i wcale sie do tego nie odnosisz,
bo w/g Twojej teorii i wyliczen projektantow, to tak nie powinno sie wogole dac jezdzic :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] Układ chłodzenia lub elektryka
drw2al Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Sob Wrz 19, 2009 02:12
gajerz
Brak nowych postów [R214] Jak prawidłowo odpowietrzyć ukłąd chłodzenia ?
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Wrz 15, 2016 14:29
slax
Brak nowych postów [214] Układ chłodzenia
iruken Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Paź 17, 2015 21:12
rafii9
Brak nowych postów [R 200 1.4 8V 99'] Znowu układ chłodzenia:/
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Sty 22, 2008 18:35
AndrewS
Brak nowych postów [R200] układ chłodzenia
mucha1791 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Mar 25, 2012 13:33
mucha1791



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink