Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem z obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problem z obrotami
Autor Wiadomość
Ficek33 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 29
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 23:56   [R620] Problem z obrotami
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam serdecznie.

Mam następujący problem:

Po odpaleniu silnika, wszystko jest OK. Obroty-jak jest zimny około 1400- jak rozgrzany 800-900 - i "stoją". W momencie zwiększania obrotów, tak mniej więcej około 2000, obroty zaczynają "świrować" i silnik zaczyna przygasać - dodam, że skoki obrotów są bardzo gwałtowne (raz na jakiś czas całkowicie gaśnie, co jest dość kłopotliwe, szczególnie w trakcie jazdy np. po łuku). Jednocześnie słychać jak "pstryka" jakiś przekaźnik pod kolumną kierownicy.
Po jakiś 10-15 minutach (a czasami nawet po minucie) szarpanej jazdy (która jest męczarnią i ciągłą walką z obrotami) nagle problem zanika i mogę bezproblemowo jeździć choćby do wyczerpania paliwa. Problem pojawia się znowu, gdy po nawet krótkim postoju ponownie odpalam silnik. I znowu 10,15 a czasami tylko 5 minut męczarni i za chwilę wszystko gra ...

Byłem z tym u mechanika ale jak to często bywa, akurat w tym momencie silnik pracował idealnie (nawet po kilku próbnych jazdach i postojach, restartach silnika - problem nie chciał się uwidocznić) więc mechanik musiał się zdać na mój niefachowy opis, który niestety nie wystarczył do ustalenia przyczyny tego zjawiska.

Dlatego, biorąc pod uwagę ogromną wiedzę i doświadczenie kolegów forumowiczów, liczę na Waszą pomoc.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 23:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 15:03   

Ficek33 napisał/a:
Dlatego, biorąc pod uwagę ogromną wiedzę i doświadczenie kolegów forumowiczów, liczę na Waszą pomoc.

Mnie coś świta jakiś temat z zaworem sterowania turbiną, bo te obroty 2000krpm wyraźnie wskazują, że do akcji wtedy turbo wchodzi nieco bardziej.
Przeszukaj starsze posty.

Nikt inny nie pomoże?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Ficek33 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 29
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 21:24   

piter34 napisał/a:
Ficek33 napisał/a:
Dlatego, biorąc pod uwagę ogromną wiedzę i doświadczenie kolegów forumowiczów, liczę na Waszą pomoc.

Mnie coś świta jakiś temat z zaworem sterowania turbiną, bo te obroty 2000krpm wyraźnie wskazują, że do akcji wtedy turbo wchodzi nieco bardziej.
Przeszukaj starsze posty.

Nikt inny nie pomoże?


Sprawdzałem w archiwum ale nie znalazłem nic na ten temat (mogłem jednak coś przegapić).
Niemniej jednak dziękuję za sugestię - będę mógł coś zasugerować mojemu mechanikowi.

Czy to możliwe aby za tym niezwykłym zachowaniem mógł stać "walnięty" silniczek krokowy?

Pozdrawiam
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 09:17   

Ficek33 napisał/a:
Czy to możliwe aby za tym niezwykłym zachowaniem mógł stać "walnięty" silniczek krokowy?

Szczerze wątpię, bo on nie pełni żadnej funkcji podczas przyspieszania/zwiększania obrotów.

Ficek33 napisał/a:
Sprawdzałem w archiwum ale nie znalazłem nic na ten temat (mogłem jednak coś przegapić).

Wpisz w szukajce frazę "zaw* +ster* +turb*"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Ficek33 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 29
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Maj 06, 2008 10:13   

piter34 napisał/a:
Mnie coś świta jakiś temat z zaworem sterowania turbiną, bo te obroty 2000krpm wyraźnie wskazują, że do akcji wtedy turbo wchodzi nieco bardziej.
Przeszukaj starsze posty.


To raczej nie ten zawór - auto zaczęło "świrować" też przy niższych obrotach.
Silnik zachowuje się jakbym w trakcie jazdy przekręcał szybko kluczyk w stacyjce (oczywiście bez zgrzytu rozrusznika jaki pojawił by się w takiej sytuacji)
Jak na razie, żaden z moich mechaników nie rozwiązał problemu - otrzymałem jedynie nowe teorie: - nie łączy kostka w stacyjce
- problem na lini alarm-immo
Dzisiaj to sprawdzę ale mam przeczucie, że to nie to :sad:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 06, 2008 11:28   

Ficek33 napisał/a:
Dzisiaj to sprawdzę ale mam przeczucie, że to nie to :sad:

...a ja myślę, że to prawdopodobne.
Sprawdziłbym również wszystkie połączenia masowe pod maską.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Maj 06, 2008 11:46   

turbina to na pewno nie jest bo T25 zaczyn sie wkręcać bardzo delikatnie od 2200 a mocniejszy boost kolo 2500-2700 wiec odpada...

ja bym stawiał na elektrykę... ewentualnie zajrzyj do świec i kabli :)
zwróć również uwagę na paliwo spróbuj zalać na innej stacji... a czy lejesz wyłącznie 98 ja bardzo o to dbam ponieważ silniki benzynowe z turbo są bardzo wrażliwe na jakość paliwa.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Ficek33 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 29
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Maj 06, 2008 12:06   [Rover 620TI] Problem z obrotami cd

dobryziom napisał/a:
turbina to na pewno nie jest bo T25 zaczyn sie wkręcać bardzo delikatnie od 2200 a mocniejszy boost kolo 2500-2700 wiec odpada...

ja bym stawiał na elektrykę... ewentualnie zajrzyj do świec i kabli :)
zwróć również uwagę na paliwo spróbuj zalać na innej stacji... a czy lejesz wyłącznie 98 ja bardzo o to dbam ponieważ silniki benzynowe z turbo są bardzo wrażliwe na jakość paliwa.


Świece i kable powinny być OK (powinny - bo są nówki ale czasami różnie z tym bywa)
Od czasu kiedy zaczęło się to dziać tankowałem na conajmniej 6 stacjach benzynowych
(w różnych woj.) więc paliwko chyba też odpada.

Zobaczymy co z tym alarmem i stacyjką - jeżeli nie tam będzie tkwił problem ... hmmmm będę szukał dalej
 
 
Ficek33 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 29
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Cze 06, 2008 23:59   [Rover 620TI] Problem z obrotami - cd

Witam serdecznie.

Jakiś czas temu miałem problem, który opisałem w innym temacie:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=26246

Po odpaleniu silnika, wszystko jest OK. Obroty-jak jest zimny około 1400- jak rozgrzany 800-900 - i "stoją". W momencie zwiększania obrotów, tak mniej więcej około 2000, obroty zaczynają "świrować" i silnik zaczyna przygasać - dodam, że skoki obrotów są bardzo gwałtowne (raz na jakiś czas całkowicie gaśnie, co jest dość kłopotliwe, szczególnie w trakcie jazdy np. po łuku). Jednocześnie słychać jak "pstryka" jakiś przekaźnik pod kolumną kierownicy. Silnik zachowuje się jakbym w trakcie jazdy przekręcał szybko kluczyk w stacyjce (oczywiście bez zgrzytu rozrusznika jaki pojawił by się w takiej sytuacji)

Po jakiś 10-15 minutach (a czasami nawet po minucie) szarpanej jazdy (która jest męczarnią i ciągłą walką z obrotami) nagle problem zanika i mogę bezproblemowo jeździć choćby do wyczerpania paliwa. Problem pojawia się znowu, gdy po nawet krótkim postoju ponownie odpalam silnik. I znowu 10,15 a czasami tylko 5 minut męczarni i za chwilę wszystko gra ...

Byłem z tym u mechanika ale jak to często bywa, akurat w tym momencie silnik pracował idealnie (nawet po kilku próbnych jazdach i postojach, restartach silnika - problem nie chciał się uwidocznić) więc mechanik musiał się zdać na mój niefachowy opis, który niestety nie wystarczył do ustalenia przyczyny tego zjawiska.


Temat wygasł, gdyż z niewyjaśnionych powodów, problem zniknął.
Niestety znów się pojawił i muszę sobie jakoś z nim poradzić.
Dzięi kolegom z Forum wyeliminowałem już kilka możliwych przyczyn tego zjawiska: elektrozawór, kable, świece, jakość paliwa (PB98).
Ostatnia teoria z kostką w stacyjce lub uszkodzonym alarmem również się nie sprawdziła. Dopiero teraz zauważyłem, że gdy problem się pojawia, z wydechu zaczyna lekko dymić (niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany). W momencie gdy "coś zaskoczy" (jak w opisie powyżej) lekki dymek również znika.

Czy "pstrykanie" przekaźnika może być reakcją na jakiś problem z pompą paliwa?
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Cze 07, 2008 07:23   

Przekaźnik może nie podawać dobrego napięcie i może się podwieszać, ja bym sprawdził wszystkie przekaźniki... :roll: a co do dymku to może puszcza on z turbiny w eter lub przez katalizator, ale że jak piszesz po tym pstryknięciu przestaje... hmm :roll: ?
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Cze 07, 2008 07:49   

Ficek33 napisał/a:
Temat wygasł, gdyż z niewyjaśnionych powodów, problem zniknął.
Niestety znów się pojawił i muszę sobie jakoś z nim poradzić.
A dlaczego go nie kontynuujesz, tylko zakładasz nowy? Przenoszę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z obrotami
Phillippe Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Wrz 15, 2009 14:52
kasjopea
Brak nowych postów [R620] Problem z obrotami
Drool Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Kwi 07, 2010 10:05
Mayson
Brak nowych postów [R620] Problem z obrotami - wsparcie
sid12 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Kwi 27, 2011 16:49
BorysOpole
Brak nowych postów [R620] Problem z obrotami i spalaniem.
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 12 Sro Lut 11, 2009 15:00
lu_cky
Brak nowych postów [R620] mam problem z obrotami i prędkością
lukasz099190 Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Lut 22, 2012 00:15
v_chu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink