Wysłany: Sro Cze 04, 2008 20:53 [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Witam.
Wiem, że bardzo dużo można na ten temat przeczytać w FAQ.
Chciałbym jeszcze oprócz tego poznać Wasze opinie.
Co można jeszcze zrobić prócz co tygodniowej kontroli płynów, nie przekraczania 3000 rpm do momentu rozgrzana silnika oraz nie wyłączania silnika po ostrej jeździe zwłaszcza kiedy chodzi wentylator?
Myślę, że takie podsumowanie przyda się nie tylko mi.
Dzięki za pomoc.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 04, 2008 20:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Należy na bieżąco (podczas jazdy) kontrolować wskazania temperatury płynu chłodniczego.
Czyli wskazówka powinna być maksymalnie nieco poniżej połowy skali.
Jeśli temperatura zwiększa się ponad połowę, rozpędzić auto żeby silnik się schłodził później wyłączyć i skontrolować układ chłodniczy.
Czy wymieniać co jakiś określony czas płyn chłodniczy, termostat...?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
zastanawia mnie jedna rzecz. dlaczego w niektorych R (mowa tylko o silnikach serii K) wentylaotry sie wlaczają w celu obnizenia temp silnika a w niektorych nie - u mnie np mimo ze R by stal w korku z 1h w upale to za chiny sie wentylator nie wlaczya temp jest stala i pieknie utrzymyje sie na skali ponizej polowy. Jedyna opcja kiedy wentylator sie wlacza to nacisniecie guziczka od klimy
I nasunelo mi sie jedno pytanie. jak wylaczac silnik kiedy nam klima dziala? czy przed wylaczeniem silnika wylaczyc klime czy niech sie klima sama wylaczy z silnikiem?
I nasunelo mi sie jedno pytanie. jak wylaczac silnik kiedy nam klima dziala? czy przed wylaczeniem silnika wylaczyc klime czy niech sie klima sama wylaczy z silnikiem?
bez znaczenia ... chociaż ja zawsze wyłączam najpierw klimę, chwilkę czekam na ochłonięcie turbo (diesel) i potem gaszę silnik.
dlaczego w niektorych R (mowa tylko o silnikach serii K) wentylaotry sie wlaczają w celu obnizenia temp silnika a w niektorych nie - u mnie np mimo ze R by stal w korku z 1h w upale to za chiny sie wentylator nie wlaczya temp jest stala i pieknie utrzymyje sie na skali ponizej polowy.
W każdym R z silnikiem serii K pierwszy bieg wentylatora włącza się przy 104 stopniach (temp. płynu chłodniczego). U Ciebie to normalne zachowanie. Wentylator włącza się bardzo rzadko.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ja guziczka od klimy nie wyłaczam gasząc auto Klima i tak nie włączy sie odrazu po przekręceniu stacyjki, wiec nei obciązy rozrusznika przy starcie silnika. Dopiero po kilku sekundach od uruchomienia silnika załacza się sprężarka klimy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum