Forum Klubu ROVERki.pl :: [Civic 2.0iTD 20t2r 86km] Szarpie i traci moc przy klimie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:21
[Civic 2.0iTD 20t2r 86km] Szarpie i traci moc przy klimie
Autor Wiadomość
matmario 



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 02, 2008 14:20   [Civic 2.0iTD 20t2r 86km] Szarpie i traci moc przy klimie

Witam!
Może ktoś z was się spotkał z podobnymi problemami u siebie. Problem szarpania występuje gdy pada ewentualnie pogoda jest wilgotna (mgła itp) w zimie było gorzej teraz wyglada to lepiej. Silnik sie zagrzał i wtedy na jałowym szarpało samochodem dodanie gazu i ustępowało ale gdy obroty wracały na ok 800~1000 to dalej telepało. Domyślam się że chodzi o jakiś kabel ale gdzie i co?

Druga sprawa jest taka że samochód chodzi spoko włączam klime moc jest po kilku jakiś 15 minutach staje się strasznym mułem... Jak ja wyłącze to muł zostaje niestety. Tak samo jak klima nie chodzi. Pojezdze jakiś czas jak jest ciepło to traci moc. Stopniowo nie jakoś nagle ale np przy ruszaniu spod światel widać różnice między średnio rozgrzanym a pojeżdzonym juz trochę.

Jakie sugestie co i jak?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 02, 2008 14:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Cze 07, 2008 19:59   

matmario napisał/a:
Jakie sugestie co i jak?

Ktoś podpowie? :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Deepack 



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 18
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Cze 07, 2008 21:01   

Jak zaczyna się robić "muł" to nie kopci czasem?? a jeśli tak to na jaki kolor??
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 07, 2008 22:40   

1. Odepnij przepływomierz i sprawdź czy poprawia się sytuacja. Sprawdź także wiązkę kabli przy silniku i pompie. Szukaj otarć, przetarć itp. Rozepnij i przeczyść wszystkie wtyczki. Warto też sprawdzić błędy komputera.

Profilaktycznie sprawdź filtr paliwa i powietrza, oraz dolot powietrza (rury).
_________________
pozdrawiam Skiba
Ostatnio zmieniony przez Skiba Sob Cze 07, 2008 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
matmario 



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Cze 07, 2008 23:43   

Deepack napisał/a:
Jak zaczyna się robić "muł" to nie kopci czasem?? a jeśli tak to na jaki kolor??

Hmm z tym kopceniem to jest cos na rzeczy bo jakies kopcenie zaobserwowałem, a na jaki kolor to musze poobserwowac dokladnie. Tak na pierwszy rzut oka to na niebiesko ewentualnei granatowo.

A co do przepływki to była odpinana ale jest jeszcze gorzej bez niej.
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 00:05   

matmario napisał/a:
Tak na pierwszy rzut oka to na niebiesko ewentualnei granatowo.
a nie bierze Ci czasami oleju?? może turbinka już niedomaga.....


a co do
matmario napisał/a:
roblem szarpania występuje gdy pada ewentualnie pogoda jest wilgotna (mgła itp) w zimie było gorzej teraz wyglada to lepiej. Silnik sie zagrzał i wtedy na jałowym szarpało samochodem dodanie gazu i ustępowało ale gdy obroty wracały na ok 800~1000 to dalej telepało. Domyślam się że chodzi o jakiś kabel ale gdzie i co?

nie koniecznie kabel możliwe że kończy żywot czujnik chłodzenia silnika. Miałem taki przypadek w R 220 SDi silnik się nagrzał i zaczynało się szarpanie na wolnych obrotach wymieniłem w/w czujnik i jak ręką odjął .....
 
 
 
matmario 



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Cze 12, 2008 00:00   

Więc po dzisiejszych testach wiem wiecej. Odpiety przepływomierz daje poprawę i narazie tak bede jezdził. Wiem ze była gdzie sinstrukcja jak go zaslepic i to zrobię. Gdy jest podpiety samochód przy ruszaniu z włączona klimatyzacja zbiera sie tragicznie tak jakby musiał miec czas zeby sie cos przełączyło i dodatkowo bardziej dymi w kolorze szarym. Przy odpietym dymu nie ma i wkreca sie na obroty lepiej.
Mam jeszcze pytanie Chester chodzi ci o czujnik temperatury plynu chodzacego czy jakis inny?

Edit…

henryk_w napisał/a:

Jeżeli egr w 420D wygląda podobnie jak w R75 (linki do zdjęć i opisu znajdziesz na Forum) to odpinasz z egr cienki wężyk, dopasowujesz śrubkę do tego wężyka aby ją wcisnąć i zaślepić ten wężyk, przywiązujesz gdzieś w pobliżu opaską żeby się niepotrzebnie nie pętał i już. Można jeszcze zaślepić ten wlot do egr - w razie gdyby z żabkami w okolicy było znacznie gorzej i była potrzeba ponownego podłączenia.




Tutaj zdjęcie mojego silnika i pytanie wytułmaczcie łopatologicznie który kabel odpiać i zaslepić?

Posta henryka_w znalazłem w innym temacie i tutaj wkleiłem.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Czw Cze 12, 2008 07:19   

Do EGR idą dwa cienkiutkie wężyki plastikowe fi 4 chyba, jeden czerwony, oraz jeden czarny, EGR jest umiejscowiony na ścianie grodziowej. Zaślep ten który idzie od EGR czerwony do stożka turbiny...

Jeszcze możesz sprawdzić katalizator czy on nie jest zapchany i dlatego szarpie autem oraz kopci. Sprawdź także filtr paliwa oraz korek wlewu paliwa...
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Cze 12, 2008 18:57   

Skiba napisał/a:
1. Odepnij przepływomierz i sprawdź czy poprawia się sytuacja. Sprawdź także wiązkę kabli przy silniku i pompie. Szukaj otarć, przetarć itp. Rozepnij i przeczyść wszystkie wtyczki. Warto też sprawdzić błędy komputera.

Profilaktycznie sprawdź filtr paliwa i powietrza, oraz dolot powietrza (rury).


To jest mechaniczna pompa. Nie ma tam elektroniki, a przepływomierz jest tylko od EGR :P
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 12, 2008 23:15   

Tomi napisał/a:

To jest mechaniczna pompa. Nie ma tam elektroniki, a przepływomierz jest tylko od EGR :P


sorry , mój błąd :oops:
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
heruval 



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 32
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Lip 11, 2010 00:53   

mam ten sam problem, i jak rozwiązać ten problem, mechanicy nic nie znajdują.
 
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Nie Lip 11, 2010 11:33   

Ja bym skontrolował czy czasami egr nie otwiera się wtedy kiedy nie powinien.
Odepnijcie koledzy wtyczkę od zaworka który steruje EGR i dajcie znać czy się coś zmieniło.
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
matmario 



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 12, 2010 01:26   

Ja tego u siebie nie zdjagnozowałem, w modelu civica ale teraz miałem bardzo podbną sytuację. W drugim aucie winny okazał się... wiatrak chłodnicy, dokładniej urwane jedno ze skrzydeł wirnika. W Hondzie na 100% był też problem z wentylatorem, więc popatrz na to.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [2.0i TD] Civic 20T2R ile jest termostatów??
xman17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Maj 29, 2009 08:27
Gość
Brak nowych postów [Civic 98r MB7 20T2R/R400] czy to samo sprzegło???????
cjqumel Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sro Gru 02, 2009 16:06
Gość
Brak nowych postów [honda civic] silnik 20T2R - sprzęgło
goranj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Wrz 20, 2014 07:46
goranj
Brak nowych postów [Honda Civic] 420d -20T2R - silnik nie za każdym razem kręci
goranj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Gru 31, 2017 21:43
kadzaf
Brak nowych postów [Honda Civic 2.0i TD 86KM] Termostat
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Cze 22, 2009 09:15
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink