Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Akumulator czy alternator...?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Akumulator czy alternator...?
Autor Wiadomość
Grzech 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 29
Skąd: Głogów



Wysłany: Wto Cze 10, 2008 06:17   [R75] Akumulator czy alternator...?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Hej!

Panowie taki drobny problemik!

Autko mi chodziło bez zarzutu. Wróciłem z pracy (mniejsza z tym, że tego samego dnia złapałem gumę... hehehehe) postawiłem go do garażu i poszedłem do domu. Przychodzę dnia następnego, żeby sobie założyć dojazdówkę i pojechać do wulkanizacji, a tu nie chce odpalić. Światła się zapaliły (dodatkowy sterownik zapala i wyłącza automatycznie światła), świece żarowe też, wszystko jak normalnie, radyjko się włączyło, przekręciłem dalej i usłyszałem tylko cyk, cyk, cyk i tyle. Z aku kumplowego auta po chwili odczekania odpalił. W trakcie pracy silnika na postoju nawet przy przygazowaniu do 2,5tys. obr. podaje natężenie ~14,3-14,5A - to chyba mogę wykluczyć alternator, tak? Natomiast po pojeżdżeniu kilkanaście minut przy pracy napięcie wahało się między 13,2 a 14,5A. Nie mam wskaźnika stanu naładowania na aku, więc moje pytanie czy to może być akumulator? Czy mógłby się rozładować przez dobę biorąc pod uwagę, że wszystko się samo wyłącza po zamknięciu (uzbrojeniu alarmu) auta? Czy może coś z instalacją?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 10, 2008 06:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Cze 10, 2008 07:06   

zapewne mierzyłeś napięcie na akumulatorze podczas zapalonego silnika, z podanych przez Ciebie informacji jest prawidłowe, nawet jeśli później trochę spadło, prawidłowa wartość jest od ok. 13,5 V do 14 z groszami.

ja bym zdecydowanie obstawiał akumulator, mogła w nim "strzelić" jakaś cela i będzie się wyładowyał sam z siebie, sprawdź jeszcze w nim poziom płynu, odkryj korki - poziom w każdej celi powinien być taki sam, płyty nie mogą być "odkryte", muszą być zalane wodą ok 1 - 1,5 cm nad nie. jeśłi tak nie jest to dolej wody destylowanej, choć na długo to zapewne już nie pomoże lub wcale.


powodzenia
_________________
PZDR.
 
 
 
Grzech 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 29
Skąd: Głogów



Wysłany: Wto Cze 10, 2008 09:40   

Czyli mam rozumieć, że jesli brakuje elektrolitu lub cela jest pęknięta to należałoby wymienić aku, a jesli nie to podladować go, tak?
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 10, 2008 09:45   

Albo akumulator albo rozrusznik ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Grzech 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 29
Skąd: Głogów



Wysłany: Wto Cze 10, 2008 10:02   

Hej Skiba! Dobrze, że jestes on-line, znasz jakiś warsztat w okolicy Głogowa, który zajmuje się regenracją skrzyni biegów?
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 10, 2008 10:08   

Grzech napisał/a:
Hej Skiba! Dobrze, że jestes on-line, znasz jakiś warsztat w okolicy Głogowa, który zajmuje się regenracją skrzyni biegów?


Hmm, prawdopodobnie najbliżej będzie Wrocław. Ale warto zapytać na: http://www.glogowskieauta.pl/

PS Automat czy manual ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Grzech 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 29
Skąd: Głogów



Wysłany: Wto Cze 10, 2008 10:16   

manualna, przy redukcji dwójka mi nie che wchodzić, muszę robić ruch w kierunku jedynki i dopiero wrzucam 2. Chyba synchronizator aczkolwiek na forum dostałem juz wiele mozliwych powodów... wybierak, wysprzęglik, koło dwumasowe, płyn ...
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 10, 2008 10:23   

Możesz zapytać tu:

Moto-Diagnoza. Sewastianowicz C.
Opis: Diagnostyka. Naprawy mechaniczne.
Adres: Narutowicza 8a, 67-200 Głogów
Telefon, faks: 076/834 22 45
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Cze 10, 2008 10:36   

Grzech napisał/a:
Czyli mam rozumieć, że jesli brakuje elektrolitu lub cela jest pęknięta to należałoby wymienić aku, a jesli nie to podladować go, tak?


cela nie musi być pęknięta by płynu z niej ubywało, jeśli jest za duże napięcie ładowania to aku zaczyna się gotować, woda z niego paruje i z czasem jak płyty zasiarczeją od kwasu to będzie nadawał się on tylko na złom.

spróbuj dolać wody (jeśli jej brak), podładuj go i zaobserwuj co się dzieje, jeśli to nie pomoże to aku niestety do wymiany.
aku dzis może działać poprawnie, a jutro może się tylko nadawać do zutylizowania, niestety takie przypadki mają miejsce - u mnie kiedyś tak było, w tym przypadku ładowanie nic nie da, no może na krótką metę.

co do sugestii że walnięty rozrusznik - jeśli byłby uszkodzony to na innym aku też silnik by nie odpalił, nieprawdaż ?? ?


pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 10, 2008 10:47   

rolando napisał/a:
co do sugestii że walnięty rozrusznik - jeśli byłby uszkodzony to na innym aku też silnik by nie odpalił, nieprawdaż ?? ?


Miałem walnięty rozrusznik i palił jak mu się chciało. Więc nawet podmiana akumulatora pewnie nic by nie dała. Raz cykał, raz palił na strzała. Zdarzało się, że cykał cały dzień, lub palił jak nowy cały tydzień.

Grzech, sprawdź napięcie na akumulatorze, przy wyłączonym silniku. Następnie odpal auto i znów sprawdź napięcie na akumulatorze (ładownia). Następnego dnia rano, zejdź i znów sprawdź napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Grzech 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 29
Skąd: Głogów



Wysłany: Wto Cze 10, 2008 10:47   

rolando napisał/a:
jeśli byłby uszkodzony to na innym aku też silnik by nie odpalił, nieprawdaż ?
- najprawdziwsza prawda!
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Cze 10, 2008 10:54   

tak to prawda, moze się coś takiego zdarzyć, nie jest to wykluczone.

nie jestem prorokiem, ale w Twoim przypadku raczej tego bym nie obstawiał.

niemniej życzę jak najtańszego i najszybszego rozwiązania problemu.
_________________
PZDR.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 10, 2008 10:56   

Sprawdź napięcie na akumulatorze, po nocy. Lub jak chcesz to podjedź, do dowolnego zakładu sprzedającego aku to sprawdzą Ci aku pod obciążeniem ;) Jeżeli aku będzie w normie, a usłyszysz tylko cyknięcie przy próbie odpalenia, to może to być wina rozrusznika (lub czasami stacyjki).
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Grzech 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 29
Skąd: Głogów



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 21:45   

No już po problemie! Podjechalem do fajnego zakładziku P.W. Lewicki-Lewicki s.c. gość podpiął do czegoś w rodzaju miernika akumulatorów, sprawdził, urządzonko wydrukowało wynik (raport) pomiaru - 0% pojemności 30% sprawności akumulatora. Kupiłem sobie Bosch Silver'a 640A. Pali jak złoto!

Dzieki wszystkim!

Pozdrawiam
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 11, 2008 22:23   

Grzech napisał/a:
Kupiłem sobie Bosch Silver'a

zachowaj gwarancję... duza szansa, że się przyda :sad:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Grzech 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 29
Skąd: Głogów



Wysłany: Czw Cze 12, 2008 07:07   

sTERYD napisał/a:
zachowaj gwarancję... duza szansa, że się przyda
a co padł Ci wcześniej? Mój znajomy jeździ już na nim 3-4 lata. Może trafiłeś na kiepski egzemplarz?
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Cze 12, 2008 07:19   

no z tym że będzie działał 3 czy też 4 lata - powinien, ale nie ma takiej pewności, więc lepiej zachować gwarancję.


kiedyś kupłiem drogi aku banner'a, zapłaciłem za niego sporo forsy i niestety nie wytrzymał nawet 1,5 roku, reklamacja na szczęście została uznana.


pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
edward25 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 193
Skąd: Żabno k.Tarnów



Wysłany: Czw Cze 12, 2008 19:41   

rolando napisał/a:
ja bym zdecydowanie obstawiał akumulator

I ja tak myślę, nawet 3 tyg temu miałem taki sam przypadek. Akumulator sprawny, nie stary, ciepło, a tu ni stąd ni zowąd rano tylko cyka rozrusznik.
Podładowałem więc i raz zapalił, ale już nigdy więcej. Nawet po całonocnym ładowaniu nie zapalał. Sprawdzilem napięcia i okazało się, że nawet po ładowaniu, napięcie bardzo szybko spadało do ok. 10,5 V (bez obciążenia).
Podczas ładowania brał stosunkowo duży prąd i gotował elektrolit.

Myślę, że to samo jest i u Ciebie
_________________
Pozdrawiam
Edward
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Akumulator, alternator?
dexter77 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Sty 10, 2019 09:58
dexter77
Brak nowych postów [r75]Drugi alternator i akumulator
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Kwi 08, 2013 08:45
Pieta
Brak nowych postów [R75] alternator
Voytec Rover serii 75, MG ZT 15 Sob Gru 15, 2012 12:23
sash997
Brak nowych postów [MG ZT-T] Alternator
szpynior Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Mar 28, 2015 20:03
longer86
Brak nowych postów [R75]Grzejący sie alternator
KoKenn Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lip 01, 2012 21:22
kris-tofer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink