Kilka osób sie tu zna na LPG do roverków, więc pytam.
Mam konfig jak poniżej i coś ciągle mi się rozlegulowuje instalacja (efekt to znaczna różnica mocy na benzynie i LPG, oraz sporadyczne przygasanie na LPG). Po regulacji przez 2-3 tyg jest ok, później się rozlegulowuje. Max prędkośc na gazie to 150 km/h, przyspieszenie też znacznie słabsze na wyższych obrotach.
Elektryka jest świerza, wymieniony palec, kopułka, świece NGK o przebiegu ok 10k km, kable wymienione ok 8 mcy temu-firmowe z górnej półki.
Reduktor - tomasetto alaska
Zawór gazowy - Tomasetto Alaska
Wielozawór - tomasetto
centralka stag 300
Wtryski to żółte (jak mi się zdaje Valteki), tu pewny nie jestem.
Dodam że na zimnym silniku jeden wtrysk dość mocno "cyka".
Pytanie-gdzie może być przyczyna i czy ten konfig jest OK?
pzdr W.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 13, 2008 13:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Sty 13, 2008 13:53
Witam
Ja miałem problem z przygasaniem i słabszymi osiągami na LPG jak tankowałem gaz, sugerując się ceną, gdzie taniej. Teraz tankuję na Statoil i jest ok
A co do cykania wtrysków ja ma koloru czerwonego i cały czas cykają tak samo
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
kolego tomasseto jest do 90 KM, druga rzecz valtec nigdy w 100 % dobrze nie będzie chodził wymień na magicjet tanie ale szybsze i o większym skoku tłoczka dopiero na tym nadąży stag pracować, w Wawie znam tylko jednego szpeca co idealnie ci wyreguluje instalacje, dokładnie okolice ożarowa.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Czw Cze 05, 2008 15:52
piter34 napisał/a:
bartko100 napisał/a:
druga rzecz valtec nigdy w 100 % dobrze nie będzie chodził
U mnie chodzi w 99%.
artfrik, stag 300 + porządne wtryski + porządny reduktor + porządna regulacja + porządny montaż i będzie to chodzić.
Podepne sie pod temat, bo o STAG'u 300. Mialem pecha miec soft v25 ktory unieruchomil centralke. Stara poszla na gwarancje, mam tymczasowo nowa z softem v27 i nowymi mapami.
O ile poprzednio nie odczuwalem momentu przelaczenia sie na benzyne przy 5000rpm, teraz czuje przyrost mocy. Plus taki, ze spala prawie 1.5l/100km mniej (wczesniej srednio 9.7 teraz 8.4litra). Czy ta uboga jak mniemam mieszanka negatywnie wplywa na silnik czy spokojnie moge zrobic pare tysiecy kilometrow zanim pojade na przeglad ? Jakie opinie ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Cze 05, 2008 15:58
piter34 napisał/a:
wojciod, jakieś postępy w kwestii LPG są?
Sorki za aktualizacje po długim czasie.
Sytuacja wygląda tak, że wywaliłem żółte valteki i zostały wstawione czerwone oraz zostały wyrównane wszystkie wężyki do wtrysków.
Auto chodzi lepiej, ale widać wyraźnie na wykresie że troszke za małe dusze są i trzeba będzie je lekko rozwiercić - mnożnik od 1,4 do 1,8.
BTW, ćze za małe dysze moga mieć wpływ na zwiększone spalanie?
O ile poprzednio nie odczuwalem momentu przelaczenia sie na benzyne przy 5000rpm, teraz czuje przyrost mocy.
Dlaczego masz tak ustawione, że przy 5000rpm przełącza się na benzynę?
secio napisał/a:
Plus taki, ze spala prawie 1.5l/100km mniej (wczesniej srednio 9.7 teraz 8.4litra). Czy ta uboga jak mniemam mieszanka negatywnie wplywa na silnik
Skąd wiesz, że jest ubogo? Może wcześniej było bogato?
Kup sobie tester sondy lambda (wskaźnik AFR) na allegro i sprawdź lub ewentualnie podepnij laptopa z softem od Staga i patrz na sondę, czy pokazuje optymalną mieszankę.
wojciod napisał/a:
BTW, ćze za małe dysze moga mieć wpływ na zwiększone spalanie?
Zwiększone spalanie jest generalnie, gdy silnik otrzymuje za dużo paliwa w stosunku do powietrza (bogata mieszanka). Sprawdź lambdę, a będziesz wiedział, czy jest OK.
Jeżeli mapy w STAGu są dobrze pokryte, to spalanie powinno być OK, ale oczywiście mnożnik 1,4-1,8 nie jest optymalny.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Czw Cze 05, 2008 17:47
Cytat:
secio napisał/a:
O ile poprzednio nie odczuwalem momentu przelaczenia sie na benzyne przy 5000rpm, teraz czuje przyrost mocy.
Dlaczego masz tak ustawione, że przy 5000rpm przełącza się na benzynę?
Chyba, zeby miec czyste sumienie ze nie zyluje go na gazie (ze suchy, gorszy i w ogole bee) i dobre samopoczucie ze "ma pelnego kopa benzyny" na wysokich obrotach. Jak jade >5000rpm to znaczy ze potrzebuje przyspieszenia . Domyslnie w ustawieniach STAGa widzielem ze maksymalne obroty na gazie to 6000rpm.
piter34 napisał/a:
secio napisał/a:
Plus taki, ze spala prawie 1.5l/100km mniej (wczesniej srednio 9.7 teraz 8.4litra). Czy ta uboga jak mniemam mieszanka negatywnie wplywa na silnik
Skąd wiesz, że jest ubogo? Może wcześniej było bogato?
Kup sobie tester sondy lambda (wskaźnik AFR) na allegro i sprawdź lub ewentualnie podepnij laptopa z softem od Staga i patrz na sondę, czy pokazuje optymalną mieszankę.
To byl taki skrot myslowy. Skoro slabiej jedzie, spala mniej gazu to pewnie wtryskuje go za malo. W przyrodzie nic nie ginie i nie ma nic za darmo . Odczucia sprawdzone na dwoch bakach gazu z roznych stacji: Orlen i KrakGaz. To tak zeby wyeliminowac ewentualny slaby gaz.
O tym, ze wczesniej moglo byc bogato na wysokich obrotach ktos wspominal na forum www.ac.com.pl w temacie wad tego felernego softu do STAGa. Sluszny trop.
W zwiazku z tym nasuwa sie pytanie. Jezeli wtedy bylo za bogato, a teraz jest OK to dobrze wyregulowana instalacja gazowa to taka przy ktorej osiagi sa takie same a spalanie wyzsze o okolo 25% czy taka w ktorej spalanie jest takie samo jak benzyny ale osiagi slabsze. A moze zadna z tych opcji nie jest bardziej szkodliwa dla silnika ?
Takie troche pytanie filozoficzne wyszlo .
a teraz jest OK to dobrze wyregulowana instalacja gazowa to taka przy ktorej osiagi sa takie same a spalanie wyzsze o okolo 25% czy taka w ktorej spalanie jest takie samo jak benzyny ale osiagi slabsze.
To pierwsze.
secio napisał/a:
Chyba, zeby miec czyste sumienie ze nie zyluje go na gazie (ze suchy, gorszy i w ogole bee) i dobre samopoczucie ze "ma pelnego kopa benzyny" na wysokich obrotach. Jak jade >5000rpm to znaczy ze potrzebuje przyspieszenia .
Da się tak ustawić gaz (i tak powinien być ustawiony), aby była dynamika powyżej 5000rpm była identyczna jak na benzynie.
secio napisał/a:
Domyslnie w ustawieniach STAGa widzielem ze maksymalne obroty na gazie to 6000rpm.
Domyślnie tak, ale to oczywiście można zmienić.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Czw Cze 05, 2008 19:45
piter34 napisał/a:
Da się tak ustawić gaz (i tak powinien być ustawiony), aby była dynamika powyżej 5000rpm była identyczna jak na benzynie.
Wlasnie od tego zaczalem moj udzial w tym watku. Przy poprzednich ustawieniu i spalaniu 9.5-10 litrow/100km tak wlasnie bylo. Teraz nie, ale pali ponad litr mniej, a to co zostalo z katalogowych 145KM i tak wystarcza z nadmiarem do dynamicznej jazdy. Problem w tym, ze obawiam sie, ze istnieje ukryty skutek uboczny ktory wplywa negatywnie na silnik.
Wlasnie od tego zaczalem moj udzial w tym watku. Przy poprzednich ustawieniu i spalaniu 9.5-10 litrow/100km tak wlasnie bylo.
Momento. Pisałeś, że było tak, iż przy 5000rpm następowało przełączenie na benzynę "aby była należyta dynami", co sugerowało, że na gazie dynamika byłaby kiepska.
Przecież pisałeś
secio napisał/a:
zeby miec czyste sumienie ze nie zyluje go na gazie (ze suchy, gorszy i w ogole bee) i dobre samopoczucie ze "ma pelnego kopa benzyny" na wysokich obrotach.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 06:39
piter34 napisał/a:
secio napisał/a:
Wlasnie od tego zaczalem moj udzial w tym watku. Przy poprzednich ustawieniu i spalaniu 9.5-10 litrow/100km tak wlasnie bylo.
Momento. Pisałeś, że było tak, iż przy 5000rpm następowało przełączenie na benzynę "aby była należyta dynami", co sugerowało, że na gazie dynamika byłaby kiepska.
Przecież pisałeś
secio napisał/a:
zeby miec czyste sumienie ze nie zyluje go na gazie (ze suchy, gorszy i w ogole bee) i dobre samopoczucie ze "ma pelnego kopa benzyny" na wysokich obrotach.
To byla taka ironia, ze tak naprawde to tylko samopoczucie mi poprawia. Tak psychocznie, bo w rzeczywistosci pewnie jest (bylo) to samo na obu paliwach. . To z kopem benzyny w " " to cytat z przeciwnikow gazu co to mowia, ze na gazie auta sie zamulaja z zasady .
Jeśli możesz to wstaw mapke lpg może coś doradzimy przypomnij jakie graty masz włożone, jak ci nie pomoge to ci powiem kto napewno pomoże. Ja po moich kłopotach z lpg wiedzy troche posiadłem więc powinienem dać rade ci pomóc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum