Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4Si 16v 99r] Jak odkręcić koło pasowe?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4Si 16v 99r] Jak odkręcić koło pasowe?
Autor Wiadomość
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 12:52   [R200 1.4Si 16v 99r] Jak odkręcić koło pasowe?

Nie moge odkręcić koła pasowego Zablokowałem koła wałków rozrządu wbiłem 4 bieg ale przy próbie odkręcenia koła pasowego przeskakują zęby na pasku. Jak zablokować koło zamachowe celem odkręcenia koła pasowego?? napewno wielu z was ma w tym doświadczenie więc proszę o jakieś porady.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 08, 2008 12:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 13:21   Re: [R200 1.4Si 16v 99r] Jak odkręcić koło pasowe?

Kamilkkk napisał/a:
Nie moge odkręcić koła pasowego Zablokowałem koła wałków rozrządu wbiłem 4 bieg ale przy próbie odkręcenia koła pasowego przeskakują zęby na pasku. Jak zablokować koło zamachowe celem odkręcenia koła pasowego?? napewno wielu z was ma w tym doświadczenie więc proszę o jakieś porady.


Moim zdaniem tylko kompresor i pneumat ;) Inaczej nigdy mi sie nie udało odkręcić koła na wale.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 13:34   

A jest jakiś sposób zmiany paska rozrządu bez odkręcania koła pasowego?
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 13:45   

Kamilkkk napisał/a:
A jest jakiś sposób zmiany paska rozrządu bez odkręcania koła pasowego?


Moim zdaniem nie bardzo. Rozrząd ustawiasz według znaków na kołach rozrządu na na wale ustawiasz kołą zębate według znaku na pompie oleju. Jak nie ściągniesz koła pasowego to nie będziesz widział znaków. A po drugie to nawet nie wiem czy założysz pasek nieściągając koła.

Bez pneumata to chyba nie masz sie co zabierać do wymiany rozrządu.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 14:07   

Rozrząd ustawie bez ściągania koła pasowego bo na nim też są znaki. Więc to nie jest problem. Ale właśnie paska nie ma jak przeciągnąć bez ściągania koła pasowego. Srube od koła pasowego myśle że odkręce ręcznie bez pneumatu ale kręci się wał i musze jakoś go zablokować. Myślałem że macie jakieś pomysły. Przecież jakoś ludzie zmieniają te paski :)
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 14:14   

A nie ma tam przypadkiem kilku mniejszych śrubek na tym kole?
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 14:17   

Na kole pasowym jest tylko jedna duża śruba którą odkręcamy kluczem 22. Żadnych małych śrubek
 
 
jaro92 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 100
Skąd: Kłodzko Czostków



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 15:39   

najlepiej mieć oryginalną blokadę,o ile sie nie mylę odkręcamy rozrusznik i tam ja zakładamy i tyle
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 17:46   

Oryginalna blokada jest OK. Ale popierwsze trzeba ją mieć a po drugie zakłada się ją przy zdjętej skrzyni biegów na samej górze koła zamachowego. Tak jak jest to pokazane na filmiku zmiany paska na google.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 13, 2008 02:16   

Kamilkkk napisał/a:
Zablokowałem koła wałków rozrządu wbiłem 4 bieg ale przy próbie odkręcenia koła pasowego przeskakują zęby na pasku


:shock:
ja bym na tym pasku juz nie jezdzil
rownie dobrze mogles go urwac
przy takim sposobie sile przenosi pasek :!: , a to jest niedopuszczalne :!:

Tomi_114 napisał/a:
Moim zdaniem nie bardzo. Rozrząd ustawiasz według znaków na kołach rozrządu na na wale ustawiasz kołą zębate według znaku na pompie oleju. J


jest znak na kole pasowym i na malej obudowie paska rozrzadu,
da sie to zrobic, ale mozna polamac dolna mala obudowe paska rozrzadu, jest tez problem z odkreceniem malej srubki od obudowy paska, ktora przy wykrecaniu opiera sie o kolo pasowe, trzeba ja zastapic krótsza lub skrócić :-)

Kamilkkk napisał/a:
Oryginalna blokada jest OK. Ale popierwsze trzeba ją mieć a po drugie zakłada się ją przy zdjętej skrzyni biegów na samej górze koła zamachowego


jest tez blokada w miejsce rozrusznika :!:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Peti 



Dołączył: 29 Mar 2004
Posty: 10
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pią Cze 13, 2008 06:54   

Kamilkkk napisał/a:
Oryginalna blokada jest OK. Ale popierwsze trzeba ją mieć a po drugie zakłada się ją przy zdjętej skrzyni biegów na samej górze koła zamachowego. Tak jak jest to pokazane na filmiku zmiany paska na google.


Witam

Musisz zablokować sobie koło zamachowe. Na samym dole połączenia skrzyni biegów i silnika jest taka baszka przykręcona na 3 śrubkach. Po jej odkręceniu jest dostęp do wieńca koła. Trzeba tam coś włożyć co go zablokuje. Czasami pomaga kawałek drewna, ale lepiej jakiś pasujący, mały kątowniczek.

Pozdrawiam
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pią Cze 13, 2008 09:21   

Kamilkkk, da sie to zrobic, ale:

1. Nie blokuj walkow rozrzadu, wal zrobi okolo pol obrotu zanim na biegu i hamulcu sie calkiem zablokuje. Jezeli zablokowales walki to pasek przeskoczy.
2. Wbij 4. bieg i ktos w aucie musi stac na hamulcu.
3. Jezeli hamulec nie utrzyma kol i beda sie krecic to musisz je unieruchomic. Ja wsadzilem solidne kawalki drewna miedzy szpilki kol i zaklinowalem je o podloze. Szpilki sie nie pogiely :wink:
4. I niech moc bedzie z Toba, bo kolo pasowe jest solidnie dowalone.

Dokrecalem kolo pasowe w ten sam sposob. Da sie.

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 09:41 ]
PS. W ten sposob poluzuj tylko srube kola pasowego. Nastepnie dokrec ja delikatnie i obracajac walem ustaw rozrzad na znaki. Dopiero wtedy zablokuj walki i odkrec srube calkiem.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Pią Cze 13, 2008 15:26   

Dzięki za rade ale udało mi się już odkręcić i powiem że nie było to w sumie takie trudne. Kupiłem w sklepie taką blaszke zagiętą w 90 stopni taką do montowania np pułek do ściany albo łączenia desek w kąt prosty. Wsadziłem ją w zęby koła zamachowego. Pomiędzy blok silnika a rozrusznik i wytrzymała. Dzięki wielkie
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pią Cze 13, 2008 21:13   

Ja tez mialem na poczatku taki plan z blacha, ale mam taki dostep do rozrusznika, ze sie poddalem i szukalem innego wyjscia.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Cze 13, 2008 21:24   

Najlepiej mieć kogoś trzymać hamulec i wbita 5 musi puścić.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pią Cze 13, 2008 21:30   

PHJOWI napisał/a:
Najlepiej mieć kogoś trzymać hamulec i wbita 5 musi puścić.

U mnie sam hamulec nie utrzymal gdy auto bylo podniesione, musialem dodatkowo zblokowac piasty.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 13, 2008 21:54   

dokladnie, u mnie bylo to samo, nawet na opuszczonym samochodzie, trzymanie na hamulcu na 5 biegu nic nie dawalo, pisalem juz o tym, wszystko wtedy sie poddaje kasuja luzy i sie ugina, pracuje caly naped, u nas puscilo dopiero bo zablokowaniu kola zamachowego i klucza udarowego bez przedluzki, z przedluzka gdzies ta sila sie rozchodzila
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Pią Cze 13, 2008 22:28   

Ja odkręciłem to kluczem dynamometrycznym :) Ma może 0,6 metra w sumie nie było to długie ramie ale nic się nie uginało. Na sztywno bez żadnych luzów i poszło rączką :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 15, 2008 23:44   

60cm to wcale nie długie ramię :lol:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4Si 99']koło pasowe
czy da sie je zblokować dzięki...
dizzi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sie 19, 2007 09:38
sTERYD
Brak nowych postów [R200 1.4 16V '98] Zerwane koło pasowe ????
bieniuladen1986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Wto Kwi 29, 2008 14:26
atu_rover
Brak nowych postów [R200]1.4l rozrząd koło pasowe docisk Immobilajzer
proszę o pmoc
dizzi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Sie 24, 2007 11:45
sTERYD
Brak nowych postów [R216] Jak odkręcić koło zapasowe
Kamil94 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Sie 09, 2011 09:18
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink